Samen met een vriendin ben ik een ondernemingsplan aan het schrijven voor een Lifestyle-interieurwinkel. (Soort van een Concept-Store) We weten precies wat er moet worden omgezet voor break-even.
Dit is een omzet van ca. €2500,- per week!
Het gaat om een inspirerende interieurwinkel met veel woonaccessoires aangevuld met cadeau artikelen.
Verkoopvloeroppervlakte 125m2
A2/B locatie in middelgrote stad ca. 50.000 inwoners.
Zelf gaan we ervan uit dat een omzet van €3500,- á €4000,- per week haalbaar is.
Dit is echter meer gevoelsmatig, dan op feiten gebasseerd.
Wij kunnen nergens goede omzetcijfers vinden van winkels die enigzins vergelijkbaar zijn als die van ons plan. Waar zou ik cijfers kunnen vinden voor vergelijking of wie kan aan de hand van bovenstaande gegevens zeggen of ons plan realiseerbaar is of niet.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Musd
Musd
Samen met een vriendin ben ik een ondernemingsplan aan het schrijven voor een Lifestyle-interieurwinkel. (Soort van een Concept-Store) We weten precies wat er moet worden omgezet voor break-even.
Dit is een omzet van ca. €2500,- per week!
Het gaat om een inspirerende interieurwinkel met veel woonaccessoires aangevuld met cadeau artikelen.
Verkoopvloeroppervlakte 125m2
A2/B locatie in middelgrote stad ca. 50.000 inwoners.
Zelf gaan we ervan uit dat een omzet van €3500,- á €4000,- per week haalbaar is.
Dit is echter meer gevoelsmatig, dan op feiten gebasseerd.
Wij kunnen nergens goede omzetcijfers vinden van winkels die enigzins vergelijkbaar zijn als die van ons plan. Waar zou ik cijfers kunnen vinden voor vergelijking of wie kan aan de hand van bovenstaande gegevens zeggen of ons plan realiseerbaar is of niet.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/57123-omzetprognose-voor-interieur-lifestyle-winkel/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
19 antwoorden op deze vraag