• 0

Webdesign offerte

vandaag een webdesign buro over de vloer gehad voor de vormgeving etc van mijn website(s). Kreeg net de offerte binnen en viel van mijn stoel toen ik het bedrag zag. Er zijn vast wel webdesigners in Noord-Holland en omstreken die een meer realistische prijs vragen.

 

Ter leringhe ende vermaek, hierbij een deel van de offerte:

Werkzaamheden   Aantal   Prijs/Pag.   Bedrag

         

Ontwerp en opmaak van een html-site € 1700,-

Ontwerp en opmaak PDA van een pda-site € 650,-

Optimaliseren voor zoekmachines € 250,-

Implementatie CMS-Systeem € 495,-

CMS-Module “Statistieken” € 0,-

CMS-Modules 5 a € 170,- € 850,-

         

Totaal € 3945,-

 

voor een simpele html-site, 2*10 pagina's, logo en content al gereed, vind ik dit absurd veel geld.

 

natuurlijk wil ik best wat betalen voor een cms, zodat ik mijn eigen content kan beheren.

 

vervolgens geef ik het bureau de tip van het boek van kees-jan deelstra, handboek zoekmachinemarketing, moet ik daar ook nog voor betalen! voor zo'n goede tip zou ik korting moeten krijgen.

 

pda-geschikt maken: resolutie uitvregen en een ander stylesheet laden, kan toch niet zo moeilijk zijn?

 

wie kan het beter? ben benieuwd, hoor graag van jullie.... ;D

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Zoals al eerder gezegd, lekker simpel en (dus?) doeltreffend.

 

Enige puntjes van kritiek:

 

Het logo zou ik óf in het midden uitlijnen, óf links uitlijnen. En misschien iets kleiner maken, dat geeft het wat rust en ziet er strakker uit. Iets minder schreeuwerig.

 

Op sommige pagina's is erg veel witruimte onderaan.

 

"More" op de Engelstalige versie impliceert iets anders dan "Lees verder" op de Nederlandse. "Read on" of "Next page" zou ik duidelijker vinden.

 

Heb je geen referenties?

Link naar reactie
  • 0

Nee, ik denk dat er bijna geen enkele Macgebruiker is die nog IE gebruikt.

MS is jaren terug al gestopt met de ontwikkeling van IE voor de Mac.

 

Meest gebruikte browsers op de Mac nu zijn Firefox en Safari, los van enkele minder bekende en gebruikte browsers zoals Mozilla en Camino.

Dat de site op Safari zo onderuit gaat maak ik weinig mee.

 

Firefox ziet er goed uit, ik heb nog niet op mijn windhoosmachine gekeken.

Link naar reactie
  • 0

Technisch gezien een nette website. Ook staat hij mooi gecentreerd met het euke detail dat het vlak van het menu helemaal naar links doorloopt. Staat goed op 19 inch scherm. Wat dat betreft dus mijn complimenten.

 

De vormgeving in zijn geheel vind ik toch een beetje saai. Ik begrijp de gedachte om het simpel te houden, maar je kan met wat kleine elementen er toch een wat meer 'design' van maken. Het logo in de header alleen is ook een beetje leeg. De kleuren zelf te soft. Daar zou ik een wat fellere tint van maken.

 

Als laatste vind ik de button Lees Verder een beetje overbodig en verwarrend. Je hebt een menu waarbij je zelf een keuze maakt welke pagina je bekijkt. Ook kan ik me goed voorstellen dat bezoekers denken dat er meer content volgt over de pagina waar men op dat moment is.

 

Succes ermee verder!

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Ben best teleurgesteld in het resultaat, had er wel wat meer in verwacht.

En vooral voor dat geld !

 

Zie dat ze css gebruiken maar als ik de code en wijze van schrijven zo zie dan kan ik zeggen dat ze 'beginners' zijn op dat vlak.

 

Ik ontwerp en bouw sites enkel en alleen in css en dan ook crossbrowser (w3c gevalideerd) voor IE , Safari en Mac.

PDA zal ook wel niet zo moeilijk zijn.

Omdat ik er continu mee bezig ben, besteed ik ook erg veel tijd met een correcte weergave van de layout.... tot op de pixel is het in elke browser gelijk !

 

Grafisch gezien mag het ook wel wat spannender vind ik, mis een beetje sfeer in de pagina's

 

Voor de rest is het wel helder wat je doet en welke diensten je levert :)

Link naar reactie
  • 0

Zowel de rode tekst op de blauwe achtergrond als de blauwe tekst op de rode achtergrond resulteert in 'zwevende' letters. Dit leest niet echt lekker.

 

Daarnaast een kleine typo op de nl. "De Coach" pagina: Henry Mitzberg => Henry Mintzberg (viel mij toevallig op).

Link naar reactie
  • 0

Browser Safari op een Appeltje.

 

Bekend issue, gebruik je IE op je mac. Helaas.

Dat je zomaar akkoord gaat, dat een (klein :) )deel van je doelgroep een brakke website te zien krijgt snap ik niet. Zeker niet zonder de oorzaak te weten. Als je weet wat de oorzaak is, dan zou je nog kunnen overwegen de oorzaak er in te laten zitten en te accepteren, maar die weet je nu niet (of wel?).

 

Kijkend naar de site, snap ik niet dat deze slecht wordt weergegeven in Safari. Dit moet op te lossen zijn (of het moet echt een een irritante bug in Safari zijn)

 

Zo te zien mist in Safari bepaalde layout. Als ik snel in de code kijk lijkt het mij dat Safari misschien over zijn nek gaat op media="screen, print"... mogelijkerwijs ondersteunt Safari geen opsomming van twee mediatypes. Als Safari dit inderdaad niet ondersteunt, dan krijgt het geen stylesheet...

 

En andere mogelijkheid is dat Safari niet als mediatype screen heeft, maar 'projection' (Opera Full Screen lijkt namelijk veel op de screenshot van Safari), 'tv' of een van de andere mediatypes... maar aangezien ze niet allemaal een stylesheet krijgen krijgen ze een onopgemaakte pagina. (op te lossen door bv. een stylesheet voor 'all' te maken en daarna specief voor elke mediatype te overrull-en).

 

Het kan ook nog iets anders zijn, maar dit zijn de eerste oplossingen die mij te binnen schieten, na één minuut te kijken naar de site\code.

 

Voor de rest, deel ik dezelfde kritiekpunten als Victor, Jasper en PHPerik. Zijn de kleine puntjes op de i, maar kan voor het aanblik een groot verschil betekenen.

 

Voorts mis ik nog één kritiekpunt en dat is de 'enorme' lap tekst op de homepage. Zelfs met 1280x1024 moet ik scrollen. Dat is meestal een teken, dat het te uitgebreid. Gebruikers houden niet zo van online lezen, gaan dan afhaken en dat wil je niet hebben op je homepage, lijkt mij. (Dit zou in ieder geval mijn advies zijn geweest als jij met die teksten kwam aanzetten voor je homepage, maar het hangt ook een beetje vanaf welke gebruikers jij op de site verwacht\wil aantrekken).

 

- Ik zou het zelf tot 2-3 alina's terugbrengen.

- 'U wilt ook groeien?' als link maken en naar de tekst er onder linken (i.p.v. op de homepage zetten).

- Het 'Kick-off seminar'-gedeelte zou ik ergens als 'events' in een aparte blok aan de zijkant plaatsen als je dit perse op de homepage wil hebben.

Waar gewerkt word, worden fouten gemaakt.....

Ik ken mensen die nooit fouten maken....

Link naar reactie
  • 0

Ik heb met veel genoegen jullie reacties op mijn website gelezen.

 

Voor de goede orde deel ik de reacties in vijf delen op:

1. Er zijn mensen die maar half lezen en gisteren en zelfs vandaag nog een offerte wilden indienen;

2. Commentaar over de techniek;

3. Commentaar over de layout;

4. Commentaar over de prijs;

5. Commentaar over de content/tekst.

 

ad 1. Hier ga ik maar niet meer op in;

ad 2. Techniek: 100 programmeurs, 100 meningen. Er zijn een aantal suggesties gedaan om de techniek aan te passen, die zal ik in samenspraak met het webburo in overweging nemen;

ad 3. Layout: Smaken verschillen, sommigen vinden het mooi, sommigen vinden het niets. Ik had ook niet anders verwacht, je kunt niet de hele wereld tevreden stellen;

ad 4. Prijs: Ook hier een aantal halve lezers. Naar mijn mening en ervaring, heb ik absoluut value for money. De door mij geïnvesteerde bedragen vallen reuze mee. Gegeven de door mij gewenste functionaliteiten, inclusief een perfect werkend en krachtig CMS, is het betaalde bedrag prima.

ad 5. Content: Ook hier: smaken verschillen.

 

Met dank voor het melden van de typo's, die zijn intusen allemaal aangepast.

 

Ter leringhe ende vermaek, hierbij een samenvatting van de projecthistorie:

De volgende deelprojecten zijn uitgevoerd:

1. Ontwerp logo;

2. Ontwerp huisstijl (visitekaartjes, briefpapier, volgpapier, dienst-enveloppen en venster-enveloppen, adresstickers, gevelbelettering), drukproeven én laten drukken;

3. Prototype website layout;

4. Ontwerp website layout;

5. Ontwerp websitedesign/techniek

6. Bouw van het websitestramien en koppeling met het CMS;

7. Schrijven van de websiteteksten;

8. Laten herschrijven van de teksten door een professionele tekstschrijver;

9. Vertalen van de websiteteksten;

10. Proefoplevering website voor zowel web als pda;

11. Testen van website, pda en cms;

12. Aanpassingen n.a.v. testen;

13. Acceptatietest van website, pda en cms;

14. Vullen van het cms;

15. Reviewen van de teksten en aanpassingen;

16. HigherLevel 'test'.

 

Samenvattend zijn al deze deelprojecten in slechts 9 weken uitgevoerd. De out-of-pocket investeringen bedroegen voor dit alles, inclusief drukwerk, zo'n 4.000 euro (Graficus logo, Graficus website, Techneuten website, Drukker, Gevelbelettering, CMS-leverancier).

 

Op basis van mijn ervaringen, weet ik dat dit een goede investering is geweest. Ik ben zeer tevreden.

 

Ik dank jullie voor het commentaar.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het met Annedien eens dat zeker bij webteksten 'de kunst van het weglaten' erg belangrijk is. MIj viel het ook op dat de teksten lang zijn, maar gelukkig is het wel snel duidelijk wat het bedrijf doet en waar het bedrijf voor staat. Toch vind ik zeker de homepage wel erg volgeschreven. Een voorpagina is meer als een flyer of poster; je moet snel een indruk hebben van hoe of wat, en dan verder verwezen worden naar meer informatie.

 

Over het woordje 'prominent' mogen de admin's en mod's zich van mij buigen.

 

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

ad 5. Content: Ook hier: smaken verschillen.

Ja zo ken ik er nog een paar 8)

Je als 'prominent' lid afschilderen vind ik nogal wat!

pro·mi·nent (bn.) 1 vooraanstaand => gezaghebbend

Waar baseer je op dat je een vooraanstaand annex gezaghebbend Higherlevel lid bent?

Zo kunnen we lang over woorden blijven twisten. In mijn beleving, mede gebaseerd op de vele reacties van, en ontmoetingen met HL-leden, dekt dit woord de lading.

 

Heb je een suggestie voor een beter woord? Ik hoor graag van je.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

ad 5. Content: Ook hier: smaken verschillen.

Ja zo ken ik er nog een paar

Je als 'prominent' lid afschilderen vind ik nogal wat!

pro·mi·nent (bn.) 1 vooraanstaand => gezaghebbend

Waar baseer je op dat je een vooraanstaand annex gezaghebbend Higherlevel lid bent?

Zo kunnen we lang over woorden blijven twisten. In mijn beleving, mede gebaseerd op de vele reacties van, en ontmoetingen met HL-leden, dekt dit woord de lading.

Heb je een suggestie voor een beter woord? Ik hoor graag van je.

 

 

ik stel voor dat we deze sub-discussie bij gebrek aan antwoord van AH maar afsluiten, mede gegeven het feit dat de rest van de forumleden het niet nodig vonden zich over deze kwestie uit te spreken.

 

Daarnaast zijn nog een aantal van jullie (tekstuele en technische) suggesties opgepakt en opgelost. Veel dank voor het meedenken.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 142 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.