Weet niet of het hier goed staat, of dat dit bij administratie hoor.
Maar ik zit met een probleem.
Ik heb voor aannemer gewerkt, (n die weer voor andere aannemer en uiteindelijk de hoofdaannemer) daar heb ik wat mening verschil mee gehad en gestopt met werken. Ook omdat de betalingen achter liepen of eigenlijk niet.
Nu lijkt het erop of hij tijd wil rekken om te betalen. (om lang verhaal kort te maken)
Het werk is gedaan, facturen al 3 maanden geleden opgestuurd.
Om even korte geschiedenis te geven waarom ik denk dat hij tijd aan rekken is.
Eerst had hij een dba. Maar die geef de belastingdienst niet.
Uitgezocht raam contract. gevraagd aan hem : Kan ik die sturen en onderteken je die dan ?
Na week niks, gebeld. Hij had zogenaamd appie gestuurd. En zou het wel opnieuw sturen.
Hij wou geen dba maar een aanvraag verklaring betalingsgedrag nakoming fiscale verplichting
Kortom excuus op excuus.
Nu heb ik 2 vragen : Moet ik dat afgeven ? Is dat verplicht of is er iets van documentatie waar ik kan aantonen dat ik dit niet hoef te geven?
Het werk is al gedaan, ik heb ervoor nooit iets voor hoeven aanleveren. behalve var en dat soort dingen.
Nu komt het gezeur omdat het geld betaald moet worden.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
meeuw013
meeuw013
Beste medeondernemers,
Weet niet of het hier goed staat, of dat dit bij administratie hoor.
Maar ik zit met een probleem.
Ik heb voor aannemer gewerkt, (n die weer voor andere aannemer en uiteindelijk de hoofdaannemer) daar heb ik wat mening verschil mee gehad en gestopt met werken. Ook omdat de betalingen achter liepen of eigenlijk niet.
Nu lijkt het erop of hij tijd wil rekken om te betalen. (om lang verhaal kort te maken)
Het werk is gedaan, facturen al 3 maanden geleden opgestuurd.
Om even korte geschiedenis te geven waarom ik denk dat hij tijd aan rekken is.
Eerst had hij een dba. Maar die geef de belastingdienst niet.
Uitgezocht raam contract. gevraagd aan hem : Kan ik die sturen en onderteken je die dan ?
Na week niks, gebeld. Hij had zogenaamd appie gestuurd. En zou het wel opnieuw sturen.
Hij wou geen dba maar een aanvraag verklaring betalingsgedrag nakoming fiscale verplichting
Kortom excuus op excuus.
Nu heb ik 2 vragen : Moet ik dat afgeven ? Is dat verplicht of is er iets van documentatie waar ik kan aantonen dat ik dit niet hoef te geven?
Het werk is al gedaan, ik heb ervoor nooit iets voor hoeven aanleveren. behalve var en dat soort dingen.
Nu komt het gezeur omdat het geld betaald moet worden.
En nu heb ik wat gevonden op forum https://www.higherlevel.nl/forum/financiering-juridische-en-fiscale-zaken/fiscale-zaken/goed-betalingsgedrag-volgens-belastingdienst-355016
Maar ik ben heb geen belasting kunnen betalen omdat die klant niet betaal. Dus ik zit in virtuele cirkel....
Voor we allemaal roepen incasso via advocaat, wat zijn de mogelijkheden ?
Bedankt.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag