Onverklaarbare daling van karma

Aanbevolen berichten

tssk, tssk, tssk,

 

Er heeft hier iemand het helemaal niet naar zijn zin en die schroomt ook niet om dat te melden...

 

Maar ligt dat nu aan het forum, de deelnemers, karma of hemzelf, wie zal het zeggen?

 

Ik kan het me wel een beetje voorstellen, want als je goed kijkt en leest, zie je dat deze persoon juist graag een positieve bijdrage wil leveren. Het idee dat dit negatief wordt gewaardeerd doet dan een beetje pijn. Die pijn komt echter wel puur uit hemzelf, want als hij niet zo graag zou willen maakte het allemaal niks uit.

 

Sancho leeft met de dag, rijdt ezel en geniet van het moment...

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie

Om met een quote van Ties z'n bericht te beginnen (het bericht waarmee deze draad begon)

 

Ik besef het goed de reusjes, kneusjes en dus "karma" zijn eigenlijk geintjes maar toch .. . Ik denk dat velen onder ons er toch met een schuin oog naar kijken. Per slot van rekening toont het in meer of mindere mate of jullie me waarderen of juist niet ....

 

En daar zit wat in. Vind karma ook niet belangrijk maar als je dertienhonderd berichten hebt gepost is een positief karma wel een indicatie dat mijn bijdragen op prijs gesteld worden. (stiekum toch een beetje belangrijk ;) )

 

Kan de 'frustratie', als je minder gepost hebt, dus ook wel begrijpen.

 

Maar Creazine (en ook GDT) houd in gedachte dat een reus of kneus gegeven wordt op een reactie. In de meeste gevallen dus niet op jou als persoon. Om nog maar niet te spreken over het verschil in beleving of achtergrond tussen jou als poster en degene die reageert.

 

Gewoon blijven reageren dus en vooral je kennis delen. Een reactie als 'dank je dat ga ik aanpassen' of 'daar had ik nog niet aan gedacht' is veel meer goud waard dan de karma teller.

 

Kanttekening: zoeken naar klanten, kansen of reclame krijgen ook van mij een dikke vette kneus. Daar is dit forum nu eenmaal niet voor bedoelt.

Link naar reactie

En als het niveau van je karma je echt hoog zit dan kun je altijd nog solliciteren naar de job van moderator. Je kunt dan gewoon je eigen karma intypen ;D ;D ;D

Haha, gelukkig maar dat ik het niet zelf hoef te doen, heb een hoofdsponsor ;)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

En als het niveau van je karma je echt hoog zit dan kun je altijd nog solliciteren naar de job van moderator. Je kunt dan gewoon je eigen karma intypen ;D ;D ;D

Haha, gelukkig maar dat ik het niet zelf hoef te doen, heb een hoofdsponsor ;)=

 

Het karma stelt op zich niet veel voor maar gezien het aantal reacties in dit en andere draadjes over karma trekken mensen zich het toch aan.

 

Ik vind het dus, zacht gezegd, triest dat moderatoren zich aan het karma verhaal ontrekken door hun karma met een factor 100 te vermenigvuldigen.

 

Moderators horen, naar mijn idee, een voorbeeldfunctie te hebben en niet een aparte status in te nemen. Was zelf moderator en trots om te zeggen dat we als moderator niet aan het karma zaten te friemelen.

 

De mores is blijkbaar veranderd. Triest.

Link naar reactie

Ik ben het helemaal met Willemj eens, en dit word ook me laatste keer dat ik iets over dat kamra gezeur zeg.

 

Op mijn profielensite kun je ook stemmen (doelgroep 13 tot 25 ong) dat is ook wat ze het meest interessant vinden. Op higherlevel signaleer ik zelfs heer "puber" gedrag over. Ben benieuwd wie ooit de kamra heeft verzonnen eigelijk, en wat de achterliggende gedachte hier van is?

 

Dat je een mening achter kunt laten prima (dat kan helaas dus niet) maar domweg en "anoniem" (?) stemmen draagt in mij optiek helemaal niks bij aan het ondernemerschap. Sterker nog een "leek" kan misschien denken, doordat een ondernemer géén, weinig of zelfs inde - staat qua kamra een slechte ondernemer is?

 

Hetzelfde geld voor vele linkpagina's, tegenwoordig werken ze daar ook vaak met stemmen. Uiteraard is het ook hier domweg stemmen, waarbij je niet eens een reactie achter kunt laten.

 

Mijn voorstel is, haal die kamra's weg, of programeer het zo dat je alleen kamara's kunt geven als je ook een menig achter laat.

 

Moderators, en (asspirant) ondernemers grow up!

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Menting

 

p.s. een + voor me voorganger.

 

 

 

Link naar reactie

En als het niveau van je karma je echt hoog zit dan kun je altijd nog solliciteren naar de job van moderator. Je kunt dan gewoon je eigen karma intypen ;D ;D ;D

Haha, gelukkig maar dat ik het niet zelf hoef te doen, heb een hoofdsponsor ;)=

 

Het karma stelt op zich niet veel voor maar gezien het aantal reacties in dit en andere draadjes over karma trekken mensen zich het toch aan.

 

Ik vind het dus, zacht gezegd, triest dat moderatoren zich aan het karma verhaal ontrekken door hun karma met een factor 100 te vermenigvuldigen.

 

Moderators horen, naar mijn idee, een voorbeeldfunctie te hebben en niet een aparte status in te nemen. Was zelf moderator en trots om te zeggen dat we als moderator niet aan het karma zaten te friemelen.

 

De mores is blijkbaar veranderd. Triest.

 

Ojeetje iemand heeft een klok horen luiden.

 

Als er iemand recht heeft om te klagen over een overklaarbare daling van karma dan is het djluc.

Zo heb ik hem ver voor dat hij moderator werd een keer een mail gestuurd dat het mij opviel dat zijn karma bezig was aan een geleidelijke daling van wel te verstaan 1 kneus per dag.

Ik heb toendertijd zijn karma enigzins opgekrikt naar een niveau waarbij het voor de kneuzer misschien tot zijn domme hersens door zou dringen dat kneuzen volkomen zinloos is. Om het met wat rekenwerk weer op een de oude stand terug te zetten.

Het is vanaf dat moment een tijdje goed gegaan.

 

Nog voor djluc gevraagd werd moderator te worden begon het opnieuw.

En vandaag leek het er op uit te draaien dat zijn karma richting de min zou gaan.

 

Dus opnieuw heb ik vandaag zijn karma opgekrikt naar een niveau waarbij er een signaal moet uitgaan naar de kneuser, een kneuser die voor zijn eigen gevoel anderen moet kneuzen om zich beter te voelen, dat dagelijks kneuzen uiteindelijk geen zin heeft.

 

Los van djluc komt het regelmatig voor dat we nieuwelingen of mensen die wat enthousiast aan het posten slaan, terwijl andere bezoekers dat waarderen met kneuzen, worden gecompenseerd.

Dus het komt af en toe voor dat we iemand compenseren om deze persoon een frisse start te geven.

 

Ik begrijp ook niet helemaal wat je met deze opmerking wilt bereiken. :-\

Link naar reactie

Ik heb dat ik nieuw op het forum kwam ook tal van keren op die link reus/kneus lopen klikken voordat ik door had waarvoor het diende (er gebeurde voor zover ik zag steeds niks als ik er op klikte).

 

Misschien dus nieuwe leden die aan het uitproberen zijn waarvoor die links nu dienen...

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Beste ondernemers, alsmede mede HL'ers,

 

Ik denk dat deze topic rijp is voor de DELETE button. Er komt nu informatie boven die voor nieuwe HL'ers en/of starters helemaal geen toegevoegde waarde heeft. Het zet zelfs de serieuze HL'ers een beetje in een kwaad daglicht, of men wordt niet meer voor vol aangezien. Laten we nu gewoon onze tijd en energie in HL blijven steken zoals dit bedoeld is.

 

Aan de ene kant wordt er gereageerd op een concurrentie topic en hoe daar mee om te gaan etc. Dus niet onder de gordel. Daarnaast gaan we in een karmatopic, totaal niet van belang voor het ondernemersschap, veel te ver, en ook met bepaalde info strooien wat eigenlijk heel HL voor lu...... zet.

 

Ook ik heb hier wel eens op gereageerd, maar of ik nu min of plus krijg, het zij zo. Ik zit niet op HL om goed gevonden te worden of schouderklopjes te krijgen. Deel mijn knowhow, zover ik die heb, en draag dit op mijn manier bij. Verder moet ik als ondernemer plus draaien. Dat is wel belangrijk.

Link naar reactie

Ik ook een tijdje last gehad van wat veel leek op gericht werk om mijn karma eens flink naar beneden te halen. Karma is op dit forum ingesteld en wordt ook niet weggehaald. Het laatste is vermoed ik niet veel moeite, en het eerste is gedaan met een bepaald doel in gedachte, denk ik zo. Ik vind het opvallend dat nog in het begin van de discussie er wordt gesproken van hulp van anderen om iemands karma op te krikken, maar bij nieuwere gebruikers die het opvalt, luchtig wordt gesproken over karma.. ''het maakt toch niets uit''. Het spijt me echt maar als community hier valt me echt op dat hier weinig democratisch wordt omgegaan met allerlei kwesties. Zolang de beheerders ergens zin in hebben, kan het, zo niet.. dan wordt het gesloten, ,afgekapt of genegeerd. Dit is in ieder geval mijn indruk. Er lijkt toch echt te worden gemeten met twee maten. Het lijkt me veel te makkelijk om iemand te ''pesten'' en/of te ''helpen''. Dat het gedaan is toont impliciet dat er waarde aan wordt gehecht.

 

Tot slot snap ik dan GDT's mening ook niet helemaal. Ondernemers zijn ondernemers, maar duidelijk is dat er ook behoefte is aan bespreking van relevante zaken, van technologie tot energie management of leiderschap. Dit gebeurt op een forum waar er toch behoorlijk veel mensen regelmatig posten, en ook ''met de billen bloot gaan'': ze gebruiken hun echte naam, posten hun foto en/of linken naar hun bedrijf.In acht nemende de tijdsinvestering, het verleden wat je hier opbouwt zowel als koppeling aan je echte persoon, lijkt me niet vreemd dat sommigen het vervelend vinden als hun karma daalt/negatief is. Het lijkt me veilig aan te nemen als iemand al op karma let, dat diegene voorlopige aannames maakt of een persoon met lagere/negatieve karma wel te vertrouwen is, qua persoon en/of kennis.

 

Kortom, karma heeft blijkbaar invloed op de posters hier, maar redelijkerwijs lijkt me dit draadje te onthullen dat er te makkelijk misbruik van gemaakt kan worden. Als posters geven om de community, dan is het toch alleen logisch dat ze bereid zijn dit soort zaken te bediscussiëren? Als karma zo nutteloos is, en onzinnig en overbodig als onderwerp, dan lijkt me de enige conclusie: haal het maar weg - blijkbaar zorgt dan iets dat onzinnig is voor discussie, zonde. In elk ander geval lijkt het me raar als een community wordt gesust over een functie die toch echt door de beheerders in het leven is geroepen/gehouden, niet andersom.

 

 

 

Link naar reactie

waarmee je naar mijn mening de dialoog probeert te smoren.

 

Ten eerste is deze "dialoog" een herhaling van de voorgaande 11 pagina's

 

Zo hoort dat in een innovatieve, democratische samenleving, virtueel zoals HL of in de echte wereld!

 

Wie zegt dat dit een innovatief en democratisch georganiseerd forum is ?

 

Inmiddels zijn het dus 13 pagina's herhelaing geworden. En is eigenlijk alles al op de voorgaande pagina's uitgebreid behandeld.

 

Vergelijk dit forum maar met een muziekcafe waar een bepaald soort muziek gedraaid wordt. Stel jullie komen daar binnenvallen en eisen dat er ipv Fedde le Gand, Jantje Smit gedraait moet worden.

Moet de cafebaas zich dan 1 aanpassen aan jullie nieuwe bezoekers, 2 moet de cafebaas commentaar van zijn vaste gasten in de kiem smoren ?

Wat er in het bovenstaande voorbeeld gebeurt, de nieuwe bezoekers drinken misschien en pilsje en druipen af naar de volgende kroeg, of denken "goh lekkere dreun wel die Fedde le Grand" en genieten van de muziek zonder te mauwen.

 

Heb wat meer waardering voor dit buurtcafe waar geen entree geheven wordt en een consumptie niet verplicht is. En de dj's nog voor hun plezierdraiien zonder er geld voor te vragen.

 

Wees dankbaar voor wat er is, en focus niet op wat je niet hebt.

Wil je het anders, denk positief en het zal naar je toekomen.

Je krijgt wat je geeft.

Link naar reactie

Ik heb begrepen dat dit forum over ondernemen gaat en dat onderwerpen een link moeten hebben met ondernemen. Kan iemand van de moderators mij uitleggen wat dit 13 pagina's tellende gedoe over Karma te maken heeft met ondernemen?

 

Alvast dank.

 

Ray

AGLOCO - Own the internet

www.agloco-nl.nl

www.aglocobizz.blogspot.com

Link naar reactie

Wat heeft sociaal gedrag met ondernemen te maken, wat heeft netwerken met ondernemen te maken.

Iemand die hier een negatief karma oploopt omdat hij zich niet wenst aan te passen aan de forumcultuur heeft weinig kans hier iets te bereiken.

En aangezen het hier hoofdzakelijk ondermeners zijn.......

 

Tijd om deze verhitte discussie even af te laten koelen, dit topic gaat een paar daagjes op dicht, het is tenslotten pasen.

 

 

 

Edit typo

Link naar reactie

Zonder enige aanleiding is iemand in het geniep ook bij mij bezig. Iedere dag een puntje er af. Gaan jullie maar lekker je gang. Ik trek mij er niets van aan. Ik vind het wel schandalig dat niemand hier tegen optreedt. Dit systeem werkt averechts en stigmatiserend. Higherlevel moet er gewoon mee stoppen of het beter controleerbaar maken. Gewoon het principe van hoor en wederhoor toepassen of iets dergelijks

Link naar reactie

Beste Paul: jouw laatste drie kneusjes zijn van 15 april en tweemaal 16 april, zijn door 3 verschillende mensen, en zijn alle 3 in relatie tot uitspraken in dit topic. Iedere dag een puntje eraf is dus niet echt aan de orde.

 

(Ter info: de vijf boordelingen vóór die 3 zijn allen reusjes, eveneens door 5 verschillende mensen. Al met al heb je op dit moment 22 kneuzen en 21 reuzen.)

Link naar reactie

Beste Jeroen,

 

Het gaat mij vooral om het anoniem uitdelen van kneuzen. Dat moet echt niet kunnen. Als je kritiek hebt op iemand en dan een kneus wil uitdelen aan de desbetreffende persoon, sta je in je goed recht. Maar er hebben hier al behoorlijk wat mensen geklaagd over het anoniem uitdelen van kneuzen.

Link naar reactie

Nu je weet hetgeen ik in mijn bericht heb gepost, kijk je dan anders tegen de 'Onverklaarbare daling van karma' aan?

 

En vraag twee: indien je zou weten wíe die berichten geplaatst hebben, wat maakt dat uit? Wat zou je ermee (willen) doen, hen vragen om tekst en uitleg?

 

Nee, ikzelf en ook veel andere gebruikers van Higherlevel vinden dat je kneuzen altijd met tekst en uitleg, en vooral niet op anonieme basis moet geven. Je loopt met het huidige systeem de kans dat anderen maanden later ( nadat je bijv.een keer uit je slof geschoten bent,of een ondoordachte opmerking eruit gefloept hebt.) een karmadaling krijgt. Dat is buiten alle proporties. Als mensen problemen hebben met jouw opvattingen kunnen zij dat meteen ventileren en dan staan zij volledig in hun recht om kneuzen uit te delen, maar nooit anoniem en zonder argumentatie.

