Ga naar inhoud

Wat vinden jullie van mijn groei strategie?

Geplaatst:

Furio international

Ik wacht de reacties af

Magento 2 webshop specialist - Internationale ondernemer - Webdesigner

Featured Replies

Geplaatst:

Hans van den Bergh

  • Moderator

Waar zit jouw verdienmodel in dit verhaal?

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

Geplaatst:

TwaBla

 

Trustpilot zit op ca 13 miljoen reviews. Kwartje per stuk betalen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Rik ·

19 minuten geleden, Hans van den Bergh zei:

Waar zit jouw verdienmodel in dit verhaal?

 

34 minuten geleden, Furio international zei:

Bedrijven kunnen zich aanmelden voor een pakket waarmee je x aantal reviews kunt verzamelen tegen een jaarlijkse vergoeding.

 

4 minuten geleden, TwaBla zei:

Trustpilot zit op ca 13 miljoen reviews. Kwartje per stuk betalen?

Waarvan het merendeel niet voldoet aan de eisen die gesteld is om die €0,25 te krijgen. Tevens wordt dit pas uitgekeerd wanneer het totaal €5 is dus dan vallen er nog een heleboel af.

 

Je hebt wel gelijk dat het verstandig kan zijn om hier een goede analyse op los te laten zodat je niet voor onverwachtse verrassingen komt te staan.

 

@Furio, weet je ook waar andere bedrijven hiervoor betalen? Zijn er nog andere inkomsten nodig (zoals reclame, adwords etc.)?

 

Geplaatst:

Hans van den Bergh

  • Moderator

Ik heb dat allemaal gelezen, maar dan heb je het toch niet automatisch over groeistrategie? De hoeveelheid reviews is toch begrensd door enerzijds de inkomsten uit de betaalbereidheid van de bedrijven en anderzijds de bereidheid van de consument om voor een kwartje een review te plaatsen. En dan heb ik het nog niet over de invloed die beloning op de teneur van de reviews kan hebben...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

Geplaatst:

rh0

Helicopter view: Om feedback te geven, zal eerst duidelijk moeten worden wat je "algemene" strategie is voor dit platform. Een goede naam opbouwen die je kan hergebruiken voor je volgende initiatief, een platform voor de verkoop, lange termijn duurzame omzet groei of korte termijn winst ... ?

 

De "succesformule" begint, theoretisch gezien, met een goede structuur van communicatie naar buiten, wellicht een goed boek daarvoor is: https://www.goodreads.com/book/show/33206.The_Minto_Pyramid_Principle

 

Concreet, m.a.w. de "on the ground view": ik zie geen link naar je platform dus is het onmogelijk om constructief feedback te geven, context is alles.

Gespecialiseerd in softwarestrategie en projectreddingsmissies: https://bonaroo.nl/

Geplaatst:

Ward van der Put

  • Moderator

Het slagen of falen van een online reviewplatform is naar mijn idee primair afhankelijk van één ding: de zichtbaarheid van sterren in Google. Naar verluid laat Google echter geen nieuwe reviewpartners meer toe, wat het bijna onmogelijk maakt om het als kleine nieuwkomer op te nemen tegen gevestigde partijen zoals KiyOh, TrustPilot en niet te vergeten Google zelf.

 

Toch zou ik juist hier beginnen: ga eens met Google praten en verzin een goed doortimmerd plan B voor het geval je de online reviews, zoals helaas valt te verwachten, inderdaad niet zichtbaar krijgt in de zoekresultaten, Google Ads, Google Mijn Bedrijf, Google Maps, enzovoort.

Geplaatst:

Furio international

  • Auteur

Allereerst bedankt voor de mooie reacties! Hier hoopte ik op.

 

@Rik ·, Wat andere bedrijven betalen voor het review pakket bedoel je vermoed ik, bij een Trustpilot gaat dit al gauw om honderden euro's per maand, Webwinkelkeur is hierin erg goedkoop met 7,95 tot 89 euro per maand en bij een Kiyoh praat je ook over 22 euro per maand tot 99 euro per maand. Mijn eigen tarieven liggen hier ergens tussen in.

 

Ik heb wel eens geprobeerd om Google ads te gebruiken hiervoor maar merk toch dat dit niet de juiste manier is om bedrijven te strikken voor reviews te verzamelen. Beter is het om ze op te zoeken op de plekken waar ze actief zijn, denk aan een higherlevel, webwinkelforum maar omdat ik vooral in het buitenland actief bent maak ik vooral gebruik van e-mail marketing.

 

@Hans van den Bergh  Klopt het gaat niet specifiek over groei strategie, mijn doel was meer een algemene discussie te voeren over het concept en de manier van marketing in de hoop mooie nieuwe inzichten te ontdekken. Wat je zegt klopt deels, het is namelijk niet zo dat je een aangesloten webshop nodig hebt om een review te plaatsen, consumenten kunnen elke webshop/website beoordelen ongeacht deze lid is van het platform, wat ik vaak zie bij mijn platform is bijvoorbeeld dat een pakketservice als DPD, DHL of een Post NL automatisch veel beoordelingen krijgt ook al zijn deze bedrijven geen lid, men wilt toch graag zijn/haar mening-ongenoegen delen met andere consumenten. 0,25 euro cent betaal ik graag voor een mooie inhoudelijke review omdat dit consumenten weer beter helpt dan een 1 regel review en daarnaast heeft een bedrijf hier ook veel meer aan om hun service te verbeteren.

 

@rh0  Lange termijn duurzame omzet groei is het doel. De strategie om dit bereiken is om het platform hier en daar te onderscheiden van andere platformen, dit doe ik door uren lang reviews te lezen over andere platformen en te ontdekken wat er te verbeteren valt voor mijn eigen platform, lees maar eens google reviews over Kiyoh, daar gaan dingen heel erg goed mis, Webwinkelkeur doet het in mijn ogen erg goed en dat zie je in de onafhankelijke reviews terug maar elk bedrijf kan verbeteren. Nederland is vind ikzelf wat verzadigd in de review systemen dus mijn focus ligt vooral in andere landen (20 om precies te zijn). Ik zal binnenkort eens een linkje posten zodat jullie een kijkje kunnen nemen.

 

@ Ward  Goed punt! En dat zie je goed, ik heb geprobeerd contact te leggen in de beginfase met een Google maar het is mij nooit gelukt iemand te spreken te krijgen hierover, het lijkt erop dat zij de platformen handmatig uitkiezen en er ook contacten ondertekent moeten worden. In September is er een grote Google update geweest om self serving reviews uit de zoekresultaten te halen: (https://searchengineland.com/google-cracks-down-on-some-review-rich-results-322143) wat in het kort inhoud dat je niet meer reviews over je eigen mag weergeven ook niet via een widget op je site van een review partij. Reviews van andere partijen over jouw webshop/website worden wel nog weergeven in Google op het domein zelf.

 

Mijn platform is wat minder gefocust op een Google maar meer om echt het bedrijf te helpen Feedback te verzamelen waarmee zij hun bedrijf kunnen verbeteren. Webshops nodigen via een extensie klanten uit na een bestelling en kunnen dus een uitgebreide ervaring achterlaten tegen een kleine vergoeding, daarnaast is het mogelijk om als klant van mij zelf wat vragen in het review formulier te zetten om zo nog meer te weten te komen over de mening van een consument. Denk aan hoe snel was de verzending? Vond je de webshop snel laden? Zou je hier nog eens bestellen?

 

 

 

 

Magento 2 webshop specialist - Internationale ondernemer - Webdesigner

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.