Persbericht Ja of Nee

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Even een vraagje. We hebben voor een nieuw project zo'n 100 e-mail adressen van media bedrijven om een persbericht te versturen. Nou willen we die 100 mails zelf versturen. Wat is de kans dat dat gelezen wordt?

 

Nou kunnen het bericht ook versturen via www.perssupport.nl de site van het ANP. Die versturen het dan naar al haar klanten. Alleen moeten we daar wel zo'n 275 euro voor betalen. En als ondernemer houdt je liever je centen in je zak.

 

Vraag: Heeft het versturen via het ANP effect? Wordt dat eerder gelezen.

 

O ja, het persbericht zit goed in elkaar en bevat ook interessant nieuws

(althans, dat vinden wij). Dus liever geen reacties over de inhoud van een bericht. Dat zit wel goed.

 

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie

"media bedrijf" is een wat vaag begrip, ik neem aan dat je het over redacties van dagbladen, vakbladen en tijdschriften hebt?

 

Wat het lezen betreft, dat hangt vrijwel geheel af van de titel van je persbericht. Die moet zowel relevant als interessant overkomen. Men klikt een persbericht of een e-mail pas aan als men daar aanleiding toe ziet vanwege de titel.

 

Het plaatsen hangt vervolgens af van de inhoud. Maar goed, die moet eerst onder ogen komen, dus investeer vooral tijd in een goede titel.

 

Het nut van Perssupport hangt vooral af van hetgeen je te vertellen hebt. Een persbericht dat gaat over de zoveelste variant op een bestaand concept zal zelden geplaatst worden, al geef je duizenden euro's uit aan de verspreiding. Gaat het over iets daadwerkelijk vermeldenswaardigs, dan kan Perssupport je wel degelijk succes opleveren want het heeft een enorm bereik.

 

Voor ICT-gerelateerde persberichten heb je overigens ook www.persberichten.com - door journalisten in die branche redelijk goed in het oog gehouden en een stuk goedkoper (ik dacht tegenwoordig 15 euro per persbericht).

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie

ik heb nog een lijstje met alle redactie-email adressen van landelijke en regionale kranten en websites. scheelt weer wat uitzoeken.

 

mocht je ze willen hebben, laat me maar even weten.

 


 

aangezien ik nog dagelijks emailtjes krijg voor de lijst, hierbij de shortcut naar de HL-draad waar alle adressen incl. een excel file staan.

 

Zie dus:

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=1056;start=45

 

succes met de persberichten!

Edo (18/10/2005)

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

ik heb nog een lijstje met alle redactie-email adressen van landelijke en regionale kranten en websites. scheelt weer wat uitzoeken.

 

mocht je ze willen hebben, laat me maar even weten.

 

Ik zit even mee te lezen en ben van plan binnenkort ook een aantal persberichten te versturen. Zou je zo vriendelijk willen zijn mij een handje te helpen??

 

Als bedankje ben jij de eerste die hem mag lezen :)

 

Enne Reinout, ik ben wel benieuwd naar je persbericht.

 

Is er trouwens op Higherlevel geen mogelijkheid om persberichten te plaatsen? Lijkt me leuk als leden van deze site hun persbericht op een apart gedeelte kunnen plaatsen!

 

 

 

 

Link naar reactie

Ik weet uit ervaring dat persberichten per mail absoluut meerwaarde hebben. Zoals al eerder gezegd moeten ze wel een boodschap bevatten die het waard is om te lezen. Anders wordt het niet gelezen en komt je boodschap niet aan. Maar als dat wel zo is en je zorgt dat je boodschap opvalt kan je het zeker proberen. Overigens moet niet alleen de inhoud goed zijn, makkelijk reageren en opmaak is zeker niet onbelangrijk.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie

Beste mensen. Bedankt voor de informatie. De inhoud van het bericht is wel o.k. Vandaag stonden we op www.zibb.nl

De reacties waren super. Aankomende week gaan we de rest proberen te benaderen.

