Sinds kort ben ik een vervolgstudie begonnen (MSc) en vroeg mij af of ik deze kosten in rekening kan brengen van mijn bedrijf, een eenmanszaak in de professionele dienstverlening. Als ik het goed begrijp zou het namelijk schelen als de kosten door mijn bedrijf worden betaald, vóór de inkomstenbelasting.
Het is mij niet geheel duidelijk hoe de regels van de Belastingdienst hieromtrent zijn. De opleiding staat in het vervolg van mijn bedrijf, aangezien het een managementopleiding is, maar hier vind ik de regels erg vaag over. Binnen het bedrijf ben ik de enige fulltime werknemer, maar werk met een 35tal oproepkrachten die opdrachten uitvoeren.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Dennisms
Dennisms
Beste leden,
Sinds kort ben ik een vervolgstudie begonnen (MSc) en vroeg mij af of ik deze kosten in rekening kan brengen van mijn bedrijf, een eenmanszaak in de professionele dienstverlening. Als ik het goed begrijp zou het namelijk schelen als de kosten door mijn bedrijf worden betaald, vóór de inkomstenbelasting.
Het is mij niet geheel duidelijk hoe de regels van de Belastingdienst hieromtrent zijn. De opleiding staat in het vervolg van mijn bedrijf, aangezien het een managementopleiding is, maar hier vind ik de regels erg vaag over. Binnen het bedrijf ben ik de enige fulltime werknemer, maar werk met een 35tal oproepkrachten die opdrachten uitvoeren.
Is er iemand die hierin kan adviseren?
Met vriendelijke groet,
Dennis
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/56952-vervolgstudie-betalen-vanuit-eenmanszaak/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag