Ga naar inhoud

Zijderoute, per trein goederentransport naar Nederland, ervaringen?

Geplaatst:

Wesley Shanghai

Beste,

 

 

Afgelopen tijd zie ik her en der berichten verschijnen over goederentransport vanuit China per trein.

Het lijkt erop dat dit een goede tussenoplossing aan het worden is tussen zeevracht en luchtvracht.

 

Zijn er ondernemers die hier ooit gebruik van hebben gemaakt? Wat zijn de praktijk ervaringen?

- transport tijden in praktijk

- prijs&tijd verhouding vergeleken met lucht/zeevracht.

 

Ik ben benieuwd!

 

Featured Replies

Geplaatst:

geanonimiseerd__

nee

 

Is denk ik ook niet aan te raden.

Iedereen die ooit produkten naar/door Rusland heeft verstuurd weet waarscheinlijk net als ik dat er 1001 dingen totaal de soep in kunnen lopen of dat containers/produkten gewoon verdwijnen.

 

Ga je recht maar halen in Rusland, dat doet niemand omdat de kans 0,0 is dat je er ooit als winnaar uitkomt.

 

1 grote corrupte mafia ellende daar.

 

Maar, misschien zijn er ook positieve ervaringen ? :)

 

 

 

 

Geplaatst:

Norbert Bakker

  • Moderator

Zie ook dit topic

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB

Gespecialiseerd in Arbeidsongeschiktheid, aansprakelijkheid en Cyber.

 

 

Geplaatst:

Cosara

Afgezien van de corruptie ... Rusland's exportproduct nummer 1 ... is het op de moderne zijderoute niet allemaal rozengeur en maneschijn.

 

Is Russia Losing Its Logistics Edge?

 

Why China Subsidizes Loss-Making Rail Transport via Russia and Kazakhstan.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Geplaatst:

geanonimiseerd__

Het is overigens weer een draadje dat door Wesley uit verveling is geschreven.

Zit 0,0 relevantie achter en daarom op de hoop nutteloze tijdsverspilling om er nog verder tijd aan te besteden (ja ik ben er ook mooi in getrapt :), en hiernaast; nuttige tijdsverpilling bestaat ook! )

 

No hard feelings Wesley maar vaak is minder beter.....

Geplaatst:

Norbert Bakker

  • Moderator

Het is overigens weer een draadje dat door Wesley uit verveling is geschreven.

Kom kom, 9 topicstarts in 8 jaar tijd wegzetten als "weer een draadje uit verveling" vind ik wel erg overdreven :-[ ???

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB

Gespecialiseerd in Arbeidsongeschiktheid, aansprakelijkheid en Cyber.

 

 

Geplaatst:

Richard Theuws

hij verveelt zich in ieder geval niet heel vaak dan.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Geplaatst:

Wesley Shanghai

  • Auteur

Bedankt voor de antwoorden!

 

De vraag is gesteld omdat ik de afgelopen maanden van verschillende vervoerders informatie heb ontvangen over deze transport mogelijkheid. Gezien de grote veranderingen van China als goedkoop produktieland, ben ik erg op zoek naar verbeteringen/veranderingen in ons manier van ondernemen & transporteren. Dus de vraag is beslist niet uit verveling gesteld, maar uit noodzaak om te veranderen.

 

Ik hoopte eigenlijk meerdere mensen te vinden die goederen via deze route heeft laten vervoeren en te horen wat de ervaringen ervan waren. Dat er producten kunnen verdwijnen is niet erg leuk inderdaad. Raar dan dat expediteurs dit nu aan het promoten zijn.

 

Is het nog een wild-west verhaal dat nog volwassen moet worden of is het een vervallen ruïne dat waarschijnlijk nooit meer goed zal komen? M.a.w is het iets om op het oog te houden of kan ik het zoals Paul uitlegt direct van tafel schuiven?

 

Geplaatst:

Logic4l

Inmiddels hebben wij een aantal containers gedaan via de trein naar volle tevredenheid. Grote logistieke partijen (maar ook de Rotterdamse haven autoriteiten) zitten achter deze treinen en inmiddels rijden er een flink aantal vanuit diverse Chineese steden naar diverse steden in Europa. Aantal vertrekken stijgt in rap tempo en je kan naast volle containers ook groupage/deeladingen met de trein naar Europa laten komen. Stuk goedkoper dan door de lucht(zeker voor zware lading) waarbij je zomaar 1 á 2 weken transporttijd sneller bent dan met de boot. Helemaal als je van west China naar oost Europa gaat.

 

De koud watervrees is inmiddels echt over. Hele grote bedrijven(multinationals) vervoeren inmiddels containers per spoor waarbij het bij duizenden containers allemaal veilig is aangekomen.

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

  • 3 weeks later...
Geplaatst:

Wesley Shanghai

  • Auteur

 

Goed om te horen! Bedankt voor de info.

 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.