• 0

Trump President welke gevolgen kan dat hebben voor ondernemers?

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik ben bang dat het juist precies andersom wordt, ofwel dat Europa (in zijn uppie) en China de strijd aangaan en dat de VS en Rusland samenspannen en uiteindelijk de lachende derde worden.

Angst is een slechte raadgever.

 

Twee autoritaire kapteins op een schip hebben nog nooit voor een stabiele koers gezorgt.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben bang dat het juist precies andersom wordt, ofwel dat Europa (in zijn uppie) en China de strijd aangaan en dat de VS en Rusland samenspannen en uiteindelijk de lachende derde worden.

Angst is een slechte raadgever.

 

Twee autoritaire kapteins op een schip hebben nog nooit voor een stabiele koers gezorgt.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Ik lees in jouw posts veelal impliciet het woordje "angst" zonder dat je het woordje daadwerkelijk uitspreekt.

 

Daarbij dik je het woordje "bang" in mijn post ietwat te dik aan.

 

Overigens is dit uiteindelijk alleen maar weer gunstig voor Europa als in de landen van Europa. We staan aan de vooravond van het begin van het einde van Europa zoals we dat nu kennen. Eindelijk!

Link naar reactie
  • 0
We staan aan de vooravond van het begin van het einde van Europa zoals we dat nu kennen. Eindelijk!

Ik ben bang - zonder angst te hebben - dat dat "eindelijk" uiteindelijk voor velen toch wel eens kan tegenvallen. 8)

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

We staan aan de vooravond van het begin van het einde van Europa zoals we dat nu kennen. Eindelijk!

Ik ben bang - zonder angst te hebben - dat dat "eindelijk" uiteindelijk voor velen toch wel eens kan tegenvallen. 8)

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Ik voorzie inderdaad ook vechtscheidingen zoals dat nu met de Brexit waarschijnlijk gaat verlopen. Als je waagt er uit te stappen dan zul je bloeden ook....

 

Maar op de lange termijn zul je er enkel baat van hebben. Europa is 1 grote bodemloze put.

Link naar reactie
  • 0

Wat een onzin.

Weet je wat verspilling is? 23 landjes die allemaal zelf allerlei regeltjes en klassementen gaan verzinnen, of denk je at eindeloos veel mannetjes bij slagbomen aan de grenzen erg goedkoop zijn en veel toevoegen aan de economie? VS en China zijn beide grote gebieden met een enorme interne markt, die ze ook erg concurrerend maakt, de EU is daar nog niet, maar goed op weg. Grootste struikelblok is volgens mij eerder cultureel als iets anders.

 

Trump heeft duidelijk de oorlog verklaard aan verantwoord ondernemen. Waarschijnlijk zal dat niet al te veel gevolgen hebben voor de komende 4 jaar, maar kan me voorstellen dat er extra heffingen komen op Amerikaanse producten als dat langer door gaat.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat een onzin.

Weet je wat verspilling is? 23 landjes die allemaal zelf allerlei regeltjes en klassementen gaan verzinnen, of denk je at eindeloos veel mannetjes bij slagbomen aan de grenzen erg goedkoop zijn en veel toevoegen aan de economie? VS en China zijn beide grote gebieden met een enorme interne markt, die ze ook erg concurrerend maakt, de EU is daar nog niet, maar goed op weg.

Wat een onzin...je kunt de VS en China het beste bestrijden met een economische gemeenschap, je weet wel de EG zoals dat ooit was en prima voldeed. Maar macht corrumpeert.. We (lees Brussel) maken de burgers wijs dat om het echt te laten er nog meer macht nodig is.

Link naar reactie
  • 0

Nu we toch afdwalen: ook in het Vaticaan rommelt het. De paus heeft vandaag de hoofdridder van de Orde van Malta ontslagen. Volgens NU.nl omdat conservatieve kardinalen boos zijn dat de kruisridders gratis condooms hadden uitgedeeld in Myanmar (zo heet Birma tegenwoordig). Maar het zit wat ingewikkelder in mekaar.

 

De tempeliers (Orde van Malta) doen al lang aan humanitair werk onder verantwoordelijkheid van de Duitse grootkanselier Albrecht Freiherr von Boeselager. De conservatieve tak van de ridderorde gebruikte de condoomcase afgelopen maand om met steun van de Amerikaanse kardinaal Burke de Freiherr ontslag aan te zeggen. Ziekenbroeder Albrecht wendde zich daarop tot de heilige vader, die een onderzoek naar deze interne machtsstrijd gelastte.

 

Opperridder Matthew Festing reageerde als door wespen gestoken en vertelde de paus dat-ie zich met zijn eigen zaken moest bemoeien. Met als resultaat dat Festing nu tot ridder is ontslagen. De paus kiest partij voor de condoomridders. Is dat een reality show of niet!? De affaire is volop aan de gang, dus het is nog spannend hoeveel katholieke koppen er nog meer gaan rollen na deze Brexit. De kardinaal of de vrijheer?

 

 

Zo zie je maar dat het kiezen van een president of het aanstellen van een paus allerlei gevolgen kan hebben voor ondernemers. :-K

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wat een onzin...je kunt de VS en China het beste bestrijden met een economische gemeenschap, je weet wel de EG zoals dat ooit was en prima voldeed. Maar macht corrumpeert.. We (lees Brussel) maken de burgers wijs dat om het echt te laten er nog meer macht nodig is.

 

Sure, daarom was in de tijd van de EG Europa dat economisch voorop liep gevolgd door achterblijvertjes China en de VS.

Link naar reactie
  • 0

Wat een onzin.

Weet je wat verspilling is? 23 landjes die allemaal zelf allerlei regeltjes en klassementen gaan verzinnen, of denk je at eindeloos veel mannetjes bij slagbomen aan de grenzen erg goedkoop zijn en veel toevoegen aan de economie? VS en China zijn beide grote gebieden met een enorme interne markt, die ze ook erg concurrerend maakt, de EU is daar nog niet, maar goed op weg.

Wat een onzin...je kunt de VS en China het beste bestrijden met een economische gemeenschap, je weet wel de EG zoals dat ooit was en prima voldeed. Maar macht corrumpeert.. We (lees Brussel) maken de burgers wijs dat om het echt te laten er nog meer macht nodig is.

Inderdaad onzin ... het zijn wij, bestaande uit 28 landen, die gezamenlijk de dienst uitmaken (= over ons waken naar beste weten en kunnen) en slechts tot ons spreken vanuit Brussel. Het zijn dus onze eigen regeltjes, geheel volgens het democratische principe genomen.

 

Voor de goede orde ... economie en politiek zijn als een siamese tweeling ... onlosmakelijk met elkander verbanden. Vandaar dat de EU een 'Politico-Economic Union' is. Dat is precies wat Xi Jinping en Donald Trump nu ook doen ... de politiek en economie met een slot aan elkaar vast ketenen en de sleutel weggooien.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

M.a.w. vervang 'betere' met 'voor Rusland meest gunstige'.

Of voor beide landen en voor de wereldorde de meest gunstige?

 

Sinds wanneer zijn ronduit liegende regimes ooit goed geweest voor de wereldorde?

Dan kunnen we beter gelijk vragen of de Kim Jung dynastie de hele wereld wilt besturen.

 

En dan hebben we het niet eens over Trump's 'visioen' dat de zon ging schijnen tijdens zijn speech: dat grenst aan religieuze waanzin of een lechte poging om zijn bewind nu al goddelijke goedkeuring toe te dichten. (Ahmadinejad van Iran 'voelde' ook ooit een enorm goddelijk licht toen hij de VN toesprak.)

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Wat een onzin.

Weet je wat verspilling is? 23 landjes die allemaal zelf allerlei regeltjes en klassementen gaan verzinnen, of denk je at eindeloos veel mannetjes bij slagbomen aan de grenzen erg goedkoop zijn en veel toevoegen aan de economie? VS en China zijn beide grote gebieden met een enorme interne markt, die ze ook erg concurrerend maakt, de EU is daar nog niet, maar goed op weg. Grootste struikelblok is volgens mij eerder cultureel als iets anders.

Ja, gelukkig is het allemaal een stuk eenvoudiger geworden met de EU.

Implementatie per land is ook een eitje hoefden helemaal niet zo veel wetboeken veranderd te worden.

Alleen Burgerlijk, Fiscaal, Sociaalrecht en Strafrecht en nog wat normen voor producten en voeding.

Maar nu is het ook helemaal voor elkaar! Of......

Is wel een goed middel om ze binnen de club te houden want de Brexit sneuvelt nou op de noodzakelijke Wetsaanpassingen.

 

 

Trump heeft duidelijk de oorlog verklaard aan verantwoord ondernemen. Waarschijnlijk zal dat niet al te veel gevolgen hebben voor de komende 4 jaar, maar kan me voorstellen dat er extra heffingen komen op Amerikaanse producten als dat langer door gaat.

 

Ja,

 

Trump verklaarde de oorlog aan ..... ....nou zo een beetje iedereen.

Vooral China is heel dapper, ik hoor ze al roepen.

Mr. Trump you must pay all your bonds now :).

Please do that before you check out, yes?

 

Groetjes,

 

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
  • 0

Het zijn dus onze eigen regeltjes, geheel volgens het democratische principe genomen.

Dat democratisch principe kent nogal wat uitvoeringsvarianten en zo kan je heel democratisch de macht uit handen geven aan oncontroleerbare mafkezen.

 

In Europa zie je dat een blok van tamelijk conservatieve christen-democraten voorop staat bij het uitdelen van baantjes, met als gevolg dat een brede diversiteit aan achterbannen zich niet meer vertegenwoordigt voelt door de Brussocratie.

 

Ook het lobby-proces in Brussel is onvoldoende transparant, terwijl het toch goed uit te leggen is waarom belangengroepen invloed hebben op beleidsvoorbereiding. En dan heb je nog die eigenaardige driekoppigheid van de Commissie, de Raad en het Parlement.

 

Maar we kunnen niet allemaal loskoppelen en Zwitserland nadoen. Dan liever de EU reconstrueren. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het zijn dus onze eigen regeltjes, geheel volgens het democratische principe genomen.

Dat democratisch principe kent nogal wat uitvoeringsvarianten en zo kan je heel democratisch de macht uit handen geven aan oncontroleerbare mafkezen.
Yep ... teveel op op te noemen.

 

In Europa zie je dat een blok van tamelijk conservatieve christen-democraten voorop staat bij het uitdelen van baantjes, met als gevolg dat een brede diversiteit aan achterbannen zich niet meer vertegenwoordigt voelt door de Brussocratie. Ook het lobby-proces in Brussel is onvoldoende transparant, terwijl het toch goed uit te leggen is waarom belangengroepen invloed hebben op beleidsvoorbereiding. En dan heb je nog die eigenaardige driekoppigheid van de Commissie, de Raad en het Parlement.
Europa is nog heilig vergeleken met de democratie en bureaucratie van Verenigde Staten van Amerika, Russische Federatie en People's Republic of China. Wie die kant op wil gaan moet het maar zeggen. De beoogde oplossing kan wel eens erger zijn dan de kwaal.

 

Maar we kunnen niet allemaal loskoppelen en Zwitserland nadoen.
Voor wie het nog niet weet ... Zwitzerland is de EU in het klein ... die overigens met handen en voeten aan de EU is gebonden en daar jaarlijks een hoge prijs voor betaald.

 

Dan liever de EU reconstrueren. ;)
De vraag is dan ook ... welke architect en welk architectonisch ontwerp gaat het worden? Het zal hetzelfde als bij het Europese Songfestival zijn ... mijn voorkeur heeft nog nooit gewonnen.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

M.a.w. vervang 'betere' met 'voor Rusland meest gunstige'.

Of voor beide landen en voor de wereldorde de meest gunstige?

 

Sinds wanneer zijn ronduit liegende regimes ooit goed geweest voor de wereldorde?

Het ging om de meest gunstige en niet om de beste ;-)

 

Naar mijn mening was Clinton een absolute ramp geweest als het gaat om de relatie tussen VS en Rusland om zo China een hoofd te bieden. Het "gevecht" dat Clinton zo graag met Rusland wilde voeren was uiteraard over de ruggen van de Europese landen verlopen. Zo slim is ze dan wel weer.

Link naar reactie
  • 0

Naar mijn mening was Clinton een absolute ramp geweest als het gaat om de relatie tussen VS en Rusland om zo China een hoofd te bieden. Het "gevecht" dat Clinton zo graag met Rusland wilde voeren was uiteraard over de ruggen van de Europese landen verlopen. Zo slim is ze dan wel weer.

Yep ... Angelo-saxon Divide and Conquer strategy ... Maakte Engeland groot ... en straks weer klein omdat de tijden zijn veranderd.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

De stelligheid waarmee beweerd wordt dat Clinton een oorlog met Rusland zou beginnen blijft me verbazen en ik vraag me nog steeds af waar dat vandaan komt.

Uiteindelijk is het Rusland geweest die landjepik deed met delen van Georgië en een Anschluss van de Krim. En dat maakt de Baltische Staten zenuwachtig.

Dat is echter nog geen logische reden voor Clinton om in een parallel universum een oorlog te beginnen.

 

Ik acht de kans dat Trump soldaten stuurt naar Syrië (en dat hij daarmee de eindtijdprofetiën in de Koran legitimeert: dat zou pas catastrofaal zijn, zeker in combinatie met het openhouden van Gitmo: 1 van bronnen van anti-westerse propaganda) groter. Weer een oorlog die de VS en Europa verzwakt en financieel verder uitput, met een kleine kans dat er stabiliteit voor terug komt.

 

Het idee dat Rusland zich samen met de VS tegen China zal opstellen is waarschijnlijk een idylle. Rusland en China hebben al jaren een pact om de invloed van de VS in op het Aziatische vasteland in te dammen en samen met India hebben ze een alternatieve wereldbank opgezet (waarin Nederland ook participeert).

Een gewapend conflict tussen China en de VS zie ik niet snel gebeuren door de wederzijdse financiële afhankelijkheid, maar als Trump op zijn beproefde manier besluit om niet te betalen en er wel een conflict ontstaat (en conflict waarin China alleen zal me gaan als het de binnenlandse status quo bedreigt), betekent dat dat juist Rusland zijn handen vrij heeft.

China is voor Rusland ook eigenlijk veel belangrijker dan de VS. Behalve om zich tegen af te zetten.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

De stelligheid waarmee beweerd wordt dat Clinton een oorlog met Rusland zou beginnen blijft me verbazen en ik vraag me nog steeds af waar dat vandaan komt.

Volgens mij wordt dit nergens zo gesteld.

 

Maar verder, de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet ::)

 

Putin en China...over useful idiot gesproken...

 

Link naar reactie
  • 0

De stelligheid waarmee beweerd wordt dat Clinton een oorlog met Rusland zou beginnen blijft me verbazen en ik vraag me nog steeds af waar dat vandaan komt.

Volgens mij wordt dit nergens zo gesteld.

 

In meerdere verdekte verwoordingen is in dit topic aangegeven dat Clinton eerder op oorlog zou aansturen dan Trump. Daarom vraag ik, volgens mij terecht af, waar dat vandaan komt.

Moest even speuren, maar hoewel het geen 100% garantie geeft, lijkt er wel enige rode draad in de volgende quotes te zitten, en dat moet toch ergens vandaan komen:

 

...........

 

Overigens had dit topic ook wel over Clinton kunnen gaan en wat ons allemaal bespaard is gebleven. De manier zoals Clinton sprak over de rol van Rusland bij de verkiezingen is nou niet bepaald alleraardigst te noemen. Ook noemde zij allerlei wilde plannen over een no-fly-zone welke meteen in het verkeerde keelgat schoot van Putin. Nee wat dat betreft zou het wel eens flink uit de hand gelopen kunnen zijn met een WW3 tot gevolg. En ook als bevindt zich de haard in het Midden-Oosten, het zou dan in Europa worden uitgevochten.

 

Daarnaast ligt de focus van Clinton veel te veel bij Rusland terwijl het echte economische gevaar toch echt uit China komt. Dat heeft Putin ook in de gaten, dus Rusland heeft ook alle belang bij een goede relatie tussen de VS en Rusland.

 

Nee ik denk serieus dat Clinton de hele wereld flink wat schade had berokkend.

 

En niet van jouw hand:

- kleinere kans op oorlog

...............

 

 

Maar verder, de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet ::)

 

Putin en China...over useful idiot gesproken...

 

 

Ik, een idioot?

Geen idee.

Gek?

Zeker weten! :p

(Ik word meestal juist gevraagd om mijn creatieve gekte, dat is dan weer wel useful.)

 

Of is Poetin een idioot?

Geen idee. Tot nog toe heeft hij de afgelopen jaren een paar meesterzetten gedaan.

Of bedoel je dat hij gebruikt wordt door China als bliksemafleider? (Dat zou geniaal zijn.)

 

Hoe dan ook, mijn digitale mijmeringen zijn slechts speculaties gebaseerd op echte verdragen en samenwerkingsverbanden ipv Trump's droom om vriendjes te zijn met Poetin. Ik geef echter geen garanties: daarvoor is 9 partijen-schaak (VS, Rusland, China, EU, Iran, Saoedi-Arabië, Israël, Noord-Korea, Japan) net te ingewikkeld.

(Wel is duidelijk dat het nieuws hier grote aandacht geeft aan dingen die een directe relatie hebben tot de EU of de VS, maar slechts voetnoten plaatst over onderlinge betrekkingen buiten de westerse invloedssfeer en dat je daardoor de combi Rusland China blijkbaar vreemd vindt?)

 

In 2001 sloten China en Rusland (Poetin tekende het toen zelf) al een 20-jarig vriendschapsakkoord.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_van_goed_nabuurschap...

 

In 2015 de cybersecurity deal:

https://jsis.washington.edu/news/china-russia-cybersecurity-cooperation-working-towards-cyber-sovereignty/

 

De SCO:

https://fd.nl/ondernemen/1157864/india-en-pakistan-op-weg-naar-sco-lidmaatschap

 

De AIIB:

https://www.aiib.org/en/index.html

https://www.ftm.nl/artikelen/aziatische-wereldbank-bezorgt-vs-hoofdpijn

 

En over de idioterologie van de barbaren die een apocalypse proberen op te roepen (dan snap je mijn opmerking over Syrië binnenvallen ook gelijk beter) :

http://www.theatlantic.com/magazine/archive/2015/03/what-isis-really-wants/384980/

 

 

 

 

____

lange url ingekort ivm aantasting forumlayout

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0
In 2001 sloten China en Rusland (Poetin tekende het toen zelf) al een 20-jarig vriendschapsakkoord.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_van_goed_nabuurschap...

Vreemde richting van de discussie, maar goed hier twee om te laten zien wat vriendschapsakkoorden waard zijn.

 

Treaty of Brest-Litovsk

Molotov–Ribbentrop Pact

 

Het papier is geduldig ... en zeer brandbaar.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

In 2001 sloten China en Rusland (Poetin tekende het toen zelf) al een 20-jarig vriendschapsakkoord.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_van_goed_nabuurschap...

Vreemde richting van de discussie, maar goed hier twee om te laten zien wat vriendschapsakkoorden waard zijn.

 

Treaty of Brest-Litovsk

Molotov–Ribbentrop Pact

 

Het papier is geduldig ... en zeer brandbaar.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

 

Dat is waar. Twee keer zelfs: de richting en de waarde van papier.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

................

Maar goed, Trumps tegenstanders nemen hem kennelijk letterlijk maar niet serieus, terwijl zijn stemmers hem serieus maar niet letterlijk namen (vrij naar Peter Thiel).

................

