• 0

Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?

Aanbevolen berichten

  • 0

Niet betalen. Wijzen op misleiding/dwaling mbt tot bedenktijd en andere misleidende aspecten van het verkoopverhaal en de presentatie online (zie eerdere berichten in dit topic). Factuur betwisten met dezelfde argumenten. Meewerken aan gezamenlijk verzet tegen incassoprocedures.

 

Eén gedupeerde zegt nu te maken te hebben met een deurwaarder. Die deurwaarder kan niks zonder gerechtelijke uitspraak. Daar kunnen we aantonen op welke punten Streya zijn klanten misleidt, verwart en bedriegt.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Niet betalen. Wijzen op misleiding/dwaling mbt tot bedenktijd en andere misleidende aspecten van het verkoopverhaal en de presentatie online (zie eerdere berichten in dit topic). Factuur betwisten met dezelfde argumenten. Meewerken aan gezamenlijk verzet tegen incassoprocedures.

 

Eén gedupeerde zegt nu te maken te hebben met een deurwaarder. Die deurwaarder kan niks zonder gerechtelijke uitspraak. Daar kunnen we aantonen op welke punten Streya zijn klanten misleidt, verwart en bedriegt.

 

Hartelijk dank voor de reactie en info.

Ik ga zeker niks betalen. en ik sta ook open voor het gezamelijk aanpakken van dit proces.

Daarnaast heeft mijn vader mogelijkheid Kassa en mogelijk andere nieuwsorganisaties te contacten betreft dit, mocht dit nodig zijn of handig zijn.

 

Link naar reactie
  • 0

Dit topic is een aantal uren gesloten geweest voor modoverleg en bij deze is het weer heropend.

 

Modgroet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik heb nog niet het hele topic gelezen. Maar zie dat ik niet de enige ben, ik heb ook problemen met Streya. Toen ik vorig jaar begon als freelancer werd ik binnen een paar weken benaderd dat zij veel werk in de buurt voor mij hadden. Toen zat ik opeens aan een contract vast. Uiteindelijk geen offertes ontvangen. Ik dacht, na 1 jaar ben ik ben er vanaf. Nou, nee dus. Was hun eigenlijk alweer een beetje vergeten, tot vorige week. Krijg ik opeens een mail dat ze mijn contract hebben verlengt. Ik direct een mail sturen dat ik dat niet wil. Blijkt dat dat 2 maanden eerder had gemoeten. Stelletje oplichters.

 

Nu ben ik nog minderjarig en mijn ouders hebben geen toestemming gegeven voor dit contract. Ook heb ik geen handlichting. Ik weet dat er een wet is die met mogelijk maakt om door ouders contacten ongedaan te maken. Weet iemand hoe en of dit mogelijk is?

 

Graag zou ik actie willen ondernemen tegen dit **** bedrijf, zodat anderen hier geen last meer van krijgen.

 

Link naar reactie
  • 0

Jeremiah, we hebben een modmelding besproken en je hebt als gebruiker niks gemist.

 

Jrsnk, welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Ik heb nog niet het hele topic gelezen.

Dan zou ik je willen adviseren dit wel te doen met vier of zes ogen.

 

Toen ik vorig jaar begon als freelancer werd ik binnen een paar weken benaderd dat zij veel werk in de buurt voor mij hadden. Toen zat ik opeens aan een contract vast. Uiteindelijk geen offertes ontvangen.

Kun je dan als eerste stap eens feitelijk beschrijven hoe een contract tot stand is gekomen? In algemene zin stel je een partij in gebreke als niet gepresteerd wordt.

 

