Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
drécht
drécht
Wij zijn een handelsonderneming in machineverkoop.
Importeren machines vanuit de EU en leggen deze op voorraad.
De meeste machines gaan (binnen enkele weken/maanden) direct naar eindverbruiker, bedrijven. Dus B2B verkoop.
Ook gaan machines naar enkele handelsondernemingen in NL maar ook in EU.
Nu hebben we probleem met een EU machine welke bij ons midden 2017 op voorraad is gelegd.
Verkocht aan handelaar in EU, eerste heeft 2018.
De EU handelaar heeft deze machine verkocht aan eindgebruiker (B2B) midden 2019.
Garantie van ons naar handelaar is verstreken, zover wij het zien. Meer dan 12 maanden.
Nu claimt de eindgebruiker garantie bij de EU handelaar, welke op zijn beurt weer garantie bij ons claimt en wij weer bij de EU leverancier.
Leverancier verwerpt de garantie aanvraag. Beroept zich op verkoop van 2017, 12 maanden garantie is allang voorbij.
Dus de vraag is nu wanneer gaat wettelijk de garantie in en wie is daar verantwoordelijk voor?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/62516-garantie-verkoop-aan-handelaar-na-garantie-periode/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag