Ik heb een aantal vragen betreffende prepaid en de boekhouding.
1.
Bij een VOIP-provider kan ik enkel gebruik maken van een prepaid-dienst. Ik kan het tegoed (vooraf) opwaarderen maar ik krijg van deze opwaardering geen factuur. Daarentegen krijg ik wel achteraf een factuur van de verbruikskosten met BTW specificatie. Hoe verwerk ik dit in de boekhouding?
2.
Bij een ander bedrijf kan ik niet op rekening kopen en dien ik de openstaande post te voldoen met een saldo, waarbij ik het tegoed vooraf online moet opwaarderen. Ik krijg van deze transactie tevens geen factuur, enkel van de diensten die ik op dat moment afneem.
Het is voor mij onduidelijk hoe dit in zijn werk gaat.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
bas-services
bas-services
Beste,
Ik heb een aantal vragen betreffende prepaid en de boekhouding.
1.
Bij een VOIP-provider kan ik enkel gebruik maken van een prepaid-dienst. Ik kan het tegoed (vooraf) opwaarderen maar ik krijg van deze opwaardering geen factuur. Daarentegen krijg ik wel achteraf een factuur van de verbruikskosten met BTW specificatie. Hoe verwerk ik dit in de boekhouding?
2.
Bij een ander bedrijf kan ik niet op rekening kopen en dien ik de openstaande post te voldoen met een saldo, waarbij ik het tegoed vooraf online moet opwaarderen. Ik krijg van deze transactie tevens geen factuur, enkel van de diensten die ik op dat moment afneem.
Het is voor mij onduidelijk hoe dit in zijn werk gaat.
Kunnen jullie mij helpen?
Bij voorbaat dank!
SSL certificaten | Server Monitoring | Serverbeheer | Installatie, Configuratie & Advies
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/57496-prepaid-verwerken-in-de-boekhouding/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag