Hoi allemaal! Ik heb op 1 april 2016 een eenmanszaak geopend en gesloten op 31 december.
Ik heb 2x voorraad ingekocht in die tijd en die voorraad was op 15 december helemaal op.
Ik heb geen schulden, ik heb nergens in geïnvesteerd.
Het enigste dat ik heb is netto verlies.
Alle inkomen en uitgaven heb ik netjes bijgehouden in excel maar en ik heb een werkend overzicht van alle winsten en verliezen.
Maar wat ik niet heb en wat ik nu al maanden aan het onderzoeken ben met google en geprobeerd via een boekhouder maar wat nog steeds totaal onduidelijk voor mij is is de balans.
Zouden jullie mij willen uitleggen hoe ik dit nu samen stel.
Dit zullen de gegevens zijn die ik dan heb (voorbeeld):
Netto omzet: 4700
Inkoopwaarde: 5000
Bruto verlies: -300
Kosten: -5000
Netto verlies: -5300
Ik heb in april 6000 geïnvesteerd in mijn eenmanszaak (voorraad en kosten van betaald)
Ook heb ik 2x omzet btw gedaan en ik kreeg 250 terug ipv te betalen.
Hoe gaat een volledige balans er voor mij uitzien?
En kun je daaronder uitleggen hoe je dit hebt berekend.
Zou je ook willen laten zien welke andere mogelijke bedragen er bij hadden kunnen staan zodat ik gewoon begrijp hoe het werkt en kan kijken of ik iets heb gemist.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Anoniem98999
Anoniem98999
Hoi allemaal! Ik heb op 1 april 2016 een eenmanszaak geopend en gesloten op 31 december.
Ik heb 2x voorraad ingekocht in die tijd en die voorraad was op 15 december helemaal op.
Ik heb geen schulden, ik heb nergens in geïnvesteerd.
Het enigste dat ik heb is netto verlies.
Alle inkomen en uitgaven heb ik netjes bijgehouden in excel maar en ik heb een werkend overzicht van alle winsten en verliezen.
Maar wat ik niet heb en wat ik nu al maanden aan het onderzoeken ben met google en geprobeerd via een boekhouder maar wat nog steeds totaal onduidelijk voor mij is is de balans.
Zouden jullie mij willen uitleggen hoe ik dit nu samen stel.
Dit zullen de gegevens zijn die ik dan heb (voorbeeld):
Netto omzet: 4700
Inkoopwaarde: 5000
Bruto verlies: -300
Kosten: -5000
Netto verlies: -5300
Ik heb in april 6000 geïnvesteerd in mijn eenmanszaak (voorraad en kosten van betaald)
Ook heb ik 2x omzet btw gedaan en ik kreeg 250 terug ipv te betalen.
Hoe gaat een volledige balans er voor mij uitzien?
En kun je daaronder uitleggen hoe je dit hebt berekend.
Zou je ook willen laten zien welke andere mogelijke bedragen er bij hadden kunnen staan zodat ik gewoon begrijp hoe het werkt en kan kijken of ik iets heb gemist.
Ik ben u bijzonder dankbaar alvast.
Ayudha.
[verandering: titel]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/55803-eindbalans-gesloten-eenmanszaak/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
53 antwoorden op deze vraag