Een aantal maanden geleden heb ik een voorstel verstuurd naar een klant van mij. Dit voorstel is een aantal keer aangepast en wij waren bijna tot een akkoord gekomen tot mijn klant de dag voor het tekenen alle tarieven halveerde. Ik heb toen meteen mijn klant gemaild (omdat deze niet telefonisch bereikbaar was) met daarin dat ik met een mond vol tanden stond omdat alles zo goed als akkoord was. Het voorstel heeft ons een aantal werkdagen gekost om op te stellen en ging over vijfendertig duizend euro verdeeld over 10 maanden.
Ik kreeg dezelfde avond nog schriftelijk reactie van mijn klant die 180 graden gedraaid was van humeur waarin stond dat hij een einde aan onze samenwerking wilde maken. Ik was hier niet erg blij mee omdat het onredelijk aanvoelde en hij nog een aantal facturen en projecten had openstaan. Ik heb dus de volgende dag meteen schriftelijk reactie gegeven met daarin dat ik het betreurde maar toch de facturen voldaan zou willen zien. Ik heb in die e-mail ook meteen alle andere kosten van de openstaande projecten opgesomd en op de factuur gezet. Al met al ontving hij dus vier facturen goed voor zesduizend euro.
Ik kreeg binnen enkele minuten weer een schriftelijke reactie waarin stond dat hij onze gehele correspondentie naar zijn advocaat had gebracht en hij er niet voor schroomde mij en mijn bedrijf voor de rechter te brengen omdat hij voorgaande projecten ineens niet meer goed vond. Hij had als tegenvoorstel dat ik het afgesproken, in het afgewezen voorstel, voor zevenduizend euro zou doen. Ik heb nog nooit enkele juridische problemen gehad in welke vorm dan ook dus ik was redelijke geschrokken. Ik was niet uit op een rechtszaak en werd redelijk onder druk gezet omdat hij in zijn e-mail had gezegd dat ik binnen 24 uur een akkoord moest geven. Ik heb dus het voorstel geaccepteerd omdat ik en mijn bedrijf niet voldoende vermogen hadden om een advocaat in armen te nemen om een mogelijke rechtszaak te winnen.
Nu een paar maanden later is het project reeds afgerond en heb ik een deel van mijn geld ontvangen, maar nog niet alles. Ik heb dus geprobeerd weer contact te zoeken om alsnog de facturen betaald te krijgen, maar ik ontvang steeds smoesjes zoals vakantie en geen scanner in de buurt.
Mijn naasten zeggen dat ik een jurist in armen moet nemen omdat het niet goed is wat er is gebeurt. Zeker omdat deze man redelijk grote zaken heeft en onder toezicht is van het AFM en De Nederlandse bank.
Denken jullie dat ik enige kans maak om dit aan te vechten (en meer geld te krijgen) of dat het bij voorbaat al een verloren zaak is omdat ik zelf zijn voorstel heb geaccepteerd?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Klaas1155
Klaas1155
Een aantal maanden geleden heb ik een voorstel verstuurd naar een klant van mij. Dit voorstel is een aantal keer aangepast en wij waren bijna tot een akkoord gekomen tot mijn klant de dag voor het tekenen alle tarieven halveerde. Ik heb toen meteen mijn klant gemaild (omdat deze niet telefonisch bereikbaar was) met daarin dat ik met een mond vol tanden stond omdat alles zo goed als akkoord was. Het voorstel heeft ons een aantal werkdagen gekost om op te stellen en ging over vijfendertig duizend euro verdeeld over 10 maanden.
Ik kreeg dezelfde avond nog schriftelijk reactie van mijn klant die 180 graden gedraaid was van humeur waarin stond dat hij een einde aan onze samenwerking wilde maken. Ik was hier niet erg blij mee omdat het onredelijk aanvoelde en hij nog een aantal facturen en projecten had openstaan. Ik heb dus de volgende dag meteen schriftelijk reactie gegeven met daarin dat ik het betreurde maar toch de facturen voldaan zou willen zien. Ik heb in die e-mail ook meteen alle andere kosten van de openstaande projecten opgesomd en op de factuur gezet. Al met al ontving hij dus vier facturen goed voor zesduizend euro.
Ik kreeg binnen enkele minuten weer een schriftelijke reactie waarin stond dat hij onze gehele correspondentie naar zijn advocaat had gebracht en hij er niet voor schroomde mij en mijn bedrijf voor de rechter te brengen omdat hij voorgaande projecten ineens niet meer goed vond. Hij had als tegenvoorstel dat ik het afgesproken, in het afgewezen voorstel, voor zevenduizend euro zou doen. Ik heb nog nooit enkele juridische problemen gehad in welke vorm dan ook dus ik was redelijke geschrokken. Ik was niet uit op een rechtszaak en werd redelijk onder druk gezet omdat hij in zijn e-mail had gezegd dat ik binnen 24 uur een akkoord moest geven. Ik heb dus het voorstel geaccepteerd omdat ik en mijn bedrijf niet voldoende vermogen hadden om een advocaat in armen te nemen om een mogelijke rechtszaak te winnen.
Nu een paar maanden later is het project reeds afgerond en heb ik een deel van mijn geld ontvangen, maar nog niet alles. Ik heb dus geprobeerd weer contact te zoeken om alsnog de facturen betaald te krijgen, maar ik ontvang steeds smoesjes zoals vakantie en geen scanner in de buurt.
Mijn naasten zeggen dat ik een jurist in armen moet nemen omdat het niet goed is wat er is gebeurt. Zeker omdat deze man redelijk grote zaken heeft en onder toezicht is van het AFM en De Nederlandse bank.
Denken jullie dat ik enige kans maak om dit aan te vechten (en meer geld te krijgen) of dat het bij voorbaat al een verloren zaak is omdat ik zelf zijn voorstel heb geaccepteerd?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/58468-offerte-aangepast-wegen-dreiging-met-een-rechtszaak/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag