• 0

Geen klanten

Ik ben 1 januari j.l. gestart met mijn onderneming(eenmanszaak) maar het is me tot nu toe nog niet gelukt om klanten te krijgen (dienstverlenend bedrijf). Dit is niet erg omdat ik ook nog een parttime baan in loondienst heb.

 

Wel doe ik netjes BTW aangifte bij de belastingdienst maar het is me niet helemaal duidelijk of ik dan wel of niet gezien wordt door de belastingdienst als ondernemer voor de BTW en of inkomstenbelasting.

Het wat is het gevolg als ik bijvoorbeeld een jaar helemaal geen omzet heb?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedemorgen YTi,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. E.e.a. wordt op jaarbasis bezien.

 

Verwacht je het komende half jaar wel betalende klanten?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ben dan toch benieuwd wat voor een dienstverlenend bedrijf je gestart bent en op welke wijze jij probeert klanten daarvoor te krijgen

 

Gestart als nabestaanden begeleider. Dus emotionele en praktische ondersteuning voor nabestaanden. De uitvaartbranche is nu eenmaal een trage branche. Mailings naar uitvaartondernemers, kerkgenootschappen en huisartsen. Advertenties en redactioneel stuk in de regiokrant gezet.

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen YTi,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. E.e.a. wordt op jaarbasis bezien.

 

Verwacht je het komende half jaar wel betalende klanten?

 

Groet,

 

Highio

 

 

Dit hoop ik wel. Maar nogmaals,het is een trage branche.

 

Link naar reactie
  • 0
Gestart als nabestaanden begeleider.
Lijkt mij meer iets voor een (gediplomeerd) psychosociaal zorgverlener.

 

Al aangesloten bij een (van vele) beroepsvereniging voor zorgverleners ?

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
Mailings naar uitvaartondernemers

 

alleen mailings? Ik zou daar eens langs gaan voor een koffie en gesprek. Jouw diensten uitleggen, en ze een vette commissie aanbieden als ze jouw klanten aanbrengen.

 

Het is een keiharde branche waar aan elke euro getrokken wordt.

logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

Lijkt mij meer iets voor een (gediplomeerd) psychosociaal zorgverlener.

 

Hij kan ook andere zaken begeleiden lijkt mij. Wat te doen met verzekeringen, pensioenen, bank tegoeden, de bezittingen etc etc. Bij een overlijden komt een hoop op je af waar je voordien -vaak- geen weet van hebt.

 

logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

Mailings naar uitvaartondernemers, kerkgenootschappen en huisartsen.

 

Waarom zouden zij (de ontvangers van jouw ongevraagde mailing...) nabestaanden jouw richting uit sturen?

 

M.a.w.: Wat heb je te bieden aan hun cliënten?

('populair' gezegd: wat zijn jouw USP's?)

 

Heel persoonlijk denk ik dat het enorm ingewikkeld zal zijn om dit te realiseren, want:

- Het zal heel duur zijn voor een 'arme particulier' om iemand alles te laten regelen. Moet men allemaal zelf betalen. Een enorme drempel volgens mij.

- Als het niet zo'n arme particulier is, dan schakelen zij wel een gerenommeerd bureau in (als zij het niet zelf doen).

 

Ik ken soortgelijke verhalen op het gebied van mediation: Te duur voor de particulier (althans soms/vaak), de 'koopkrachtigen' schakelen bestaande partijen in...

 

Maar misschien kan je ons jouw USP vertellen, want dan kunnen lezers gerichte voorstellen doen?

 

 

En dan over je eigenlijke vraag:

Als je helemaal (over een behoorlijke periode) geen omzet weet te realiseren, dan kan de belastingdienst de aftrekbaarheid van dit allemaal (zowel voor de inkomstenbelasting als voor de BTW) later ter discussie stellen.

 

(allemaal erg afhankelijk van de precieze situatie, de feiten/omstandigheden in deze)

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0

Mailings naar uitvaartondernemers
alleen mailings? Ik zou daar eens langs gaan voor een koffie en gesprek. Jouw diensten uitleggen, en ze een vette commissie aanbieden als ze jouw klanten aanbrengen. Het is een keiharde branche waar aan elke euro getrokken wordt.
Als dat zo is, dan gaat dat niet lekker samen ... Een vette commissie aanbieden ... en ... een keiharde branche waar aan elke euro wordt getrokken.

 

Het lijkt mij geen taak voor een uitvaartondernemer noch wenselijk om zich met dergelijke commerciele promoties bezig te houden.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Mailings naar uitvaartondernemers, kerkgenootschappen en huisartsen. Advertenties en redactioneel stuk in de regiokrant gezet.

De vraag betreft in eerste instantie een belastingkwestie.

 

Het probleem in de werving komt tussen de regels door naar boven. Alle alarmbellen moeten gaan rinkelen als je in een half jaar geen klanten kan werven. Maar het is zo te zien een jong vak waar de markt nog aan moet wennen.

 

Er is een opleiding van acht dagdelen en er is een platform dat door dezelfde aanbieder wordt gefaciliteerd, maar het beroep wordt door slechts vijf uitvaartondernemers actief ondersteund. In de visie van de opleiding en het platform komt de begeleider pas een week na de uitvaart in actie om nabestaanden te steunen met de praktische afwikkeling - met emotionele bijstand als bijzaak. Dat laatste leer je niet in acht middagen.

 

Me dunkt dat de behoefte aan nabestaandenbegeleiding redelijk goed in te schatten is en dat ook de beïnvloeders wel bekend zijn. Gebeurt dat op basis van medische indicatie, in specifieke verzekerde omstandigheden, bij onverwacht verlies van een partner of gezinslid? Is de gemeente er bij betrokken, zoals in Zwolle?

 

Het beroep bestaat nog maar net (marktontwikkeling is eigenlijk een collectieve zaak), maar ik zie nu al dames die naar voren stappen en hun diensten niet na de uitvaart aanbieden maar juist vooraf actief worden als uitvaartregisseur of afscheidsadviseur.

 

Suggestie aan de vraagstelster is om het onderwerp opnieuw aan te kaarten in de rubriek Commercie en Marketing. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik ben 1 januari j.l. gestart met mijn onderneming(eenmanszaak) maar het is me tot nu toe nog niet gelukt om klanten te krijgen (dienstverlenend bedrijf).

Ben je begonnen uit roeping, omdat je het leuk vond, omdat je dacht dat hier geld te verdienen was of wat anders? Heb je marktonderzoek gedaan om te zien was of er behoefte was aan (betaalde!) begeleiding? Wie is je doelgroep voor de bekostiging, zijn dat de nabestaanden zelf of wil je een andere partij laten betalen? Particulieren zijn niet happig om te betalen voor praten (begeleiding, coaching, advies, mediation en dat soort dingen) dus dat is lastig. Als ik mag chargeren is het ook een lastige dienst: "Goh, wat vervelend dat uw ... is overleden. Daar wil ik best een aantal keren met u over praten. Dat kost maar ... euro per uur". Daarnaast: hoe kun jij duidelijk maken dat jouw emotionele begeleiding dat waard is? Heb je kwalificaties? Samengevat: welke verwachting had je over je toekomstige klanten en omzet, en waar was die verwachting op gebaseerd?

 

Wel doe ik netjes BTW aangifte bij de belastingdienst maar het is me niet helemaal duidelijk of ik dan wel of niet gezien wordt door de belastingdienst als ondernemer voor de BTW en of inkomstenbelasting.

Ondernemer voor de omzetbelasting ben je vrij snel, voor ondernemer voor de inkomstenbelasting moet je aan meer criteria voldoen en zonder omzet zal dat niet waarschijnlijk zijn. Heb je het Handboek Ondernemen van de Belastingdienst al doorgenomen? Dat staat vol informatie.

 

Het wat is het gevolg als ik bijvoorbeeld een jaar helemaal geen omzet heb?

De Belastingdienst zou kunnen oordelen dat er alsnog geen onderneming voor de omzetbelasting is, waardoor je de teruggevraagde BTW misschien alsnog moet betalen. Ook kan de Belastingdienst de opgevoerde kosten in je aangifte inkomstenbelasting niet accepteren.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.