Ik heb samen met mijn (bijna ex)man een VOF. Nu gaan wij scheiden en is het idee om de VOF te behouden. Nu is echter mijn vraag, stel dat mijn man besluit om uit de zaak te stappen, of hij komt te overlijden? of hij wordt arbeidsongeschikt, of gaat de gevangenis in, noem maar wat.
Dan houd ik mijn 50% deel, maar wat gebeurt er dan met zijn deel?
Kan hij dit deel bv verkopen, zodat er iemand anders ineens eigenaar wordt voor 50%?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Boervrouw
Boervrouw
Ik heb samen met mijn (bijna ex)man een VOF. Nu gaan wij scheiden en is het idee om de VOF te behouden. Nu is echter mijn vraag, stel dat mijn man besluit om uit de zaak te stappen, of hij komt te overlijden? of hij wordt arbeidsongeschikt, of gaat de gevangenis in, noem maar wat.
Dan houd ik mijn 50% deel, maar wat gebeurt er dan met zijn deel?
Kan hij dit deel bv verkopen, zodat er iemand anders ineens eigenaar wordt voor 50%?
Stel dat hij arbeidsongeschikt wordt?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/57175-vof-na-overlijden-of-arbeidsongeschiktheid/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag