Ik zit met een probleem en bij de belastingtelefoon wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd.
2 weken geleden ben ik ingeschreven bij de K.V.K.
Ik ben begonnen met mystery shoppen en klanttevredenheidsonderzoeken voor diverse bedrijven.
Ik heb 7 opdrachtgevers, allen in Nederland. Men noemt dit crowdsourcing.
Ik ben volgens de Belastingdienst ondernemer voor de Omzetbelasting.
Ik wil dan ook graag gebruik maken van de ondernemers en startersaftrek. Ik voldoe dit jaar aan het urencriterium, ik maak gemiddeld 60 uur per week.
Echter, van die 7 opdrachtgevers is er maar eentje die een B.T.W. factuur accepteert. De andere bedrijven doen hier niet aan, zij maken de door mij verdiende euro's direct op mijn rekening over, en geven jaarlijks aan de Belastingdienst door wat zij aan mij hebben uitbetaald. Voor de rest mag ik het dus zelf uitzoeken.
Ik verwacht dit jaar een bedrag van 15000 Euro te mogen ontvangen over de komende 6 maanden. Maar hoe ga ik dit specificeren? Als winst uit onderneming? Of als inkomsten uit overige werkzaamheden?
En kom ik dan nog wel in aanmerking voor de starters en ondernemersaftrek?
Zo, ja wordt die aftrek dan ook berekend over het bedrag van de inkomsten uit overige werkzaamheden, of betaal ik daar wel belasting over?
Ik denk dat ik in dat geval dus 1000 Euro winst uit onderneming heb, en 14000 uit overige werkzaamheden..
Ik hoop dat e.e.a. duidelijk is en iemand mij kan helpen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Brokling
Brokling
Goedenavond forumleden,
Ik zit met een probleem en bij de belastingtelefoon wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd.
2 weken geleden ben ik ingeschreven bij de K.V.K.
Ik ben begonnen met mystery shoppen en klanttevredenheidsonderzoeken voor diverse bedrijven.
Ik heb 7 opdrachtgevers, allen in Nederland. Men noemt dit crowdsourcing.
Ik ben volgens de Belastingdienst ondernemer voor de Omzetbelasting.
Ik wil dan ook graag gebruik maken van de ondernemers en startersaftrek. Ik voldoe dit jaar aan het urencriterium, ik maak gemiddeld 60 uur per week.
Echter, van die 7 opdrachtgevers is er maar eentje die een B.T.W. factuur accepteert. De andere bedrijven doen hier niet aan, zij maken de door mij verdiende euro's direct op mijn rekening over, en geven jaarlijks aan de Belastingdienst door wat zij aan mij hebben uitbetaald. Voor de rest mag ik het dus zelf uitzoeken.
Ik verwacht dit jaar een bedrag van 15000 Euro te mogen ontvangen over de komende 6 maanden. Maar hoe ga ik dit specificeren? Als winst uit onderneming? Of als inkomsten uit overige werkzaamheden?
En kom ik dan nog wel in aanmerking voor de starters en ondernemersaftrek?
Zo, ja wordt die aftrek dan ook berekend over het bedrag van de inkomsten uit overige werkzaamheden, of betaal ik daar wel belasting over?
Ik denk dat ik in dat geval dus 1000 Euro winst uit onderneming heb, en 14000 uit overige werkzaamheden..
Ik hoop dat e.e.a. duidelijk is en iemand mij kan helpen.
Alvast dank,
Tom
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/56574-vraag-over-overige-werkzaamhedenwinst-uit-onderneming/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
25 antwoorden op deze vraag