Ik ben bezig een nieuwe business op te zetten. De doelgroep van deze business is te verdelen in twee groepen. Enerzijds richt ik mij op managers: zij ervaren het probleem dat ik oplos en betalen daar voor. Anderzijds richt ik mij op de medewerkers van de managers: ik verhoog hun kennis en kunde waardoor het probleem van de manager opgelost wordt.
Om mijn ervaring en expertise te ventileren ben ik van plan een blog op te zetten. In deze blog komen artikelen te staan die zich richten op het probleem van de manager en artikelen die zich richten op de kennis en kunde van de medewerkers. Ik heb al een aantal onderwerpen verzameld en de verhouding is ongeveer fifty-fifty.
Het dilemma waar ik tegenaan loop: schrijf ik de blog in het Nederlands of in het Engels?
Het voordeel van een blog in het Nederlands is dat het mijn moedertaal is. Ik kan me daar gemakkelijker in uitdrukken dan in het Engels. Een ander voordeel is dat ik me, voor wat betreft de managers, richt op de Nederlandse markt.
Het voordeel van een blog in het Engels is dat het een breder publiek bereikt. Het probleem en de oplossing zijn niet specifiek voor Nederland en met name artikelen over de oplossing zijn internationaal interessant. Ik neem aan dat als gevolg daarvan mijn blog mogelijk hoger in de zoekresultaten terecht zal komen.
Een alternatief zou nog kunnen zijn dat ik me in het Nederlands richt op de managers en in het Engels op de medewerkers. Ik ken Nederlandse blogs die dat doen. Heel fraai vind ik het eigenlijk niet.
Of moet ik het over een geheel andere boeg gooien?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Erik Venema
Erik Venema
Beste ondernemers,
Ik zit met een dilemma.
Ik ben bezig een nieuwe business op te zetten. De doelgroep van deze business is te verdelen in twee groepen. Enerzijds richt ik mij op managers: zij ervaren het probleem dat ik oplos en betalen daar voor. Anderzijds richt ik mij op de medewerkers van de managers: ik verhoog hun kennis en kunde waardoor het probleem van de manager opgelost wordt.
Om mijn ervaring en expertise te ventileren ben ik van plan een blog op te zetten. In deze blog komen artikelen te staan die zich richten op het probleem van de manager en artikelen die zich richten op de kennis en kunde van de medewerkers. Ik heb al een aantal onderwerpen verzameld en de verhouding is ongeveer fifty-fifty.
Het dilemma waar ik tegenaan loop: schrijf ik de blog in het Nederlands of in het Engels?
Het voordeel van een blog in het Nederlands is dat het mijn moedertaal is. Ik kan me daar gemakkelijker in uitdrukken dan in het Engels. Een ander voordeel is dat ik me, voor wat betreft de managers, richt op de Nederlandse markt.
Het voordeel van een blog in het Engels is dat het een breder publiek bereikt. Het probleem en de oplossing zijn niet specifiek voor Nederland en met name artikelen over de oplossing zijn internationaal interessant. Ik neem aan dat als gevolg daarvan mijn blog mogelijk hoger in de zoekresultaten terecht zal komen.
Een alternatief zou nog kunnen zijn dat ik me in het Nederlands richt op de managers en in het Engels op de medewerkers. Ik ken Nederlandse blogs die dat doen. Heel fraai vind ik het eigenlijk niet.
Of moet ik het over een geheel andere boeg gooien?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/56242-bloggen-in-het-nederlands-of-in-het-engels/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag