• 0

Nieuw idee 'mobiele sauna' aan huis

Hallo allemaal,

 

Ik ben hier nieuw maar ik loop al een tijd rond met een idee wat ik hier eens wil voorleggen om te zien hoe anderen er tegenaan kijken.

 

Veel mensen zijn tegenwoordig erg druk en hebben in de avond of op een vrije dag geen zin meer om de deur uit te gaan om te ontspannen, misschien een alleenstaande ouder of een ouder die de deur niet uit kan omdat de partner aan het werk is.

 

Ik heb een soort mobiele sauna gezien. Dit moet je zien als een soort grote zak waar je in zit en de rits tot bovenaan dicht gaat. Je handen kun je er uit laten steken als je dit wilt om bijvoorbeeld je telefoon te gebruiken of om een boekje te lezen.

 

Mijn idee is om zo'n sauna aan te schaffen en mensen dan een afspraak in te laten plannen en het idee is dat ik dan met de sauna aan huis kom en je dan variërend van een half uur tot een uur hier in kunt zitten.

 

De aanschafprijs is niet erg hoog dus het risico is niet heel groot. Omdat ik het nergens kan vinden dat zoiets al bestaat is eigenlijk mijn vraag; zouden jullie met me mee willen denken of dit een plan is wat zou gaan werken of is het niet haalbaar?

 

Alvast heel erg bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

Melissa

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedemorgen Melissa,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Als je dit idee uitgewerkt hebt tot business case of ondernemingsplan, dan zou je dit ook eens kunnen voorleggen in onze speciale rubriek 'Wat vinden jullie van mijn...'.

 

Misschien een wilde gedachte zonder het product te kennen, maar dit is in idee natuurlijk ook een mogelijkheid om aan kantoor, dus een saunaatje pakken met je collega's of mede-ondernemers, aan te bieden.

 

Warming-up of cooling-down in de sportruimte of kleedkamer? In combinatie met fysiotherapie of massage?

 

Succes met de haalbaarheidsstudie of uitwerking.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

De aanschafprijs is niet erg hoog dus het risico is niet heel groot.

Als de aanschafkosten gering zijn (voor een paar tientjes heb je er eentje uit China), is dat waarschijnlijk de achilleshiel van je idee. Je moet de sauna bezorgen, goed installeren/aansluiten, er misschien een halfuur bijblijven voor de veiligheid en de sauna weer inpakken, meenemen en reinigen. Je moet goed doorrekenen of (ver)huren inderdaad aantrekkelijker is dan (ver)kopen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een foto opgezocht van het apparaat. Het is eenvoudig te vervoeren en het schoonmaken zou ik inderdaad thuis moeten bekijken hoe het apparaat het beste kan reinigen. Het aansluiten en er bij blijven had ik inderdaad al rekening mee gehouden.

 

Om het aan bedrijven aan te bieden heb ik nog niet gedacht maar dat is inderdaad ook een idee!

Screenshot_2016-02-29-12-26-04.thumb.png.5df2d3dae01f19e78602c4dc2fc5039f.png

Link naar reactie
  • 0

Alvorens je dit ter uitvoer zou brengen bij mensen thuis, is het misschien eerst een goed idee je te verdiepen in de behoefte van de doelgroep, dus mensen die momenteel al sauna's bezoeken. Een van de redenen waarom mensen naar de sauna gaan is om te ontspannen en dat het gezond voor het lichaam is. Echter aan de andere kant vinden mensen het ook fijn om er echt even uit te zijn en uit hun eigen omgeving, zodat zij zich letterlijk op een andere plaats begeven dan de dagelijkse sleur en bekommeringen. Tenslotte gaat een bezoek aan een saunacomplex vaak om de combinatie van de sauna, de sfeer, de aankleding, een hapje en drankje etc.: iets wat thuis niet aan te bieden is tegen een acceptabel tarief.

 

Op het moment dat je mensen thuis die ontspanning wil bieden, moet de klant zelf al zich kunnen afsluiten van de dagelijkse sleur en puur alleen daarop te focussen. Een gevaar van thuis doen is dat iemand dan toch blijft hangen in de dingen die nog gedaan moeten worden i.p.v. de ontspannende factor die je wil verkopen.

