Ik zit al een tijdje te knoeien met excel om een soort database op te maken waarbij ik gegvens kan opslaan in dezelfde document, maar een andere tabblad. Het is de bedoeling dat ik een factuur nummer typ en dat hij dan automatisch alle gegevens ophaalt. Zo kan ik dat factuur bewerken en weer opslaan, dan werkt hij dit bij. Ook hebben facturen meerdere versies die ook opgeslagen worden onder een andere naam dus.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
zulfikar
zulfikar
Goedemiddag allemaal,
Ik zit al een tijdje te knoeien met excel om een soort database op te maken waarbij ik gegvens kan opslaan in dezelfde document, maar een andere tabblad. Het is de bedoeling dat ik een factuur nummer typ en dat hij dan automatisch alle gegevens ophaalt. Zo kan ik dat factuur bewerken en weer opslaan, dan werkt hij dit bij. Ook hebben facturen meerdere versies die ook opgeslagen worden onder een andere naam dus.
Is dit mogelijk? Heeft iemand hier ervaring mee?
Voorbeeld van opzet is in bijlage.
Alvast bedankt!
Opzet_Z.xlsx
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/58172-soort-database-excel-gegevens-opslaan-en-opvragen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag