Beginners fiscale vragen over oprichting, declareren, facturen, boekhouden, etc.
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
candy1
candy1
Ik wilde geen 6 aparte topics maken met mijn beginnersvragen, dus heb ze maar samengevoegd tot 1 topic.
[*]Kan ik nog declaraties doen van dingen die ik al gekocht heb voor de oprichting van mijn eenmanszaak? Dus mijn iPhone, Macbook, e-Reader die ik in voor de oprichting heb gekocht?
[*]Klopt het dat het btw-percentage van de verzendkosten altijd gelijk is aan het btw-percentage van de producten zelf?
[*]Kan ik facturen enigszins flexibel inboeken met andere datums? Dat zou mij voordeel geven dat ik een beetje kan middelen, 30k inkomen dit jaar en volgend jaar 120k, i.p.v. 75k allebei. Ik heb namelijk mijn bedrijf opgericht in december 2016 en veel kosten gemaakt, maar ik heb geen winst om daar tegen af te zetten. Terwijl ik in 2017 juist wel erg veel winst verwacht.
[*]Kan ik investeren via mijn ZZP-eenmanszaak en passief inkomen opbouwen? Dat zou bij een BV kunnen en dan hoef je niet eerst 52% belasting te betalen om aandelen te kopen en opnieuw belasting over de winst op te betalen.
[*]Kan ik de 1e 2 weken hotel declareren voordat ik een eigen woning heb gevonden?
[*]Is een boekhouder aan te raden? Ik heb nog allemaal beginnersvragen, omdat ik net begin en alles wil weten, al leer ik over het algemeen wel snel. De facturering en declaraties doe ik sowieso zelf in Acumulus.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
19 antwoorden op deze vraag