 

Wellicht is een andere doelgroep voor dit product nog wel interessanter: mensen met reumatische klachten. Warmte zorgt ervoor dat pijnklachten verminderen. Ik hoor regelmatig van cliënten met fibromyalgie dat ze dan een infraroodsauna hebben gekocht (is niet voor ieder betaalbaar natuurlijk) omdat het de pijnklachten vanuit de spieren verminderd. Echter zou ik dan niet kiezen voor een optie van verhuur, maar een optie van verkoop.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dus jij komt bij de mensen thuis, reistijd reiskosten, je bent per adres minimaal een uur kwijt,

en wat ga je daar voor rekenen?

€ 32.50 ? Dan reken ik nog wel heel goedkoop.

 

Waarom zouden mensen voor € 32.50 in een veelgebruikte tent gaan zitten zweten ?

 

Highio heeft gelijk, risico en investering zijn niet hetzelfde. Een kraslot van €1.50 (of hoe duur zijn die dingen) is wel een groot risico.

 

Het is juist omgekeerd: juist als je een duur product hebt, zijn mensen eerder geneigd het gebruik te huren

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het verhuren van mobiele sauna's geen goed idee is.

 

Naast bovenstaande redenen zie ik dat een bezoekje aan De Zwaluwhoeve (om er maar eens een bekend wellness centrum bij te pakken) al mogelijk is voor 13,50 pp, en voor 3 tientjes heb je er nog een diner bij ook... dan heb je de keuze uit tig sauna's, kruidenbaden, bubbelbaden, zwembaden enzovoorts, daar kun jij natuurlijk nooit mee concurreren (zowel qua prijs als qua faciliteiten niet).

 

Ik denk dat overal in Nederland binnen een half uurtje rijden wel iets van een wellness centrum te vinden is (al is het maar een hotel dat die faciliteiten ook voor niet gasten aanbiedt).

 

Verkopen van dit product zou wellicht wel een interessante optie zijn.

 

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie feedback allemaal!

 

De doelgroep is juist de mensen die niet in staat zijn om naar een sauna toe te gaan maar wel willen ontspannen, die bv Door een kind aan huis zijn gebonden.

 

Ik zat te de men om het wel in de regio te houden zodat er niet al te veel reistijd bij komt, qua kosten zat ik voor een uur aan ongeveer 25 euro te denken of dit reëel is durf ik niet te zeggen omdat dit alleen nog maar een idee is.

 

Qua ontspanning klopt het inderdaad dat je je wel helemaal moet kunnen overgeven en afsluiten voor de omgeving, misschien dat iets zoals rustgevende muziek erbij zou kunnen doen.

 

Nogmaals het is alleen een idee en ik vind het super dat jullie meedenken allemaal.

 

Groetjes melissa

Link naar reactie
  • 0

Ik zat te de men om het wel in de regio te houden zodat er niet al te veel reistijd bij komt, qua kosten zat ik voor een uur aan ongeveer 25 euro te denken of dit reëel is durf ik niet te zeggen omdat dit alleen nog maar een idee is.

En wat reken je dan voor de reis naar de klant? En als die 25 euro inclusief btw is, blijft er maar net iets meer dan 20 euro voor jou over. Kun je het daarvoor doen?

 

Opvolger gezocht? Geen detailhandel of horeca? Stuur me een pm!

Link naar reactie
  • 1

Bedankt voor jullie feedback allemaal!

 

De doelgroep is juist de mensen die niet in staat zijn om naar een sauna toe te gaan maar wel willen ontspannen, die bv Door een kind aan huis zijn gebonden.

Ik zat te de men om het wel in de regio te houden zodat er niet al te veel reistijd bij komt, qua kosten zat ik voor een uur aan ongeveer 25 euro te denken of dit reëel is durf ik niet te zeggen omdat dit alleen nog maar een idee is.

 

Qua ontspanning klopt het inderdaad dat je je wel helemaal moet kunnen overgeven en afsluiten voor de omgeving, misschien dat iets zoals rustgevende muziek erbij zou kunnen doen.

