Onverklaarbare daling van karma

Aanbevolen berichten

Ik heb met mijn bescheiden woorden alleen de suggestie gewekt om niemand op de tenen te gaan staan en om eea aan de verbeelding van de lezer over te laten.

 

ik deel alleen een kneusje uit als iemand iets heel stoms zegt of uitermate onsympatiek doet tegen een ander.

 

Ik kneus nauwelijks maar ik kan me voorstellen dat de verbeelding van de lezer de verkeerde kant op gaat, je humor / to-the-point opmerking dus verkeerd wordt opgevat en ze om dezelfde redenen die jij noemt kneuzen.

 

Met korte reacties is verder niets mis vind ik. Als lezer moet je er rekening mee houden dat bijdragers niet alle tijd van de wereld hebben om reacties te typen. Berichten dus met een roze bril lezen.

 

Maar volgens de NKI (Nils Karma Index=reuze+kneuzen) zit je op 163. Gaat zo door!

 

Link naar reactie

En je was vergeten me nog een kneusje te geven.

 

Ik niet, en wel voor dezelfde post. De constructie wordt door de persoon in kwestie als een serieus ondernemingsplan gezien, en ik vond het niet netjes dat dat zonder enige argumentatie werd afgekraakt als "niet helemaal lekker".

 

Ok, volgende keer zal ik zeggen "ik adviseer er niet in te stappen want persoonlijk ben ik er voor 100% zeker van dat het oplichting is".

Voor zo'n deal hoor je niet te moeten betalen, je hoort wat voorraad gratis te krijgen.

 

Christine

Link naar reactie

Godezijdank worden er hier mensen af en toe heftig gekneusd. Is zeker niet leuk, maar wel goed voor de gemeenschap HL als geheel : God verhoede dat we zo'n grijze consensus club worden waar iedereen het uiteindelijk wel heel lief en braaf met elkaar eens is.

 

HL is natuurlijk soep en daar moet zout en peper in. Dat sommigen daarvan moeten niezen ? - tja.

Link naar reactie

ow nee, Edo heeft mij dik verslagen, die heeft er 197 :o Dat zijn er wel veel. Christine heeft er trouwens 62. Ook niet mis.

 

Nee, goed van mij he? 62, en 62+43 is 105 reusjes. Ik maak gemengde gevoelens los, en dat is goed.

 

Zou het reuzen en kneuzen iets over de mensen zelf zeggen? dwz dat de kneuzen kneuzen en de reuzen reuzen?

 

dagdag

Christine

Link naar reactie

Zou het reuzen en kneuzen iets over de mensen zelf zeggen? dwz dat de kneuzen kneuzen en de reuzen reuzen?

 

'Weten wie het zegt' is volgens mij de clue. Loop naar een willekeurig persoon en zeg dat z'n haar er echt niet uit ziet en probeer hetzelfde bij je partner. De reacties van de eerste ken ik niet maar ik verwacht weinig goeds (wel leuk experiment ;)), de reactie van de tweede is dat hij/zij een andere kapper zoekt.

Link naar reactie

Vraag me trouwens nog steeds af waarom niemand klaagt over een onverklaarbare stijging van het karma.

 

Omdat een stijging van het eigen karma voor iedereen natuurlijk heel begrijpelijk en verklaarbaar is.

 

Ben ik waarschijnlijk de enige die denkt recentelijk niets zinnigs gezegd te hebben op dit forum en toch z'n karma ziet stijgen. Maandag ff testen op MPD en wat 'extremere' reacties gaan posten ;)

 

[edit] 'op dit forum' toegevoegd. IRL zeg ik wat vaker zinnige dingen[/edit]

Link naar reactie

[Vraag me trouwens nog steeds af waarom niemand klaagt over een onverklaarbare stijging van het karma.

 

komt ook voor..

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie

Kijk, nu snijden we hout. Hoe zinniger dingen je zegt, hoe meer kneusjes je krijgt.

 

Nou ik ben m'n laatste peuk aan het roken en stripjes nicotine kauwgumpjes aan het bekijken. Volgens een ervaringsdeskundige krijg je last van bewustzijnsvernauwing door het stoppen met roken. Met een beetje mazzel post ik dus de komende dagen wat 'inhoudelijker' met gevolg dat ik m'n karma zie dalen!

Link naar reactie

M.b.t. de Reus /Kneus discussie wil ik graag opmerken dat ik behalve op de keuze aan de linkerkant van de berichten niets heb kunnen vinden op het forum (behalve in deze draad natuurlijk) over wat de bedoeling is van deze keuze, en op basis van welke criteria gebruikers verzocht wordt een beoordeling te maken, b.v:

 

1. Heb je inhoudelijk wat aan het bericht?

 

2. Is er in een draad al eerder hetzelfde gezegd.

 

3. Gaat het bericht "Off topic".

 

4. Is het bericht taalkundig in orde?

 

enz...

 

Ik denk dat mensen die nieuw zijn op dit forum misschien wat gemakkelijker op reus of kneus drukken zonder te beseffen dat de uitwerking daarvan gevoelig ligt bij de posters, dus misschien is het een idee om er een korte uitleg over te geven.

 

;D

Met vriendelijke groet,

 

 

Eric Goedhart

Link naar reactie

Ik denk dat mensen die nieuw zijn op dit forum misschien wat gemakkelijker op reus of kneus drukken zonder te beseffen dat de uitwerking daarvan gevoelig ligt bij de posters, dus misschien is het een idee om er een korte uitleg over te geven.

 

Je vragen zijn legitiem, terecht, etc. Maar met uitleg e.d. geef je veel te veel gewicht aan de reuskneusdiscussie. Het is er omdat het toevallig in de forumsoftware zat.

Ik vind het onderwerp met name interessant vanuit psychologisch of sociaal oogpunt: wat drijft mensen om een ander een tikje of schopje te geven? Zijn het de mensen die ook posten, of de lurkers? Zijn het de oude rotten of de nieuwkomers? Zijn het de veelposters die reusjes uitdelen en de lurkers die kneusjes uitdelen? Blijkbaar zijn er onder ons die inzicht hebben in dit alles, ik zou het grappig vinden om te weten wat het profiel van de typische kneuzer is. In mindere mate ook van de reuzers.

 

dagdag

'10

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 173 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.