 

Beste Edo, ik zou graag de adressen willen hebben. Zou helemaal super zijn. Hoe kunnen we dat regelen?

 

Is gewoon even een kwestie van afweging. Wat is verstandig.

 

Beste "Anders". Die tip van die titel is een goeie. Had ik niet aangedacht.

 

 

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie

Geweldig : zoveel leden van HigherLevel die anderen helpen : perfect voorbeeld hoe HigherLevel bedoeld was !

Ik wil graag dit onderwerp verhuizen naar "Marketing & Commercie", aangezien we daar vaker te doen hebben gehad met persberichten (voor de FAQ's : kijk onder aan deze postl): o.a. hoe je ze moet opstellen, etc. Deze posts vind ik daarop een zeer waardevolle toevoeging.

Link naar reactie

Ik heb Reinout even getracked op Zibb.nl,

 

Patrick is je kompaan neem ik aan?

 

Ondernemer helpt collega's met gratis advertenties

Patrick Rambaldo opent de aanval op succesvolle websites voor tweedehandsspullen. Op nieuwvoorweinig.nl adverteren bedrijven gratis met hun aanbiedingen.

 

 

Rambaldo wil bedrijven helpen om meer klanten te trekken. 'Steeds vaker hoor je consumenten klagen dat alles zo duur is. Dat verklaart waarschijnlijk het grote succes van sites als marktplaats.nl en speurders.nl, waar je gebruikte spullen kunt kopen. Maar waarom zou je tweedehands kopen als het ook voor nieuw kan?'

Naamsbekendheid

Op nieuwvoorweinig.nl kunnen bedrijven gratis aanbiedingen publiceren. 'Ze kunnen de advertentie zelf plaatsen en bewerken. We vragen alleen geld als ze iets extra's willen, bijvoorbeeld een prominente plaats op de site of een aanbieding van de dag.'

Veel adverteerders zijn blij met het initiatief. 'Circa tachtig procent van de bedrijven die we benaderen is positief. De andere twintig procent wil eerst zien en geloven dan pas.

 

Kip of ei

'Alles draait nu om onze naamsbekendheid. Maar dat is een kip-of-ei-verhaal. Om bezoekers te trekken hebben we aanbiedingen nodig en om adverteerders binnen te halen moeten we veel bezoekers hebben', zegt Rambaldo.

De website heeft inmiddels meer dan tienduizend winkels en bedrijven in haar bestand opgenomen. Daarmee bereikt het bedrijf meer dan zeventigduizend bezoekers per maand.

 

Misschien is het nu leuk om ook het orginele persbericht erbij te zien, zodat we kunnen vergeliken wat ze overgenomen hebben, dan wordt dit een interessante draad: wat is het effect van een goed persbericht?

Link naar reactie

sticky lijst met alle email adressen van redacties: zie

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=1056

 

( wellicht kan een mod hier even een werkende link van maken ;D )

 

(Done. Webwolff)

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Ik kan je ook als tip meegeven om je persberichten aan te passen aan het type krant of tijdschrift en vergeet niet de lokale krantjes die nog steeds veel gelezen worden. Bijvoorbeeld dan je titel aanpassen in: inwoner van ....... is aanbiedingenwebsite begonnen.

 

En voordeel van je eigen persbestand aanmaken is wel dat je die vaker kunt gebruiken. Dus bijvoorbeeld over een tijdje als bijvoorbeeld de 100.000ste advertentie op de site is geplaatst en je daar weer een persbericht over maakt en verstuurt. Misschien dat een krant daar tegen die tijd wel een verhaal in ziet omdat de formule zoch dan bewezen heeft.

 

Succes in ieder geval!

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie

Persberichten hebben zeker veel waarde, maar je moet wel iets nieuwswaardigs vertellen. Zelf heb ik jaren ANP Perssup gebruikt, en dat heeft soms wel een groot voordeel, maar vaak ook niet.

 

Eén voordeel is dat het ANP het mogelijk zelf overneemt, dan ben je spekkoper. Een ander voordeel is dat het bij veel media terecht komt die denken dat het ANP Het overneemt. Echter, garantie is er totaal niet.

 

Zelf heb ik door de jaren heen voor mijn oude werkgever een behoorlijke perslijst opgebouwd. Ik merkte dat alleen in bijzondere gevallen de laatste jaren perssup nog toegevoegde waarde had, b.v. de publieke omroep was één van de partijen die eigenlijk alleen ANP lezen heb ik het gevoel.

 

Als je een echt interessant onderwerp hebt, is het soms echter een goed idee om van te voren vast een journalist te benaderen van een bepaald medium. Volkskrant, of b.v. een vaktijdschrift. Je biedt ze een exclusive aan in ruil voor een groot artikel en geeft het persbericht pas uit op de dag van publicatie. Op die manier sla je twee vliegen in één klap. 1) je bent verzekerd van een artikel. 2) media lezen media, zie het langskomen en denken: shit, dat hebben we gemist, en nemen alsnog contact met je op.

 

toevoeging: enige vertrouwensband met betreffende journalist is in dat geval wel handig.

Link naar reactie

Bedankt voor je reactie Chi, Ons verhaal is wel puur commercieel. Wij vinden het een goed verhaal maar de media denkt daar misschien anders over. Daar komt ook nog eens bij dat wij met ons verhaal een tegenhanger hebben bedacht die de concurrentie zou kunnen aangaan tegen bijv speurders (telegraaf) of kleintjesmarkt (wegener). Die staan er tuurlijk niet om te springen om ons verhaal te publiceren. Overigens heeft de telegraaf al uitgebreid over onze site bezocht. Konden we vanuit de statistieken zien. Nou hebben we niet te klagen. Dankzij diverse media hebben we nu wel zo'n 2000 unieke bezoekers per dag erbij. Alleen wil je als ondernemer altijd meer.

 

Chi, heb jij zelf persberichten geschreven?

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie

Tipje: zorg ervoor dat je persbericht retegoed in elkaar zit en verplaats je in de journalist die het gaat lezen. "Zou ik dit publiceren in mijn dagblad?" Zo nee, dan moet je nog e.e.a. sleutelen.

 

http://www.xs4all.nl/~jan/Service/persbericht.htm

http://www.jeroen.com/jeroencom/content/promotiestartpagina.html#persberichten

 

Grt!

Sietse

http://www.mediabattery.com | http://www.startupidentity.nl

visual identity, webdesign & -development, tv consultancy and music artists support

Link naar reactie

@reinoutr

 

Ja, ik heb persberichten geschreven, met wisselend succes. Mijn echte naam is Bas van de Haterd, google me maar en je ziet wat allemaal is opgepakt. Kijk anders even op www.debreed.nl en dan onder beloningsonderzoek de "in de pers" sectie. Daar zie je veel van mijn werk op dit gebied.

 

Zoals ik al zei: wisselend succes. Vaak is het ook een kwestie van (net als bij sales) after service. Want heel veel persberichten vind men wel de moeite waard, maar ziet men gewoon niet. Het bellen van journalisten werkt dan erg goed.

 

Lees de kranten en bladen. Zie wie er over schrijft, bel die journalist op.

 

Ook een tip: journalisten worden helemaal geil als je ze nabelt over een verhaal. Stel, iemand schrijft iets wat bij jouw in de buurt zit qua bsuiness/verhaal. Je belt op en zegt iets van "goh, je schrijft X, maar wij merken Y" of "prachtig verhaal (altijd beginnen met compliment), maar ik heb het gevoel dat je nog wat diepgang mist, is een follow up misschien een idee. Het antwoord is dan ALTIJD nee. Ze doen niet aan follow ups, maar ze kennen je naam en de volgende keer dat je belt met iets, heb je goede positie om je verhaal te doen.

