• 0

SEO tips voor een startende B2B-er?

Hallo allemaal,

 

Mijn naam is Bas Bruijnis, 29 jaar, en ik heb sinds kort een website geopend voor de verkoop van pennen met een bedrijfslogo.

 

Nu vraag ik mij af of jullie nog concrete tips hebben om beter gevonden te worden in Google.

Hieronder schrijf ik wat ik zelf al heb gedaan om beter zichtbaar te worden. Zijn er ondernemers die misschien nog slimme aanvullingen hebben?

 

Online adverteren:

- Admarkt: advertentie via markplaats (deze werkt wel goed);

- Adwords: heb ik een tijdje geprobeerd (300 euro besteed), maar dit levert te weinig op.

 

Zoekmachine optimalisatie:

- Teksten geschreven, voor zowel productcategorieën als pennen;

- Bedrijfsvermelding bij Google aangemaakt;

- Social media accounts aangemaakt (LinkedIn, Twitter, Facebook, YouTube);

- Website is responsive, dus gebruiksvriendelijk voor PC en smartphone.

 

Mis ik nu nog iets dat in de basis al belangrijk is? Want ik kom echt voor geen meter naar boven in Google (bij zoektermen als 'pennen bedrukken', 'pennen met logo kopen').

 

Alle tips zijn van harte welkom!

 

Met vriendelijke groet,

Bas Bruijnis

Bedrukte pennen bestel je bij https://www.bedrijfspennen.com.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Er zijn zoveel verschillende factoren die je ranking bepalen dat die vraag niet 1-2-3 te beantwoorden is. Vergeet ook niet dat tijd een belangrijke factor is, m.n. SEO heeft tijd nodig.

Laat een x een goede scan van je site maken door een SEO-professional op basis waarvan je een plan van aanpak kunt maken.

Eénmalig €300 uitgeven aan Adwords klinkt als het afschieten van een schot hagel. Welke zoekwoorden heb je gebruikt, welke advertentieteksten, welke landingspages, etc.? Als dat goed is ingericht ga je meten, bijstellen en kijken wat werkt voor het optimale budget. Ook dat vraagt enige tijd.

Kijk eens wat de competitie doet, welke zoektermen gebruiken zij, hoe ziet hun site er uit, welke andere kanalen zetten zij in?

In de B2B markt kun je denken aan adverteren op LinkedIn, heb je dat al eens geprobeerd?

 

Zomaar even wat gedachten ................

succes!

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie!

 

LinkedIn heb ik inderdaad naar gekeken. En die zal ik ook nog zeker gaan uitproberen in de nabije toekomst!

 

Wat betreft Adwords: die campagne had ik redelijk afgebakend. Namelijk met zoekwoorden als 'parker graveren' ipv 'pennen bedrukken'. Redelijk specifiek dus. Toch viel de conversie flink tegen.

 

De vraag is nu vooral: Zijn er bepaalde eenmalige handelingen zijn ik kan uitvoeren, wat een voordeel kan opleveren? Echte must-do's die niet mogen ontbreken in de basis. (met google bedrijfsvermelding als voorbeeld)

 

Met vriendelijke groet,

Bas Bruijnis

Bedrukte pennen bestel je bij https://www.bedrijfspennen.com.

Link naar reactie
  • 0

als je gevonden wil worden met bv 'pennen met logo kopen', dan moet die exacte tekst natuurlijk ook in je website voorkomen. dat doet die nu niet.

 

just my 2 cents...:

ik vrees dat google je homepage niet zal begrijpen, er ontbreken H1, H2, H3... referenties op je homepage.

 

doe eens een search op "site:www.bedrijfspennen.com", dan zie je wat google van je weet. kan je natuurlijk ook in je Google Analytics zien.

 

Succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

SEO bestaat uit drie onderdelen: Content, Techniek en Autoriteit. Je hebt teksten geschreven, dat is mooi, maar ook pas 1/3.

 

Zorg dat jouw website technisch helemaal in orde is. Daar bedoel ik mee: dat de google bot alles van jouw website begrijpt.

 

Zorg dat jouw website autoriteit krijgt. Dit is het lastigste onderdeel. Zie het als online mond-op-mond reclame. Als andere websites over jouw website vertellen, dan denkt google: Hee, die website is goed.

 

Alternatief van SEO is inderdaad (tijdelijk) Adwords. Daar betaal je eerste meestal leergeld om te kijken hoe het werkt. Er zijn allemaal ondersteunende tools om jouw websitebezoekers te begrijpen. Als jij hen biedt wat zij zoeken en zal je conversie omhoog gaan.

 

Bij de term 'pennen graveren' houd je namelijk ook de optie open om reeds gekochte pennen te graveren. ;)

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi Bas,

 

Het is al aangegeven om hoger in Google te komen heb je te maken met meerdere factoren.

 

Maar het bieden van "waardevolle" content, daar start het mee.

 

Mensen zijn op zoek naar antwoorden en oplossingen voor het probleem of vraag en Google geeft antwoord op deze vragen. Belangrijk is dus om goed te weten waar jouw klanten vragen over hebben m.b.t. bedrijfspennen. Als je hier inzicht in krijgt kan je ook beter "waardevolle" content bieden.

