Voor een startup wil ik een BV rechtsvorm starten.
Nu moet je bij een BV een DGA salaris uitkeren van 44000 euro.
Moet je maandelijks salaris uitkeren of kan dit ook op einde van het jaar, betreft het dan einde boekjaar of einde kalenderjaar.
Als ik nu start kan ik kiezen voor een verlengd boekjaar t/m 2017.
Ik heb geen idee hoeveel winst ik daadwerkelijk ga maken en wil misschien ook wat apart zetten voor een investering van een website op langere termijn.
Zeker in beginsel verwacht ik geen winst en de winst die er zal zijn wil ik graag in de BV laten voor latere investeringen.
Momenteel heb ik ook enkele maanden recht op een uitkeringen, waarvan ik ook gebruik wil maken, zeker omdat ik bepaalde lasten heb en hier gewoon recht op heb.
Vraag me bijvoorbeeld af of ik bijvoorbeeld tot einde 2017 gewoon 0 aangifte kan doen en op einde boekjaar bij een positief winstsaldo dat saldo als salaris uit laten keren, maar weet niet of dat kan.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
mdevries
mdevries
Voor een startup wil ik een BV rechtsvorm starten.
Nu moet je bij een BV een DGA salaris uitkeren van 44000 euro.
Moet je maandelijks salaris uitkeren of kan dit ook op einde van het jaar, betreft het dan einde boekjaar of einde kalenderjaar.
Als ik nu start kan ik kiezen voor een verlengd boekjaar t/m 2017.
Ik heb geen idee hoeveel winst ik daadwerkelijk ga maken en wil misschien ook wat apart zetten voor een investering van een website op langere termijn.
Zeker in beginsel verwacht ik geen winst en de winst die er zal zijn wil ik graag in de BV laten voor latere investeringen.
Momenteel heb ik ook enkele maanden recht op een uitkeringen, waarvan ik ook gebruik wil maken, zeker omdat ik bepaalde lasten heb en hier gewoon recht op heb.
Vraag me bijvoorbeeld af of ik bijvoorbeeld tot einde 2017 gewoon 0 aangifte kan doen en op einde boekjaar bij een positief winstsaldo dat saldo als salaris uit laten keren, maar weet niet of dat kan.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/54744-dga-salaris-startup-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
21 antwoorden op deze vraag