Modgroet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik wil hierbij ook mijn beklag doen. 5 weken geleden ben ik ook door MD benaderd voor een fantastisch aanbod, namelijk een werkopdracht bij mij in de buurt. Want heel toevallig was ik de enige die op dat moment aan de eisen voldeed. In de veronderstelling dat ik te maken had met een bedrijf die “werkopdrachten” verstrekt werd ik doorverbonden ter controle van mijn gegevens. Mijn gegevens werden opgenomen met mijn toestemming want immers ik dacht nog steeds dat ik te naken had met een fantastisch aanbod om de volgende dag al aan de slag te gaan. Hoewel ik niet wist wat een bedrijfspresentatie inhield had ik hier wel naar gevaraagd in het eerste gesprek. Als antwoord kreeg ik te horen dat ik moet denken aan een systeem waar alle werknemers zoals bij een uitzendbureau in opgenomen worden. Zodat MD de opdrachten die dan binnenkomen eerlijk kan verdelen. Ik had direct na het gesprek geappt naar mijn zwager om een auto te huren voor de volgende dag (voor die zogenaamde opdracht), omdat ik nog altijd in de veronderstelling was dat ik na het gesprek alle opdrachtgegegens gemaild zou krijgen. Ik schrok dan ook toen ik de opdrachtbevestiging binnenkreeg en mijn vriendin hier naar keek. Ze kon mij fijn uitleggen dat ik te maken had met een reclamebureau, en wat een bedrijfspresentatie daadwerkelijk inhoud. Hoewel ik direct had geannuleerd kreeg ik spijtig genoeg een reactie dat ik niet kan annuleren. Inmiddels is de herrinneringsfactuur ook verlopen en wacht ik op hun volgende stappen. Ik heb ze ook geschreven dat ik heb gedwaald en ben misleid. Daarnaast vraag ik mij af of ze wel aan hun informatieplicht hebben voldaan. Is het voldoende om in het telefoongesprek te verwijzen naar de AV op de website? Moet de gebruiker de AV niet duidelijk aanvaarden ipv ok/ja te antwoorden?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zal even wat gedetailleerder uitleggen hoe het contact ging:

Ik werdt gebeld door Streya, zij zouden veel werk voor mij hebben in de omgeving. Ik als net beginnende ondernemer (met weinig klanten) was helemaal enthusiast. Zij linkten mij naar een andere medewerken door en ik moest een aantal vragen beantwoorden met een "ja". Toen was het contract rond. Ik betaalde de factuur in de hoop op veel nieuwe klanten. Na een paar dagen kreeg ik een slecht gevoel, maar ik kon niet meer terug. Na een aantal maanden had ik nog niets ontvangen en had het een beetje achter mij gelaten. Ik dacht, hier trap ik nooit meer in. Leergeld. Na dit jaar ben ik er vanaf. Dat was dus niet het geval zoals in mijn vorige bericht te lezen was.

 

Link naar reactie
  • 0

Gebruiker Mooi, welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Probeer je openingsbericht nog even wat beter op te maken (met bijvoorbeeld opdeling in alinea's of toevoeging van een aantal witregels) voor een goede leesbaarheid.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dankjewel Highio,

 

5 weken geleden ben ik ook door MD benaderd voor een fantastisch aanbod, namelijk een werkopdracht bij mij in de buurt. Want heel toevallig was ik de enige die op dat moment aan de eisen voldeed. In de veronderstelling dat ik te maken had met een bedrijf die “werkopdrachten” verstrekt werd ik doorverbonden ter controle van mijn gegevens. Mijn gegevens werden opgenomen met mijn toestemming want immers ik dacht nog steeds dat ik te naken had met een fantastisch aanbod om de volgende dag al aan de slag te gaan.

 

Hoewel ik niet wist wat een bedrijfspresentatie inhield had ik hier wel naar gevraagd in het eerste gesprek. Als antwoord kreeg ik te horen dat ik moet denken aan een systeem waar alle werknemers zoals bij een uitzendbureau in opgenomen worden. Zodat MD de opdrachten die dan binnenkomen eerlijk kan verdelen.

 

Ik had direct na het gesprek geappt naar mijn zwager om een auto te huren voor de volgende dag (voor die zogenaamde opdracht), omdat ik nog altijd in de veronderstelling was dat ik na het gesprek alle opdrachtgegegens gemaild zou krijgen. Ik schrok dan ook toen ik de opdrachtbevestiging binnenkreeg en mijn vriendin hier naar keek. Ze kon mij fijn uitleggen dat ik te maken had met een reclamebureau, en wat een bedrijfspresentatie daadwerkelijk inhoud.

 

Hoewel ik direct had geannuleerd kreeg ik spijtig genoeg een reactie dat ik niet kan annuleren. Inmiddels is de herrinneringsfactuur ook verlopen en wacht ik op hun volgende stappen. Ik heb ze ook geschreven dat ik heb gedwaald en ben misleid.

 

Daarnaast vraag ik mij af of ze wel aan hun informatieplicht hebben voldaan. Is het voldoende om in het telefoongesprek te verwijzen naar de AV op de website? Moet de gebruiker de AV niet duidelijk aanvaarden ipv ok/ja te antwoorden?

Link naar reactie
  • 0

Ik werd gebeld door Streya, zij zouden veel werk voor mij hebben in de omgeving. Ik als net beginnende ondernemer (met weinig klanten) was helemaal enthusiast. Zij linkten mij naar een andere medewerken door en ik moest een aantal vragen beantwoorden met een "ja". Toen was het contract rond.

