• 0

Sterft de computermuis uit?

Beste medeleden,

 

Mijn idee is om een webshop te beginnen waar computermuizen met verschillende printjes worden verkocht. De muizen hebben een strak design met vrolijke kleurtjes. De vraag is alleen of computermuizen niet aan het uitsterven zijn.

 

Online worden er veel muizen aangeboden, maar niet met leuke printjes. In de winkels liggen echter bijna geen muizen meer. Ik ben een paar winkels afgegaan en het aanbod is minimaal. Bij de HEMA en de Action hebben ze één normale zwarte muis liggen. Bij de Blokker, Big Bazar en de Xenos liggen ze niet in de schappen.

 

Ik heb op internet gezocht naar verkoopcijfers, maar kan deze niet vinden.

 

Het gaat om computermuizen voor thuisgebruik en de doelgroep is vrouwen van middelbare leeftijd. De vraag is of hier een markt voor is. Worden er nog genoeg computermuizen gekocht of wordt deze ingehaald door touchpads en andere innovaties? Wat is jullie kijk hierop?

 

Met vriendelijke groet,

Melanie de Vries

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Misschien zijn vrouwen van middelbare leeftijd niet de juiste doelgroep om een muis aan te verkopen. Dit is nu net de doelgroep die mijns inziens steeds vaker op de bank zit met tablet of mobiel om Facebook door te scrollen en nog maar zelden achter een pc / laptop zit.
Oei, oei oei ... een generaliserende man met een beperkte visie over vrouwen van middelbare leeftijd ... waarschijnlijk over vrouwen van elke leeftijd. ;)

 

Diegenen die een muis gebruiken zijn vooral de pc gamers en werknemers die achter een bureau zitten. Muis is echter zeker niet uitgestorven. Ik moet er niet aan denken dat ik alles met touchpad moet doen.
Persoonlijk denk ik niet dat gamers en werknemers zich druk maken om een muis met een trendy printje, tenminste niet die ik ken.

 

Muis is echter zeker niet uitgestorven. Ik moet er niet aan denken dat ik alles met touchpad moet doen.
Geluk gehad ... daar ben ik het mee eens.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
Oei, oei oei ... een generaliserende man met een beperkte visie over vrouwen van middelbare leeftijd

 

Generaliseer ik? Dat weet ik niet hoor.. was mijn reactie zo ongelukkig? In plaats van "mijns inziens" had ik wellicht direct met een bronnen / feiten moeten komen.

 

We hebben het over de doelgroep middelbare vrouwen, dus daar reageer ik op. Ik claim niet dat dit bij alle middelbare vrouwen het geval is. Er zijn meer dan genoeg middelbare vrouwen die voor werk een laptop / desktop en dus nog een muis gebruiken en ik geloof ook zeer zeker dat ook de middelbare mannen die voor werk geen laptop / desktop nodig hebben ook steeds minder thuis een desktop / laptop gebruiken. Alleen hebben we het over de doelgroep middelbare vrouwen en ik denk dat de doelgroep middelbare vrouwen die een pc gebruiken wel een stuk kleiner is.

 

Graag verwijs ik naar het volgende artikel uit 2015 (wel al wat oud). zie: https://www.marketingfacts.nl/berichten/twee-of-meer-tablets-per-huishouden-in-nederland

 

Daaruit wil ik het volgende even uitlichten:

 

De gemiddelde leeftijd van tabletgebruikers groeit. De gemiddelde leeftijd van tabletgebruikers is inmiddels 45 jaar, terwijl dit in het laatste kwartaal van 2013 nog 42 jaar was. Bijna de helft van de tabletgebruikers is 50 jaar of ouder.
Komt toch redelijk bij de definitie middelbare leeftijd in de buurt.

 

Het verschil tussen mannen en vrouwen bij het tabletgebruik? Vrouwen spelen vaker spellen, winkelen vaker online en gebruiken regelmatiger social media.
Had ik misschien niet mogen aannemen dat dit vooral over Facebook gaat?

 

In andere onderzoeken zie je dat desktop gebruik in huishoudens afneemt en dat het smartphone en tablet gebruik sterker groeit dan het laptopgebruik.

zie: https://tweakers.net/nieuws/113039/meer-nederlandse-huishoudens-hebben-tablet-dan-desktop-pc.html

 

Het "op de bank zitten" was wel een aanname, dit zou natuurlijk net zo goed in de trein, aan tafel, in de keuken of waar dan ook kunnen zijn.

 

Oei, oei oei ... een generaliserende man met een beperkte visie over vrouwen van middelbare leeftijd ... waarschijnlijk over vrouwen van elke leeftijd. ;)

Over generaliseren gesproken... ;)

 

Geluk gehad ... daar ben ik het mee eens.
Gelukkig maar ;D

 

Link naar reactie
  • 0

Oei, oei oei ... een generaliserende man met een beperkte visie over vrouwen van middelbare leeftijd ... waarschijnlijk over vrouwen van elke leeftijd. ;)

Over generaliseren gesproken... ;)

een koekje van eigen deeg 8)

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Beste medeleden,

 

Mijn idee is om een webshop te beginnen waar computermuizen met verschillende printjes worden verkocht. De muizen hebben een strak design met vrolijke kleurtjes. De vraag is alleen of computermuizen niet aan het uitsterven zijn.

 

Online worden er veel muizen aangeboden, maar niet met leuke printjes. In de winkels liggen echter bijna geen muizen meer. Ik ben een paar winkels afgegaan en het aanbod is minimaal. Bij de HEMA en de Action hebben ze één normale zwarte muis liggen. Bij de Blokker, Big Bazar en de Xenos liggen ze niet in de schappen.

 

Ik heb op internet gezocht naar verkoopcijfers, maar kan deze niet vinden.

 

Het gaat om computermuizen voor thuisgebruik en de doelgroep is vrouwen van middelbare leeftijd. De vraag is of hier een markt voor is. Worden er nog genoeg computermuizen gekocht of wordt deze ingehaald door touchpads en andere innovaties? Wat is jullie kijk hierop?

 

Met vriendelijke groet,

Melanie de Vries

 

 

Ik ga niet alle reacties lezen maar er zijn bedrijven die precies weten wat er wordt verdiend in de muizenbusiness.

Link naar reactie
  • 1
Ik ga niet alle reacties lezen ...
Dat zou ik toch maar doen ... al was het alleen maar voor de algehele beeldvorming.

 

... maar er zijn bedrijven die precies weten wat er wordt verdiend in de muizenbusiness.
Dat zal ongetwijfelt zo zijn, maar mag MelanieDV dan ook weten bij wie zij kan aankloppen?

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Waar koop je online nog een computermuis zonder gratis retourzending?

 

Dit betreft een topic uit 2017 waarop topic starter sinds 1 december niet meer gereageerd heeft.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.