Kick-off seminar Venture Capital Coach

Aanbevolen berichten

Hoi mede-HLers,

 

Vertrek over een klein uur naar Nederland. Ga morgen op het openingsseminar van Venture Capital Coach Edo van Santen een aantal van jullie voor het eerst fysiek ontmoeten. Spannend!

 

Trouwens, de presentatie over businessplanning die ik ga geven heb ik al vele malen in Engels gegeven met PowerPoint. Nog nooit in het Nederlands en nog nooit zonder PP. Ook spannend!

 

Voor een aantal van jullie geldt "tot morgen", voor de rest "tot dinsdag"!

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Alleerst ... nogmaals GEFELICITEERD en uiteraard SUCCES voor Edo VCC :-*

 

De sprekers waren indeed erg leuk ... allereerst VCC zelf ... en daarna een voor mijn ogen onbekend persoon die in zeer goed vertaald Nederlands zijn presentatie met Point gaf ... who needs Power? Bydewee heeft hij wel een nieuwe foto nodig ;D

Karin had tien tips in marketing waarvan uiteraard de P's niet vergeten werden en calimero een kadootje was. Daarna VCC met de passie voor ondernemen en een virtual view in het kantoor van VCC

Verder is er flink wat genetwerkt ... ik heb nog wat mensen met trefwoorden aan elkaar gekoppeld ... (don't shoot the massenger als de inhoud niet klopte) en ben ik voor zonsondergang (i.t.t. zonsopgang) naar huis gegaan.

Iedereen die er was ... thanx voor de leuke middag en de nieuwe gezichten ... jammer dat er redelijk veel HL'ers op het laatste moment afgezegd hebben ...

Mocht je in de Dikke van Dale ooit Pintegriteit en Peerlijkheid tegenkomen ... dan is 2 september memorial en was that the date when the future started ;)

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Nogmaals bedankt voor dit goed verzorgde seminar.

De sprekers waren van een niveau waarbij je niet in slaap valt. ;)

Het was binnen zo gezellig dat we weinig van het heerlijke weer buiten hebben genoten.

En het eten en drinken was uitstekend verzorgd.

 

En natuurlijk was het leuk om weer wat gezichten bij HL namen te leren kennen.

Over de operationele kosten van vliegtuigen te praten, doseer machines voor citostatica en ab's, webdesign, calimeromarketing, Nederland -Luxemburg, focus en HL, Scharwoude en Noord-Scharwoude,enz..

En voor mij, om me weer eens thuis te voelen tussen de West Friezen.

 

 

Link naar reactie

Vuurtorens, Luxemburgers en een Oprichter in West-Friesland

 

Er stond iets spannends te gebeuren, zoveel was zeker :

mijn Tom-Tom had mij eerst vruchteloos door kleine dorpjes geloodsd. Daarna wezen een paar stammen West-Friezen mij de verkeerde kant op, voordat het doel opdoemde : 80 ondernemers, 2 sprekers en 1 oprichter in een zaal onderin een Cafe-Restaurant met zonovergoten terras, ergens in het Noorden van Nederland.

 

Ties van der Laan bleek een aardige, rustige man, die enthousiast in vloeiend Nederlands vertelde over de voorwaarden van een goed businessplan om Venture Capital aan te trekken. En wat daarvan de leuke en minder leuke kanten zijn. Zoals : “ondernemer bedenk dat een investeerder altijd het bedrijf wil verkopen, anders krijgt die haar geld er niet uit. “En “verkoop jezelf – vertel wat je gedaan hebt om tot hier te komen, geef niet alleen je CV. Verkoop daarna je managementteam”. (wie daarna het werk moest doen, vertelde hij er niet bij)

 

Karen Romme liet ons voor straf een paar keer op en neer-staan en -zitten en liet zich toen ontvallen dat ze eens met twee mannen op het strand lag na het einde van een lange relatie.

“Was er ooit nog een kans om de Ideale Man te ontmoeten ? ”, zo vroeg ze zich af.

Die vraag was niet alleen het begin van het inzicht dat een kleine ondernemer zichzelf moet gedragen als vuurtoren (strand – man – vuurtoren - ) maar ook het begin van 10 spelregels en een van de best verkochte managementboeken van dit moment. Genoemd naar een Gebouw in Milaan

 

Last but not least was daar De Oprichter van vandaag. Edo/Venture Capital Coach vertelde dat hij met succes 25 jaar voor een baas gewerkt had. Maar dat er langzamerhand iets in hem begon te knagen en uiteindelijk hield hij het niet langer : hij nam afscheid van het grote bedrijf en begon helemaal alleen, voor zichzelf.

Hij gaat ondernemers helpen met coachen en met het vinden van Venture Capital.

Hoe hij dat gaat doen ? Met het nodige gevoel over zijn 5 a 6 P’s die nodig waren. Passie, Peerlijkheid en Pintegriteit zullen mij het langst bijblijven. Gewapend hiermee gaat hij kijken of hij ondernemers kan helpen.

VCC dankte iedereen uitvoerig die dit allemaal mogelijk maakten : zijn vrouw en kinderen, zijn familie, vrienden, Remco van Remwerk voor de mooie website, Ilja van Roon voor de engelse teksten op de site en Ties en Karen voor het meehelpen bij het organiseren van dit Openingsseminar.

 

En toen kwam het mooie moment : virtueel opende hij zijn eigen kantoor en daarna begon de borrel en het goed verzorgde buffet !

 

Tevreden en met een hoofd vol mobile content, search optimalisation, warmtekleding en andere netwerk-zaken vertrok ik huiswaarts. De TomTom wees vooruit, maar mijn blik werd nog even getrokken door het logo van VCC : pijlen naar alle kanten.

 

In het midden daarvan, wist ik nu, staat een man met Passie.

Link naar reactie

Alle HL'ers die deze kans voorbij hebben laten gaan hebben wat gemist!

 

Was een bijzonder geslaagde combinatie van seminar, opening en netwerken. Goede verhalen van Ties en Karen. De organisatie, locatie en buffet was TOP Edo!

 

Naast aantal bekende HL'ers ook leuke nieuwe contacten gelegd. Ik heb vanmorgen een offerte aanvraag van je oom Joost ontvangen Edo ;D

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie

 

Wat zat er nou eigenlijk in het Calimero ei dat je van Karen kreeg?

 

ik zal nog een extra foto maken en publiceren ;D

 

Foto van Karen's kado is intussen toegevoegd aan de fotoserie op de website ( www.venturecapitalcoach.com/index.php?lang_id=1&page=8 ).

 

Staat uiteraard op een strategische plaats op mijn bureau! ;D

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Ik ben inmiddels weer terug in de bewoonde wereld en kijk met veel plezier terug op de bijeenkomst bij HL coach Edo. ;)

 

@Ties: Interessant verhaal. Ik ging weer wat wijzer weg dan ik kwam en dat was mede aan jou te danken. ;D

 

@Ewout: Ik had de indruk dat je aandachtig zat te luisteren. Maar uit je verslag blijkt anders. Ik liep met twee heren over een strand en we hebben erg gelachen. Da's toch wat anders dan jij schrijft! ::)

 

@Edo: Bedankt voor de uitnodiging een bijdrage te mogen leveren aan je kick-off seminar. Je bleek een prima netwerk te hebben met veel interessante mensen en je verhaal was inspirerend.

Als de kwaliteit van het buffet na afloop maatgevend is voor de dienstverlening die jij je klanten gaat bieden, komt het helemaal goed met dat bedrijf van jou. Chapeau.

Ik wens je heel veel succes en nog meer plezier met het ondernemerschap. :-*

 

Karen

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

Okee, het was dus een succes. Ik was er niet, jammer.

 

Maar, met alle respect, geknuffel en felicitaties over er weer: zullen we nu dit forum weer gewoon gebruiken waar het voor bedoeld is? Of de hele draad gewoon lekker naar off topic verplaatsen?

 

:-\

 

Groeten van Mira

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.