Dat is een terugkerend patroon.

 

Er vindt een verkoopgesprek plaats waarin vanalles beweerd wordt. De verkoper suggereert dat er reeds klanten staan te trappelen, noemt indrukwekkende aantallen bedrijven die via Streya offertes aanvragen of bestellingen doen, rekent voor dat je met X nieuwe klanten de kosten snel terugverdient en garandeert zelfs respons. Totaal uit de duim gezogen. Leugens. Bedrog.

 

Dan wordt er doorverbonden met degene die de overeenkomst afhandelt. En al die ondernemers zeggen JA op de vragen. Ook op de vraag of ze 'direct beschikbaar zijn en dus afzien van zeven dagen bedenktijd'. Dat is natuurlijk oliedom, want later kan je niks meer bewijzen. Dan zit je vast aan een contract. Dat ook nog eens stilzwijgend verlengd wordt.

 

Daarom zijn we nu alle bedriegelijke activiteiten op een rijtje aan het zetten. Zodat ondernemers die met incasso geconfronteerd worden kunnen motiveren waarom ze niet betalen en ondernemers die dat wel gedaan hebben hun geld terug kunnen eisen vanwege wanprestatie. De laatste groep nodig ik uit om naar de gids te gaan en alle collega's uit andere plaatsen te bellen met de vraag of ze ooit enige opdracht via die sites hebben gekregen. Zodat we ook sterke argumenten voor wanprestatie krijgen.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik hoop dat nog meer mensen bij wie dit ook is gebeurd snel verzamelen hier, want ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de mensen in dit topic, maar het topje van de ijsberg zijn..

Zoals TwaBla al aangeeft kun je daar zelf ook mee helpen.

 

De laatste groep nodig ik uit om naar de gids te gaan en alle collega's uit andere plaatsen te bellen met de vraag of ze ooit enige opdracht via die sites hebben gekregen. Zodat we ook sterke argumenten voor wanprestatie krijgen.

Op die manier heb je ook nog eens contact met je concullega's wat ook weer mogelijkheden voor de toekomst kan bieden.

 

Link naar reactie
  • 0
...ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de mensen in dit topic, maar het topje van de ijsberg zijn..
Kijk je naar de verschillende beroepsgroepen waar MijnDientverlener in bemiddelt, dan valt het aantal deelnemers reuze mee. Of tegen, vanuit Streya perspectief.

 

De grootste groep zijn administratiekantoren (boekhouders) met 89 meldingen. Gevolgd door interieurverzorgers (schoonmaakbedrijven). Van de 65 meldingen hebben er slechts acht een actief profiel. Bij de 34 eventcateraars zijn er niet meer dan vier actief. Bij de 20 ICT'ers wel acht, maar dat zijn vooral webdesigners en grafisch ontwerpers.

 

Bij al die profielen heb ik nog niet één recensie aangetroffen. Mijn donkerbruin vermoeden is dat de site niet of nauwelijk gebruikt wordt. Niet door dienstverleners en al helemaal niet door opdrachtgevers. Vandaar mijn suggestie: bel eens naar een concullega in die gids en vraag naar zijn of haar ervaring.

 

Mag hoor. Nederland is een vrij land. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Als voorbeeld van fake-profielen toonde ik enkele weken terug een screenshot van dit schoonmaakbedrijf.

 

 

- fake bedrijfsprofielen (zie illustratie en bron, volgens MijnDienstverlener zijn er 52 schoonmakers, maar voorbij 30 gaat het niet)

 

 

Inmiddels heeft dit schoonmaakbedrijf een adres in Den Haag, een website, een mail-adres en een telefoonnummer. Kijk nog eens goed naar die adresgegevens. Ook het getoonde telefoonnummer 0850645558 is niet van een schoonmaakbedrijf maar van Streya zelf.

 

Vrij naar Wim Sonneveld: je wordt belazerd en je wordt bedonderd. Maar die dame op de foto mag altijd bellen om misverstanden op te lossen.

Schoonmaakbedrijf_Direct.thumb.jpg.5957a3d8c77e6d7dce4499a006c523d6.jpg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Nu ben ik nog minderjarig en mijn ouders hebben geen toestemming gegeven voor dit contract. Ook heb ik geen handlichting. Ik weet dat er een wet is die met mogelijk maakt om door ouders contacten ongedaan te maken. Weet iemand hoe en of dit mogelijk is?