 

Een puur commercieel verhaal via de pers doen is onzin. Koop dan gewoon advertentie ruimte. Als je het kan ombouwen tot een interest verhaal, heb je kans van slagen. Dat kan door een klein onderzoek eraan te koppelen bijvoorbeeld.

 

Je hebt het over speurders, regelkleintjes, etc. Maak bijvoorbeeld een inventarisatie van tarieven (waarbij jullie het laagst zitten) en gooi er een bericht uit: hoe groter, hoe duurder. Of iets van 'grote partijen laten markt liggen' of noem het maar op.

Link naar reactie

Vorige week voor het eerst ook een persbericht verstuurd. Daarna de betreffende redacteurs nagebeld. Met de lokale krant was het een prettig gesprek en de redacteur had er afgelopen maandag ook stukje over geschreven en daaruit kwam er ook aandacht voor ons van de lokale omroepen.

 

Gesprekken met de redacteuren van de landelijke bladen waren daarintegen het tegenovergestelde... Maar die worden natuurlijk ook veel meer bestookt met telefoontjes en zijn er waarschijnlijk meer in geoefend om het gesprek snel en bruut af te kappen....

Online rekenhulp nieuwe zorgstelsel in vier stappen

http://www.zekerzorg.nl

Link naar reactie

Gesprekken met de redacteuren van de landelijke bladen waren daarintegen het tegenovergestelde... Maar die worden natuurlijk ook veel meer bestookt met telefoontjes en zijn er waarschijnlijk meer in geoefend om het gesprek snel en bruut af te kappen....

 

Die moet je ook eerst nabellen over een bestaand artikel. Gewoon een veer in hun achterste stoppen. Pas later kan je daar proberen iets uit te halen. Net netwerken.... eerst wat investeren, dan plukken.

Link naar reactie
Gewoon een veer in hun achterste stoppen. Pas later kan je daar proberen iets uit te halen. Net netwerken.... eerst wat investeren, dan plukken.

 

Of je wordt gepikt. Doordrammen kan ook averechts werken. Je moet gewoon een goed verhaal hebben en dat goed brengen. Zo'n Nieuwvoorweinig.nl komt met een veels te doorzichtig zelfpromotie-verhaal, bijvoorbeeld. "Circa tachtig procent van de bedrijven die we benaderen is positief." Yeah, sure! Niet geloofwaardig.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

En dat soort berichten gingen bij mij en mijn collega's (op de redactie van een krant) dan ook na drie gelezen zinnen de prullenbak in. Je wilt niet weten wat voor geneuzel (en hoeveel!) je aangeleverd krijgt (en dan dat irritante nabellen! "Hebt u mijn bericht gelezen?").

 

Mijn tip: zorg dat je de journalisten/redacteurs zorgvuldig selecteert. Geen professioneel redacteur is geïnteresseerd in een bericht dat je ook naar 99 concurrenten hebt gestuurd. Wel in een exclusief verhaal. Nooit met hagel schieten dus, altijd gericht.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie

Je wilt niet weten wat voor geneuzel (en hoeveel!) je aangeleverd krijgt (en dan dat irritante nabellen! "Hebt u mijn bericht gelezen?").

 

Tja, lees eerst eens goed wat een krant/tijdschrift zoal publiceert, en je hebt een aardig idee over de toonzetting. Stuur een kort en feitelijk bericht dat nieuwswaardig is en openingen biedt tot verdere uitdieping.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

 

Ik denk dat persberichten iha vrij zinloos zijn. Ik weet dat krantenredacties de fax met de persberichten naast de prullebak hebben staan, dat scheelt loopwerk. Alleen als je iets heel bijzonders hebt te melden helpt een persbericht, of als je een korte productannoncering geplaatst wilt hebben.

 

Daarom doe ik het heel anders, maar als iedereen het zo doet wordt dat ook weer minder effectief.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 90 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.