CNV Jongeren heeft bij de Commissie Gelijke Behandeling een klacht ingediend tegen de supermarktbranche. Volgens voorzitter Blokland maken de supermarkten zich schuldig aan leeftijdsdiscriminatie door jongeren al na een paar jaar te ontslaan omdat ze te duur worden.
Supermarkten zouden jongeren een aantal keren een tijdelijk contract aanbieden. Op het moment dat dat moet worden omgezet in een vast dienstverband worden ze de laan uitgestuurd. De jongerenorganisatie van het CNV kwam deze praktijken op het spoor via een eigen meldpunt.
De klacht bij de Commissie Gelijke Behandeling dient op 30 mei.
Dit is natuurlijk al jaren bekend, maar ik vraag me af wat er mis is met deze werkwijze. Ten eerste biedt de wet hun de mogelijkheid om de contracten niet te verlengen. Ik vind de werknemersbescherming verder erg discutabel. Waarom zou een ondernemer niet iemand mogen kiezen die minder hoge salariseisen heeft?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
WelleKe
WelleKe
http://www.nu.nl/news/523905/36/Klacht_tegen_supermarkten_wegens_leeftijdsdicriminatie.html
Dit is natuurlijk al jaren bekend, maar ik vraag me af wat er mis is met deze werkwijze. Ten eerste biedt de wet hun de mogelijkheid om de contracten niet te verlengen. Ik vind de werknemersbescherming verder erg discutabel. Waarom zou een ondernemer niet iemand mogen kiezen die minder hoge salariseisen heeft?
Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
19 antwoorden op deze vraag