 

BW 1, artikel 234:

 

1. Een minderjarige is, mits hij met toestemming van zijn wettelijke vertegenwoordiger handelt, bekwaam rechtshandelingen te verrichten, voor zover de wet niet anders bepaalt.

 

2. De toestemming kan slechts worden verleend voor een bepaalde rechtshandeling of voor een bepaald doel.

 

3. De toestemming wordt aan de minderjarige verondersteld te zijn verleend, indien het een rechtshandeling betreft ten aanzien waarvan in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk is dat minderjarigen van zijn leeftijd deze zelfstandig verrichten.

 

Uit het feit dat een handlichting de uitzondering is, je moet er zelfs voor naar de rechter, zou je kunnen afleiden dat een zakelijk aankoop niet een gebruikelijk handeling in het rechtsverkeer is voor een minderjarige.

 

Ik ben geen advocaat, dus ik heb geen antwoord op de vraag "wat nu?". Ik gok dat de overeenkomst simpelweg nooit tot stand is gekomen, en dat Streya dus jou je geld moet terugbetalen. Maar hoe je dat kunt afdwingen en hoe je de deurwaarder buiten de deur houdt, dat weet ik niet.

 

(Ter aanvulling: het zou wel heel makkelijk voor een volwassene zijn om onder overeenkomsten uit te komen door zijn kind die overeenkomsten aan te laten gaan, dus aan de interpretatie van de bovenstaande wet zitten ook weer allerlei mitsen en maren vast. Maar dit terzijde.)

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
Daarnaast vraag ik mij af of ze wel aan hun informatieplicht hebben voldaan.

 

Vermoedelijk wel (ik was er niet bij).

 

Is het voldoende om in het telefoongesprek te verwijzen naar de AV op de website?

 

Ja. Daarnaast zijn ze verplicht om op jouw verzoek de geldende algemene voorwaarden op te sturen.

 

Moet de gebruiker de AV niet duidelijk aanvaarden ipv ok/ja te antwoorden?

 

Nee, een afnemer moet de overeenkomst aanvaarden, de algemene voorwaarden zijn dan automatisch van toepassing.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Stel dat ik nu uitschrijf uit de kvk. Komen ze nogsteeds achter me aan? Mijn bedrijf bestaat niet meer toch
Zo werkt dat niet als je als eenmanszaak opereert. Waarom zou je je laten weerhouden van ondernemen door Streya of Mijndienstverlener (MVD)? Of wat hebben zij al voor jou gepresteerd? Verkoop jezelf aan potentiële klanten, want dat levert waarschijnlijk meer op.

 

Probeer gerust stuk voor stuk aangifte te doen als jullie persoonlijke ervaringen daartoe aanleiding geven.

 

Ik zeg nog altijd dat er gewoon camera's op moeten en dat gedupeerden (slachtoffers of lotgenoten) aan dossieropbouw moeten doen en zich moeten organiseren. Betwist vorderingen.

 

Groet,

 

Highio

 

 

 

Tuurlijk geef ik nooit op want de eind van MDV is nabij.

A. Akuffo

Link naar reactie
  • 0

Stel dat ik nu uitschrijf uit de kvk. Komen ze nogsteeds achter me aan? Mijn bedrijf bestaat niet meer toch?

 

 

 

Beste,

 

Inmiddels zijn wij gedaagd door Streya, brief is vanmiddag binnengekomen en wij (mijn vrouw) wordt gedaagd op 7 juni rechtbank den haag.

 

Ons verhaal m.b.t. tot Streya is niet anders dan wat er op internet te vinden is, echter hebben wij zowel per email als per aangetekende brief opgezegd. Verhaal was... mail niet gelezen, brief niet ontvangen.

 

Nu zijn wij ons aan het beraden wat te doen, had persoonlijk niet verwacht dat STreya echt zo ver zou gaan, dacht dat het zou blijven bij bang maken.

 

Eigenlijk wil ik het laten voorkomen maar heb daar hulp bij nodig in de vorm van een advocaat. Wellicht eentje die dit pro deo wil doen om straks een grotere groep te vertegenwoordigen.

 

Graag hulp in deze.

 

Per mail of telefonisch geen probleem

 

Met vriendelijke groet,

 

Paul Vonk (Taxi4Delft)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zie dat ik het verkeerde bericht heb gequote.

 

Het gaat om het volgende bericht waarin member TwaBla oproept naar gedupeerden:

 

 

Wat ik wel weet is dat we inmiddels een redelijke lijst gedupeerden hebben die samen een tamelijk consistent verhaal vertellen over de trukendoos van Streya (naar keuze oplichting/misleiding/dwaling) en dat ik graag hoor wanneer een van hen voor de rechter gedaagd wordt. Dan gaan we wat hulp organiseren.

