Mijn ouders zijn een beetje te vol van vertrouwen geweest. Hij heeft een eenmanszaak en liet de aangifte inkomstenbelasting over aan een accountant. Iedere blauwe envelop werd dezelfde dag naar de accounant gebracht en die beloofde vlotjes dat het wel in orde kwam. Helaas kwam het helemaal niet in orde. Nu blijkt dat er nog aangifte moet worden gedaan over de jaren 2000/2001/2002/2003/2004 en straks natuurlijk ook nog 2005. De belastingdienst was in ieder geval niet blij.
Hij is niet ingeschreven bij de KvK en ik kan hem via internet ook niet bij een beroeps organisatie vinden als NOVAA of NIFRA.
Wij hebben uiteraard nu de administatie bij een ander ondergebracht maar heeft iemand enig idee of zo iemand nog van rechtswege aangepakt kan worden.
Bij aangifte bij politie, of via een rechtszaak schadevergoeding afwingen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
astridscholtens
astridscholtens
Mijn ouders zijn een beetje te vol van vertrouwen geweest. Hij heeft een eenmanszaak en liet de aangifte inkomstenbelasting over aan een accountant. Iedere blauwe envelop werd dezelfde dag naar de accounant gebracht en die beloofde vlotjes dat het wel in orde kwam. Helaas kwam het helemaal niet in orde. Nu blijkt dat er nog aangifte moet worden gedaan over de jaren 2000/2001/2002/2003/2004 en straks natuurlijk ook nog 2005. De belastingdienst was in ieder geval niet blij.
Hij is niet ingeschreven bij de KvK en ik kan hem via internet ook niet bij een beroeps organisatie vinden als NOVAA of NIFRA.
Wij hebben uiteraard nu de administatie bij een ander ondergebracht maar heeft iemand enig idee of zo iemand nog van rechtswege aangepakt kan worden.
Bij aangifte bij politie, of via een rechtszaak schadevergoeding afwingen.
[titel toegespitst: mod]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/6687-accountant-deed-vijf-jaar-geen-aangifte/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
35 antwoorden op deze vraag