• 0

Groei webshop / WBSO?

Hallo,

 

Ik heb een webshop die de afgelopen jaren goed gegroeid is. In NL loop ik echter tegen de max aan. De groei begint af te vlakken. Ik wil daarom uitbreiden naar het buitenland. Ik doe al wat in Belgie maar wil verder groeien naar o.a. Frankrijk. Om dit technisch mogelijk te maken moeten de webshop aangepast worden.  Dat neemt flinke investeringen met zich me. Ik heb offerte liggen van 50-100k. Grotendeels kan ik dit wel dragen maar uiteindelijk is extern kapitaal ook benodigd. Ik wil wel aankloppen bij een bank maar omdat ik bij KNAB zit kan ik nergens een financiering aanvragen. Op zich begrijpelijk deze tijd. Iemand heeft mij geattendeerd op WBSO. Hier zou mogelijkheden in kunnen zitten voor gedeeltelijk subsidie

 

Ik zei dit echter niet terug in de voorwaarden. Als zelfstandige zonder personeel kan ik geen kosten aftrekken. 

Weet iemand of hier mogelijkheden voor zijn?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
16 minuten geleden, Branko Collin zei:

Qredits gaat tot 25k. Heb je daar gekeken?

 

Je vergeet een nulletje, Qredits gaat inmiddels tot 250K bedrijfskredieten

 

 

Op 18-4-2020 om 14:34, patmaniak zei:

Ik wil wel aankloppen bij een bank maar omdat ik bij KNAB zit kan ik nergens een financiering aanvragen. Op zich begrijpelijk deze tijd.

 

Het feit dat je bij KNAB zit kan op zich geen belemmering zijn, het kan hooguit zijn dat ze bij een forse financiering ook eisen dat de inkomensstromen via hun bank te laten lopen want dat is voor de bank één van de beste garanties dat als ze de kredietkraan dicht (moeten) draaien dat ze toch hun geld krijgen zolang jou omzet doorloopt.

Maar laten we wel zijn als je een flinke financiering af wilt sluiten dan ben je ook wel uit de bedrijfsfase dat de keuze van je (huis)bank niet meer afhangt van een paar tientjes transactiekosten meer of minder. Een belangrijk deel van het succes van KNAB komt voort uit een slimme marktpositionering waardoor zij klanten binnen halen die grotere banken toch niet zo intressant vinden, dus weinig concurrentie. Maar waar veel kleine ondernemers over grotere banken klagen dat ze nauwelijks bedient worden.

Lopen niet meer zo kleine ondernemers bij KNAB tegen het tegenovergestelde probleem aan.. ze kunnen niet bediend worden met hun toegenomen behoefte aan bankdiensten..

 

Op 18-4-2020 om 14:34, patmaniak zei:

Iemand heeft mij geattendeerd op WBSO. Hier zou mogelijkheden in kunnen zitten voor gedeeltelijk subsidie

 

Er is voor zzp-ers wel een mogelijkheid hoor.. zie bijv https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/wbso/bereken-uw-fiscale-voordeel

 

Ondernemer zonder personeel

Voor bedrijven die vallen onder de inkomstenbelasting (bijvoorbeeld zzp-ers) is er een vaste aftrek (S&O-aftrek) als zij minimaal 500 S&O-uren per kalenderjaar maken. Voor startende zzp-ers is er bovendien een extra aftrek. In 2020 bedraagt de S&O-aftrek voor zelfstandigen € 12.980 en de aanvullende aftrek voor starters € 6.494.

 

 

Link naar reactie
  • 0
7 minuten geleden, Roel J zei:

[...] het kan hooguit zijn dat ze bij een forse financiering ook eisen dat de inkomensstromen via hun bank te laten lopen want dat is voor de bank één van de beste garanties dat als ze de kredietkraan dicht (moeten) draaien dat ze toch hun geld krijgen zolang jou omzet doorloopt.

 

Bovendien kunnen ze dan de in- en uitgaande geldstromen bewaken.

Voor de kwaliteit van de dienstverlening. :face-without-mouth:

Link naar reactie
  • 0

Heel gaaf. Vrees alleen dat je niet in aanmerking komt voor de regeling. Deze is bedoeld voor technische beperkingen waar onderzoek naar moet worden gedaan. Een website multilingual maken valt daar niet onder. Zie hoofdstuk 3 (beoordelingscriteria): https://www.rvo.nl/sites/default/files/2019/10/Handleiding_WBSO_2020.pdf

 

Even een stapje terug. Uitbreiding is sowieso een goed idee, maar weet je wel zeker dat je alle kansen hebt benut in Nederland? Wil je de webshop naam delen?

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

Traprenovaties | Treinkaartjes | DC Timmerwerken

Link naar reactie
  • 0
19 minuten geleden, Roel J zei:

Het feit dat je bij KNAB zit kan op zich geen belemmering zijn, het kan hooguit zijn dat ze bij een forse financiering ook eisen dat de inkomensstromen via hun bank te laten lopen want dat is voor de bank één van de beste garanties dat als ze de kredietkraan dicht (moeten) draaien dat ze toch hun geld krijgen zolang jou omzet doorloopt.

Maar laten we wel zijn als je een flinke financiering af wilt sluiten dan ben je ook wel uit de bedrijfsfase dat de keuze van je (huis)bank niet meer afhangt van een paar tientjes transactiekosten meer of minder. Een belangrijk deel van het succes van KNAB komt voort uit een slimme marktpositionering waardoor zij klanten binnen halen die grotere banken toch niet zo intressant vinden, dus weinig concurrentie. Maar waar veel kleine ondernemers over grotere banken klagen dat ze nauwelijks bedient worden.

Lopen niet meer zo kleine ondernemers bij KNAB tegen het tegenovergestelde probleem aan.. ze kunnen niet bediend worden met hun toegenomen behoefte aan bankdiensten..

 

Het gaat mij niet om de transactiekosten meer. Ik ben naar ING en ABN gegaan maar kan voorlopig niet geholpen worden. Financieringsloket is gesloten voor klanten van andere banken....

 

19 minuten geleden, Roel J zei:

Er is voor zzp-ers wel een mogelijkheid hoor.. zie bijv https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/wbso/bereken-uw-fiscale-voordeel

 

Ondernemer zonder personeel

Voor bedrijven die vallen onder de inkomstenbelasting (bijvoorbeeld zzp-ers) is er een vaste aftrek (S&O-aftrek) als zij minimaal 500 S&O-uren per kalenderjaar maken. Voor startende zzp-ers is er bovendien een extra aftrek. In 2020 bedraagt de S&O-aftrek voor zelfstandigen € 12.980 en de aanvullende aftrek voor starters € 6.494.

Ik ga het stuk nog eens goed lezen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.