 

Uiteraard zijn er ook wat technieken en SEO tips om boven in Google te komen.

 

De standaard SEO basistips zijn:

 

 

[*]Benoem het zoekwoord in de titel van de pagina ( het liefst zo ver mogelijk vooraan )

[*]Maak gebruik van kopjes H1 (1 keer), H2 en H3 subkoppen en verwerk de zoekwoorden in de kopjes.

[*]300 tot 400 woorden per pagina, maar liever meer.

[*]Maak het zoekwoord 1 keer vetgedrukt.

[*]Benoem het zoekwoord 1 keer per 100 woorden.

[*]Gebruik synoniemen.

[*]Verrijk de content met foto’s en video’s. En voeg ALT-tag titel toe aan de foto’s.

[*]Maak gebruik van internal en external linking.

[*]Probeer ervoor te zorgen dat je content gedeeld wordt via social media.

[*]Probeer ervoor te zorgen dat er reacties achtergelaten wordt op je pagina.

 

Naast bovenstaande punten, zijn er nog wel veel meer punten waar Google naar kijkt, maar dit is wel de basis.

 

 

Als laatste checkpunt kun je website testen op:

 

 

 

[*]Laad je website wel snel genoeg?

[*]Heeft je website veel kwalitatieve backlinks?

[*]Is je website mobile responsive? Met andere woorden is je website op elk scherm goed leesbaar

[*]Heeft je website een “schone” code?

[*]Heeft je website niet te veel 404 pagina’s?

[*]Is je website gebruiksvriendelijk?

 

 

En wat vaak wordt vergeten is om je aan te melden bij Google Webmaster. Heb je dat al gedaan?

 

 

Succes en mocht je nog vragen hebben, dan verneem ik graag van je,

 

Ivo Abels

 

Mijn doel is om het Internet te laten Werken voor Ondernemers, waardoor ze geen stress meer hebben over nieuwe klanten, tijd en geld besparen en hun bedrijf kunnen laten groeien.

Link naar reactie
  • 0

De Google Chrome extensie van Woorank is erg handig om te gebruiken. Deze pakt een flink aantal seo verbeteringen eruit en geeft aan wat je gebruiken kunt om te verbeteren.

 

Zorg dat je website snel blijft.

 

Kijk uit met over-optimalisatie en geef het de tijd (tevens rankings factor)

 

Bedankt, Martijn voor de concrete tip! Ik ga ernaar kijken.

Bedrukte pennen bestel je bij https://www.bedrijfspennen.com.

Link naar reactie
  • 1

Je begint op nul in een marktsegment van grote concurrenten. Kun je beter elk kwartaal met een bijzondere pen komen dan het standaard verhaal opdrukken in de zoekmachines.

 

Principles of guerrilla marketing warfare (Ries & Trout):

 

#1. Find a segment of the market small enough to defend.

 

#2. No matter how successful you become, never act like the leader.

 

Online marketing is de operationele invulling van je marketingstrategie. Als je doet of online marketing iets aparts is maar je regel #1 nog niet op orde hebt, dan wordt het nooit wat.

 

Doe je merendeels wat anderen al doen en volg je de algemeenheden waarmee zelfbenoemde SEO-specialisten internet platbombarderen, dan overtreed je regel #2.

Link naar reactie
  • 0

Beste Bas,

 

Er zijn al redelijk wat goede antwoorden gegeven. Naast goede unieke teksten, tijd, techniek is het ook belangrijk om links van goede pagina's te krijgen. Heb je bijvoorbeeld goed beeld wie de concurrenten zijn? Je kunt met de juiste tools zien op welke zoekwoorden zij scoren en waar ze (back)links hebben staan. Daarnaast is een zoekwoordenonderzoek erg belangrijk, het komt regelmatig voor dat mensen teksten gaan schrijven waar niemand op zoek. In Nederland wordt ongeveer 300 keer per maand gezocht naar "pen bedrukken", je shop kan dus niet alleen op dit keyword draaien. Aanverwante

zoekopdrachten zijn

 

pennen bedrukken goedkoop 140 volume 4.44 CPC (cost per click)

 

pennen laten bedrukken 90 volume 4.96 CPC

 

pennen bedrukken met logo 70 volume 6.56 CPC

 

pennen bedrukken 100 stuks 50 volume 4.76 CPC

 

 

Ik snap nu ook dat Adwords uitdagend is de CPC zijn redelijk hoog en de marge?

 

Het lijkt me tot slot best een moeilijke markt omdat bijvoorbeeld Vistaprint en aanverwante bedrijven redelijk agressief adverteren, en hun budget stop niet bij 300,- euro.

 

[Mod edit: wervende tekst verwijderd]

Gr en succes,

 

Stijn

 

Gratis Ebook "next level (online) ondernemen"

Link naar reactie
  • 0

Waarom kies je voor een .com website als je ook de .nl geregistreerd hebt?

 

Ik denk dat de shop ook nog iets zou kunnen ontzorgen of misschien een zusje verdient.

 

Maak als tip een set van pennen en bedrukte blocnotes of post-its. Of begin een http://www.bedrijfsblocnotes.nl/ of http://www.bedrijfsschrijfmappen.nl ernaast. Niet dat dat mijn naamstrategie zou zijn, maar in ieder geval dat idee. Pen én schrijfmap en papier in huisstijl dus! Bedrijfspotloden? Schrijfpotlood.nl en schrijfpotloden.nl zijn ook nog vrij (nog steeds met weinig zoekresultaten en zoekvolume, maar in ieder geval wel bestaande woorden)...

 

...ideeën voor een groter bereik en een hogere conversie en orderbedragen.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik zie dat je website, bedrijfspennen.com, nog een heel mager linkprofiel heeft. Dat is op zich logisch omdat je nog startend bent. Houd er daarom bij je zoekwoordenselectie rekening mee dat er nog best veel zoekwoorden zijn die te populair zijn om daar binnen 1 jaar een goede positie op te bereiken. Kies daarom niet alleen zoekwoorden waar mensen daadwerkelijk op zoeken maar houd ook rekening met het feit dat zoekwoorden te populair kunnen zijn. Het is zonde als je veel tijd stopt in zoekwoorden die nog lang niet haalbaar zijn. Er zijn overigens keyword-tools die je kunnen helpen bij het maken van een haalbare zoekwoordenselectie. Denk bijv. aan KeywordMate en Long Tail Pro.

Link naar reactie
  • 0

Beste Bas,

SEO draait in de basis om 3 dingen:

 

1. Technische drempels wegnemen zodat een site beter wordt geïndexeerd door zoekmachines.

2. Het zoekmachine-vriendelijk indelen van een website en het strategisch verwerken van zoekwoorden in teksten.

3. Het verkrijgen van relevante links naar de site, zodat hij populair wordt en hoger scoort dan minder populaire pagina's.

Kennisbank met boeken en info op juridisch/fiscaal/administratief gebied.

Link naar reactie
  • 0

Zoals hierboven ook al uitgebreid (door Ivo Abels) is vermeld is het allereerst belangrijk dat je content op je homepage hebt staan. Ranken met de homepage is over het algemeen het makkelijkste.

 

Zoek even uit wat een interessant zoekwoord voor je is. Optimaliseer daar de homepage voor zoals is uitgelegd.

 

Daarna komt het moeilijkste, maar ook meteen hetgeen je het verschil mee gaat maken. Namelijk zorgen voor externe links van andere (het liefste relevante) websites naar jouw site. Hoe meer anders sites naar jouw site linken, hoe belangrijker jouw site in de ogen van Google wordt.

 

Met ankertekst (klikbare teksten van de link) kan je variëren. Wanneer je gevonden wilt worden op "pennen bedrukken met logo" dan zorg je ervoor dat er links naar jouw site gaan met deze ankertekst. En variaties hierop bijvoorbeeld "pennen bedrukken" "pennen met logo" etc.

 

Er zijn een aantal makkelijke/basismanieren om wat links te krijgen. Je kan je bijvoorbeeld aanmelden bij online bedrijvengidsen, je kan wat relevante startpagina`s aanvragen.

 

Daarnaast zou je aan de slag moeten gaan met artikelwebsites, daar kan in-content links krijgen. Die zijn alweer ietsje waardevoller bijv. 1eplaats.nl, startartikel.nl, artikelpost.nl.

 

Ook zou je kunnen kijken of je link zou kunnen krijgen van een leverancier of een andere relevante site, probeer hier eens creatief over na te denken. Dan kom je zeker op mooie ideeën!

 

De onderwerpen waarover ik het meest gepassioneerd ben:

creditcard aanvragen,

portemonnee &

privé jet huren

Link naar reactie
  • 0

Zoals eerder beschreven zorgen drie componenten er samen voor dat een website goed gevonden wordt in de organische zoekresultaten; populariteit, techniek en content. Zowel op de techniek van de website (interne links, server requests, microdata, laadsnelheid, etc.) als de content heb je als ondernemer direct invloed op. Online populariteit is voor startende bedrijven vaak iets wat ontbreekt maar zal in de loop van de tijd toenemen.

 

Zonder een sterke online populariteit wordt het moeilijk om op short-tail keywords te scoren (in jouw geval bijvoorbeeld 'pennen'). Daarom doe je er als startende ondernemers verstandig aan om je te focussen op long-tail keywords (bijv: 'goedkope pennen met opdruk'). Het zoekvolume is weliswaar minder op long-tail zoekwoorden, maar de concurrentie is ook minder.

 

Ik las op Frankwatching dat de 1 plek in Google een klikpercentage van 34,35% behaald. Op plek 11 (de 2e pagina in de zoekresultaten) is dit nog maar 1,11%. Hoog scoren op een long-tail zoekwoord is daarom ook vaak waardevoller dan plek 11 op een short-tail keyword.

 

Ik hoop dat je er wat mee kan. Succes!

IVA Groep bestaat uit drie op het eigen vakgebied gespecialiseerde bedrijven, dat zijn IVA Print & Sign, IVA Office en IVA Communicatie.

 

Snel en goedkoop printen

IVA Drukwerk

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 196 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.