 

Wellicht weet iemand of we ook iets kunnen doen om deurwaarders en incassobedrijven beter van repliek te dienen.

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels zijn wij gedaagd door Streya, brief is vanmiddag binnengekomen en wij (mijn vrouw) wordt gedaagd op 7 juni rechtbank Den Haag.

Dat is opvallend. Bij een ander taxi/koeriersbedrijf is eerst een incassobureau en later een deurwaarder ingeschakeld. Daar verwachtte ik een eventuele eerste dagvaarding.

 

Is bij jullie die volgorde ook gebruikt? Kun jij de naam van de betrokken deurwaarder noemen?

 

De datum van 7 juni geeft erg veel tijd (een week is niet ongebruikelijk bij deze procedure) dus hebben we twee maanden om een conclusie van antwoord te maken en eventueel een eis in reconventie te formuleren.

 

Essentieel in het verhaal is het patroon van misleiding en bedrog in diverse uitingen van Streya, dat zich vervolgens concentreert in telefonische verkoop waarbij het verkoopgesprek gescheiden plaatsvindt van het overeenkomstsgesprek. Uit diverse verslagen van zulke verkoopgesprekken kunnen we afleiden dat daarin vanalles beloofd wordt, zelf dat Streya zelf opdrachten klaar heeft staan voor ingeschreven bedrijven. Gedupeerden doen daarom een beroep op dwaling ex artikel 6:228 BW en/of bedrog ex 3:44 BW.

 

Het is nu van belang dat je zelf duidelijk op papier zet wanneer je benaderd bent, door wie en met welke verkoopargumenten.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels zijn wij gedaagd door Streya, brief is vanmiddag binnengekomen en wij (mijn vrouw) wordt gedaagd op 7 juni rechtbank Den Haag.

Dat is opvallend. Bij een ander taxi/koeriersbedrijf is eerst een incassobureau en later een deurwaarder ingeschakeld. Daar verwachtte ik een eventuele eerste dagvaarding.

 

Is bij jullie die volgorde ook gebruikt? Kun jij de naam van de betrokken deurwaarder noemen?

 

De datum van 7 juni geeft erg veel tijd (een week is niet ongebruikelijkbij deze procedure) dus hebben we twee maanden om een conclusie van antwoord te maken en eventueel een eis in reconventie te formuleren.

 

Essentieel in het verhaal is het patroon van misleiding en bedrog in diverse uitingen van Streya, dat zich vervolgens concentreert in telefonische verkoop waarbij het verkoopgesprek gescheiden plaatsvindt van het overeenkomstsgesprek. Uit diverse verslagen van zulke verkoopgesprekken kunnen we afleiden dat daarin vanalles beloofd wordt, zelf dat Streya zelf opdrachten klaar heeft staan voor ingeschreven bedrijven. Gedupeerden doen daarom een beroep op dwaling ex artikel 6:228 BW en/of bedrog ex 3:44 BW.

 

Het is nu van belang dat je zelf duidelijk op papier zet wanneer je benaderd bent, door wie en met welke verkoopargumenten.

 

 

 

Dank voor je bericht, ook hier eerst een incassobureau (Bos) en vervolgens een gerechtsdeurwaarder ( LAVG).

 

Ook bij mijn vrouw een gescheiden verkooppraatje ten opzichte van het overeenkomstgesprek, werd van alles belooft tot ritten aan brussel aan toe. Tot op heden uiteraard nog niet 1 rit gehad van de zogenaamde bedrijfspresentatie. Opvallend is ook dat mijn vrouw nog niet eens begonnen was maar al wel haar inschrijving KVK had gedaan. Streya spurt kvk af om jonge bedrijven te misleiden. Contact met Streya niet mogelijk zoals zoveel al beschreven is op diverse fora op het net.

 

Ik wil eigenlijk het "gevecht" aangaan en een advocaat in dienst nemen. Ben hier alleen totaal niet in thuis.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Naar aanleiding van een voorgaand mailtje (die gepaard ging met het laatste telefoongesprek die ik eerder in dit topic had vermeld) had ik de geluidsopname van hun kant aangevraagd (toen zij deze aangeboden hebben), ik heb deze zojuist ontvangen, ik heug mij ergens in dit topic gelezen te hebben dat tot op heden nog niemand geluidsopnames heeft ontvangen. Is dit nog accuraat?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.