 

Week 1 is natuurlijk een korte periode om deze quote te wegen, maar het lijkt erop dat het optimisme van Peter Thiel niet helemaal uitkomt. Trump's eerste week stond zo te zien in het teken van decreten die letterlijk zijn verkiezingesbeloftes bevatten op het gebied van de muur, fossiele brandstof en immigratie.

 

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

................

Maar goed, Trumps tegenstanders nemen hem kennelijk letterlijk maar niet serieus, terwijl zijn stemmers hem serieus maar niet letterlijk namen (vrij naar Peter Thiel).

................

 

Week 1 is natuurlijk een korte periode om deze quote te wegen, maar het lijkt erop dat het optimisme van Peter Thiel niet helemaal uitkomt. Trump's eerste week stond zo te zien in het teken van decreten die letterlijk zijn verkiezingesbeloftes bevatten op het gebied van de muur, fossiele brandstof en immigratie.

 

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

De stelligheid waarmee beweerd wordt dat Clinton een oorlog met Rusland zou beginnen blijft me verbazen en ik vraag me nog steeds af waar dat vandaan komt.

Volgens mij wordt dit nergens zo gesteld.

 

In meerdere verdekte verwoordingen is in dit topic aangegeven dat Clinton eerder op oorlog zou aansturen dan Trump. Daarom vraag ik, volgens mij terecht af, waar dat vandaan komt.

Moest even speuren, maar hoewel het geen 100% garantie geeft, lijkt er wel enige rode draad in de volgende quotes te zitten, en dat moet toch ergens vandaan komen:

 

...........

 

Overigens had dit topic ook wel over Clinton kunnen gaan en wat ons allemaal bespaard is gebleven. De manier zoals Clinton sprak over de rol van Rusland bij de verkiezingen is nou niet bepaald alleraardigst te noemen. Ook noemde zij allerlei wilde plannen over een no-fly-zone welke meteen in het verkeerde keelgat schoot van Putin. Nee wat dat betreft zou het wel eens flink uit de hand gelopen kunnen zijn met een WW3 tot gevolg. En ook als bevindt zich de haard in het Midden-Oosten, het zou dan in Europa worden uitgevochten.

 

Daarnaast ligt de focus van Clinton veel te veel bij Rusland terwijl het echte economische gevaar toch echt uit China komt. Dat heeft Putin ook in de gaten, dus Rusland heeft ook alle belang bij een goede relatie tussen de VS en Rusland.

 

Nee ik denk serieus dat Clinton de hele wereld flink wat schade had berokkend.

 

"Aansturen op" of "onnozel gedrag dat leidt tot" is wezenlijk totaal iets anders. In mijn optiek zou ze Rusland niet expliciet of impliciet de oorlog hebben verklaard, maar haar handelen en vooral haar uitspraken zou wel tot enorme spanningen hebben geleid. Dat laatste gebeurde min of meer of mbt de genoemde no-fly zone.

 

Overigens vind ik het lachwekkend dat fractievoorzitters op het Malieveld staan om te protesteren tegen Trump. Wat voor indruk laat je dan als land achter...

 

Link naar reactie
  • 0
Trump's eerste week stond zo te zien in het teken van decreten die letterlijk zijn verkiezingesbeloftes bevatten op het gebied van de muur, fossiele brandstof en immigratie.
Thank god it's Friday afternoon ... zonder 'aanziens des persoons' maar ik moest een inleiding hebben om te reageren.

 

Tja ... en dan die muur. Het IJzeren Gordijn hield al niemand tegen ... niet onder de grond en niet boven de grond. De eerste one-person-drones zijn overigens ook al. Ha, dat gaat dan een hele hoge muur worden. Donald, vergeet die schurkenstaten maar en plaats die luchtdoelraketten langs de grens met Mexico.

 

Wat betreft de fossiele brandstof, klimaatverandering en rijzende zeespiegel ... Gelukkig telt de Trump Tower in NewYork 58 verdiepingen, dus voordat Donald het water aan de lippen staat, zijn we wel een paar eeuwen verder.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 103 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.