 

Nogmaals het is alleen een idee en ik vind het super dat jullie meedenken allemaal.

 

Groetjes melissa

 

Mijn kleine lacht zich een kriek en breekt ondertussen de boel af terwijl ik in die zak zit, heel rustgevend :)

 

Ik vraag me ook nog af hoe lang het duurt om de sauna op te stellen en te laten opwarmen voordat die klaar is voor gebruik.

 

 

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

Met z'n tweeën lekker romantisch in zo'n hottug of ander verwarmd bad zitten vind ik wel een heel andere ervaring dan alleen in een uit de kluiten gewassen warme kruik ;) En wat Matthias zegt ;D

 

Ik denk dat 20 euro te duur is om te concurreren met een normale sauna, en bovendien houd jij dan een uurloon over waarvoor je beter bij de mac kunt gaan werken. Je moet er immers ook nog naartoe, opzetten en verwarmen, de boel weer schoonmaken / desinfecteren, administratie... ik denk dat je minimaal 2 tot 3 uur werk hebt met een boeking voor 1 uurtje, totaal niet interessant dus.

 

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

"Weer eens genieten van een lang warm bad? Mini-oppas met sauna voor een uur heerlijk genieten. Wij zorgen voor een heerlijk ontspannen sfeer met onze mini-sauna en de geur van uw keus. Geniet een heel uur van een weldaad aan Uw kinderen mág u vergeten, dat doen wij niet! Wij vermaken ze, terwijl u geniet, met "

 

 

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

De aanschafprijs is niet erg hoog dus het risico is niet heel groot.

Zoals in reacties van anderen al gezegd/geopperd: waarom ga je ze niet verkopen? Dan heb je ook niet het risico van hygiëne en ook geen reiskosten. Verzendkosten en retourkosten breng je in rekening bij de klant zelf. Alleen wat plaats maken/inhuren voor opslag.

Ik denk namelijk wel dat er behoefte aan is voor eigen gebruik. wanneer het hen uitkomt om te gebruiken en niet persé op afspraak want daar zou men ook niet zomaar tijd voor hebben/maken. Zo zie ik in de randstad (waar je toch alles voor handen hebt) dat men ook steeds meer aan personal training/coaching doet. Thuis wel te verstaan! En dan zou zo'n sauna hebben toch ook heel fijn zijn. Wil nog niet zeggen dat elke huishouden dit direct aanschaft, maar als de verkoopprijs niet al te hoog is, kunnen het zelfs ook leuke kado's zijn die men voor elkaar koopt?

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
Verzendkosten en retourkosten breng je in rekening bij de klant zelf.

Hoezo retourkosten?

 

Trouwens, ook nog even Googlen naar deze dingen. Staat me bij dat ze negatief in het nieuws zijn geweest. Zonder thermostaat in een niet geventileerde zak zitten die de lichaamstemperatuur heel ruim overstijgd schijnt niet per definitie gezond te zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Even los van deze casus valt het me wel op, en ik bedoel dit louter positief, dat men hier en daar doe ik zelf aan mee behoorlijk kritisch durft te zijn ten aanzien van nieuwe plannen. Mét goede argumenten.

 

Een tijdje terug was ik eens in zo'n omgeving, ik weet al niet meer waar, waar ieder kritiek geluid constant werd getackeld met inhoudsloze kreten als 'jij ziet alleen maar beren op de weg", en "je moet in mogelijkheden denken en niet in problemen".

 

Maar ja, dan zeg ik: ik ben geen pessimist, geen optimist, maar een realist.

ik kijk niet naar de onderbuik of het gevoel, ik kijk naar de argumenten.

 

En inderdaad zijn die hier niet goed: de prijs kan nooit dekkend gemaakt worden, niet voor een persoon tegelijk.

Toen ik de header sauna aan huis zag, dacht ik trouwens aan een truck die langskomt op gezette tijden in bepaalde wijken. Dat kunnen zelfs hele dorpen zijn die je dan kunt bereiken.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.