 

Ook vind ik dat er onderscheid moet worden gemaakt tussen inzenders die fors over de schreef gaan en inzenders alleen maar een afwijkende mening ventileren. Zodra je ergens benadeeld wordt omdat je jouw eigen mening uit, is dit een slechte zaak. In April was er in mijn geval geen enkele aanleiding voor een kneus ( eerder overigens wel misschien) Als je een forum Herrie in de zaak wil starten best, maar niet zolang Higherlevel nog zelf geen conflicthantering toepast op haar discussies en zaken hier vaak gierend uit de handlopen,netzo als overal elders in deze conflictenmaatschappij.

Link naar reactie

Nu je weet hetgeen ik in mijn bericht heb gepost, kijk je dan anders tegen de 'Onverklaarbare daling van karma' aan?

 

En vraag twee: indien je zou weten wíe die berichten geplaatst hebben, wat maakt dat uit? Wat zou je ermee (willen) doen, hen vragen om tekst en uitleg?

 

Ik heb een keer een kneus gehad met een boodschap met een naar mijn mening iets te persoonlijke boodschap. Iemand die een kneus gaf op basis dat ik te weinig empathie toonde en dat het maar goed was dat ik iets anders ben gaan doen.

 

Zulke berichten bij een kneus stimuleren nou niet echt, en had ook niks met de post te maken.

 

Misschien als je niet anoniem reuzen en kneuzen kan uitdelen dat mensen misschien een beetje normaal commentaar gaan geven. In het echte leven zie je immers ook wie je een compliment geeft.

 

http://www.b2bcontact.nl is een online ondernemersnetwerk. U kunt met dit ondernemersnetwerk gratis online netwerken en zo andere ondernemers ontmoeten. Lid worden is gratis en kost maar een minuutje van uw tijd en kan op http://www.b2bcontact.nl/lid-worden

 

http://www.b2bprojects.nl - B2B website

Link naar reactie

Heel veel mensen plaatsen bi jeen reus of kneus ook een berichtje in het forum met toelichting, zodat iedereen het openlijk kan zien. Dat gebeurt echter niet altijd, en daar zullen redenen voor zijn. We hebben ervoor gekozen dat het ook anoniem kan, maar nooit zonder (korte) toelichting/motivatie.

 

Vind je het echt ten onrechte of verdenk je misbruikende activiteiten, schiet dan een moderator aan en er wordt in principe iets mee gedaan.

 

en zaken hier vaak gierend uit de handlopen

 

Ik herken hier echt HL niet in...

Link naar reactie

Karma is iets persoonlijks. Hoeveel waarde je eraan hecht ligt bij jezelf.

 

Op een plek waar meningen worden uitgesproken, loop je altijd de kans iemand op zijn tenen te trappen ?? So what ?? zolang je niet specifiek iemands tenen gaat uitzoeken en erop blijft stampen lijkt het mij geen probleem.

 

Het uitdelen van Reusjes en Kneusjes is dan ook iets persoonlijks.

 

Reusjes deel ik eigenlijk alleen uit bij " WOOOW" momenten bij het lezen van posts. Frisse inzichten, kennisniveau van poster, enthausiasme(dan hoef ik nog niet eens de mening te delen van de poster)

 

Kneusjes deel ik niet zoveel uit en zover ik weet altijd met een reden.

Poster moet iets ervan leren. Alleen het oneens zijn met een stelling is voor mij niet genoeg. Zeiken is voor mij wel een reden trouwens om richting de kneus-knop te gaan. Ik twijfel even of ik je een Kneus heb gegeven Paul een tijdje terug voor aantal negatieve posts. Zo ja, dan heb je ook een opmerking van die strekking erbij staan. Zo nee, dan dacht ik erover om het te doen. De manier waarop je nu weer aan het posten bent, zou voor mij bv een reden zijn je een kneus te geven. Doe ik in dit geval niet, aangezien ik je in deze post erop aanspreek. Nu een kneus geven, zou onnodig natrappen zijn.

 

Hoe je een discussie in wilt gaan, is helemaal jouw keuze. Ik kan bv wel respect hebben hoe Ties dezelfde discussie is ingegaan. Aankaarten en open blijven. Jij kiest voor een statement, die dan weer weerlegt wordt door een mod met feiten. Dat kan gebeuren, kwestie van interpetatie waarschijnlijk? Dan doorgaan en dingen zoals gierend uit de hand, schiet dan bij mij verkeerd en zou normaal in een kneus resulteren.

 

Ik hoop dat je hier wat mee kan.

 

Taco

Link naar reactie

Paul,

 

Wat mij - en wellicht ook anderen - opvalt is dat jouw overwegend constructieve posts sinds januari een andere klank hebben gekregen. Ruim meer dan de helft van jouw posts dit jaar zijn negatief van toon, er zit dan een wat zuur en rancuneus randje aan. Je hoeft het niet eens te zijn met anderen, want dan is iedere discussie in de kiem gesmoord, maar ik denk dat je minder kneuzen om de oren krijgt als je die costructieve toon van "vroegâh" weer te pakken weet te krijgen.

 

Gewoon, een constructieve reaktie van mijn kant. Zonder kneuzen of reuzen.

Link naar reactie
Je loopt met het huidige systeem de kans dat anderen maanden later ( nadat je bijv.een keer uit je slof geschoten bent,of een ondoordachte opmerking eruit gefloept hebt.) een karmadaling krijgt.

 

Ik kan me niet herinneren dat dat ooit gebeurd is. Mensen reageren op recente berichten, en af en toe zal er best iemand tussen zijn die een ouder bericht ziet en het daar niet mee eens is, maar dat is dan een incidenteel kneusje, en geen golf van negativiteit zoals je hier onderhuids suggereert.

 

Als mensen problemen hebben met jouw opvattingen kunnen zij dat meteen ventileren en dan staan zij volledig in hun recht om kneuzen uit te delen, maar nooit anoniem en zonder argumentatie.

 

Helaas, op HL hebben we er voor gekozen dat dat wel anoniem is. Er is zelfs een reden voor: voorkomen dat discussies door persoonlijke issues doorsneden worden.

 

Ook vind ik dat er onderscheid moet worden gemaakt tussen inzenders die fors over de schreef gaan en inzenders alleen maar een afwijkende mening ventileren.

 

En wie moet dat gaan bepalen, vind je? Wie gaat dat onderscheid maken, en dan liefst ook nog op objectieve wijze?

 

In April was er in mijn geval geen enkele aanleiding voor een kneus

 

Dat is jouw persoonlijke mening. Blijkbaar waren er minstens twee mensen die daar anders over dachten. Ik zou bijna gaan denken dat je wilt protesteren tegen mensen die dingen anders zien dan jij...

 

Als je een forum Herrie in de zaak wil starten best, maar niet zolang Higherlevel nog zelf geen conflicthantering toepast op haar discussies...

 

Paul, het wordt denk ik tijd dat je je gaat realiseren dat Higherlevel een zelfstandig opererend forum is met haar eigen regels. Daar mag je best een mening over hebben, en je wordt zelfs van harte uitgenondigd die te ventileren.

 

Realiseer je alleen wel dat dat jouw mening is, en niets meer en minder. Je lijkt te verwachten, bijna te eisen, dat Higherlevel zo zou moeten functioneren als jij het in je hoofd hebt. Dat is niet zo, en ik heb het duistere vermoeden dat dat ook nooit zo zal worden.

 

Dan heb je twee keuzes: dat accepteren en constructief maar kritisch meedoen, of dat niet accepteren en je heil ergens anders zoeken.

 

...en zaken hier vaak gierend uit de handlopen

 

Ook ik herken Higherlevel hier absoluut niet in.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.