• 0

fraude vennoot

Hallo ik zit in een vof , mijn vennoot werkt zwart bij en heeft administratie verduisterd die na aangifte bij de politie inmiddels terug is.

Verder is door hem een handtekening vervalst op een contract van de payroll organisatie waar ons personeel nu dus loopt zonder overleg.

Hij heeft personen ingeschakeld op kosten van vof terwijl hij dan zelf ergens anders zwart werkt .

Na dít alles heb ik via een kort geding geprobeerd hem uit de vof te zetten, wat schets mijn verbazing ; de rechter heeft geen beslissing genomen omdat hij de situatie niet ernstig genoeg vind om de vof aan mij toe te wijzen.

We hebben op advies van onze advocaat een bodemprocedure geaccepteerd.

Mijn vraag is ; het gaat nu heel lang duren vrees ik , de omzetten dalen en we zijn reeds €20000 kwijt aan onze advocaat.

Hoe is dit te versnellen? Mede omdat alle feiten waar hij van verdacht wordt ook toegegeven zijn voor de rechtbank

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een VOF is niets meer dan een 'huwelijk' tussen twee of meer firmanten en heeft vooral vertrouwen als fundering. Ongeacht de oorzaak kan het 'huwelijk' altijd en eenzijdig worden ontbonden. Een goed opgesteld VOF-overeenkomst voorziet overigens ook in dit soort situaties ... vooropgesteld dat er inderdaad een VOF-overeenkomst bestaat.

 

Vraag: Als er zoveel aan de hand is, waarom heeft niemand, inclusief uzelf en de advocaat, dan niet aangedrongen op ontbinding van de VOF?

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
om de vof aan mij toe te wijzen.
Waarom een procedure dáárover? Meest voor de hand liggende lijkt me om de vennoot aansprakelijk te stellen voor de door hem veroorzaakte schade.

 

Hij heeft personen ingeschakeld op kosten van vof terwijl hij dan zelf ergens anders zwart werkt
Duidelijke zaak toch?

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo ik zit in een vof

(...)

Na dít alles heb ik via een kort geding geprobeerd hem uit de vof te zetten

(...)

de rechter heeft geen beslissing genomen omdat hij de situatie niet ernstig genoeg vind om de vof aan mij toe te wijzen.

Zijn jullie de enige twee vennoten? Dan kun je hem niet uit de VOF zetten of de VOF aan jou toe laten wijzen, want zonder die vennoot heb je geen VOF meer maar een eenmanszaak. Je kunt ook zelf uit de VOF stappen en als eenmanszaak verder gaan. Dan kun je nog wel ruzie maken over de afrekening van de VOF en wie wat verder mag gebruiken in een eenmanszaak. Zoals Cosara vraagt: waarom wordt de VOF niet ontbonden? Een voortslepende VOF die onbestuurbaar is door conflicten en gehinderd wordt door slepende rechtszaken lijkt me niet iets dat je zou moeten willen.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Het is moeilijk om dit echt te versnellen. Het zal waarschijnlijk gaan om de toewijzing van het bedrijf aan Janneman. Dat gebeurt eigenlijk bijna altijd in een bodemprocedure. Je kan wel schorsing van je vennoot als bestuurder overwegen.

 

Een ander punt is de opmerking dat een aantal punten zijn erkend. Dat kan je wel heel erg helpen in de zaak. Wat je soms ziet is dat dit tijdens de zitting gebeurt en de rechter dat niet in zijn vonnis of proces- verbaal van de zitting opneemt. Als het is erkend is het wel belangrijk dat dat vast komt te staan, dat kan je gigantisch helpen in de bodemzaak.

Advocaat bij Coupry advocaten te Den Haag: https://www.coupry.nl/

 

Advocaat Ondernemingsrecht en Beëindiging Samenwerking

Link naar reactie
  • 0

Dank je Jaap!

Hoe kan ik vennoot schorsen? Hij blijft gewoon werken voor zover je dat werken noemt.

Zolang de rechter niet heeft beslist blijft hij vennoot en denkt dus kans te maken alleen eigenaar te worden.

Je had overigens wel gelijk de rest is gegaan zoals je omschrijft

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.