Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
cosson
cosson
Beste mensen,
Ik wil graag samen met twee compagnons een partime onderneming beginnen. We willen een VOF beginnen.
Onze hoofdtaak wordt het leveren van diensten in de vorm van webdesign en het ontwikkelen van webapplicaties.
We hebben het een en ander al uitgezocht:
- We moeten ons inschrijven bij de KVK.
- We moeten ons aanmelden bij de belastingdienst
- We komen in aanmerking voor de inkomstenbelasting en omzetbelasting.
- We gaan algemene voorwaarden opstellen
- We gaan een Venootschaps contract opstellen
- We gaan een zakelijke rekening openen.
- Eventueel stellen we een onderhoudscontract op voor de klant
We hebben zelf uitgezocht dat het inschrijven bij de KVK 100 euro kost per jaar. Daarnaast doen we de boekhouding zelf. Zo veel boekhouding hebben we toch niet (5 uitgaande facturen en 5 inkomende facturen). Ook het opstellen van een jaarrekening doen we zelf. Het is immers niet verplicht om het door een accountant te laten doen. Ook hebben we geen vaste lasten (behalve de kvk). Ook willen we een zakelijke rekening openen. Dit brengt geen kosten met zich mee.
Nu is de vraag, zijn er nog kosten die we over het hoofd hebben gezien?
Want we willen namelijk het totale kostenplaatje weten. Ook willen we graag weten of het verplicht is om bepaalde bedrijfsverzekeringen af te sluiten.
Alvast bedankt voor de reacties.
Groeten van Tim
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
30 antwoorden op deze vraag