Ik ben nieuw op dit platform waar velen hun voordeel uit halen zie ik. Gelukkig maar voor zo een mogelijkheid!
Ik kon niet iets specifieks vinden over mijn vraag, maar wel zaken die er mee gerelateerd waren.
Het zit namelijk zo: Mijn vader en mijn twee ooms hebben samen een VOF in de autobranche. Zij zijn als 3 broers samen eigenaar van het bedrijf. Ikzelf zal er binnenkort permanent ook aan de slag gaan nu ik inmiddels klaar ben met mijn studie.
Nu is de vraag; in loondienst gaan of mede-eigenaar worden van dit bedrijf?
Wat zouden de voor en nadelen kunnen zijn fiscaal gezien? Zowel voor mij als voor de organisatie.
Voor zover ik heb gelezen:
Bij loondienst: Ik kan WW ontvangen/ik bouw pensioen op
Als mede-eigenaar: Geen WW / Wel pensioen als het is geregeld
Zijn de verschillen minimaal of zou ik toch goed moeten overwegen voor het een of de ander?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ismail92
ismail92
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit platform waar velen hun voordeel uit halen zie ik. Gelukkig maar voor zo een mogelijkheid!
Ik kon niet iets specifieks vinden over mijn vraag, maar wel zaken die er mee gerelateerd waren.
Het zit namelijk zo: Mijn vader en mijn twee ooms hebben samen een VOF in de autobranche. Zij zijn als 3 broers samen eigenaar van het bedrijf. Ikzelf zal er binnenkort permanent ook aan de slag gaan nu ik inmiddels klaar ben met mijn studie.
Nu is de vraag; in loondienst gaan of mede-eigenaar worden van dit bedrijf?
Wat zouden de voor en nadelen kunnen zijn fiscaal gezien? Zowel voor mij als voor de organisatie.
Voor zover ik heb gelezen:
Bij loondienst: Ik kan WW ontvangen/ik bouw pensioen op
Als mede-eigenaar: Geen WW / Wel pensioen als het is geregeld
Zijn de verschillen minimaal of zou ik toch goed moeten overwegen voor het een of de ander?
Alvast hartelijke dank voor jullie inzichten.
Groet,
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/57618-in-loondienst-of-mede-eigenaar-worden-vof/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag