Stel je hebt een aardige pot geld zitten in je BV. Je keert jezelf elke maand salaris uit en je draagt daar netjes belastingen over af. Maar af en toe wil je een extra uitkering. Wat zijn dan precies de mogelijkheden, onmogelijkheden en consequenties ? Bijvoorbeeld:
Rekening Courant Krediet?
Ik neem geld op en boek het op het rekening courant krediet. Hierover betaal ik geen belasting maar ik moet het wel (ooit) terug betalen aan de BV en ik moet jaarlijks 5? procent rente betalen over het totale bedrag ?? Tot hoe hoog mag het bedrag oplopen, ben ik verplicht jaarlijks een deel terug te betalen, hoe kijkt de fiscus hier tegen aan ?
En hoe zit het met Tantieme, kerstgratificatie, 13e maand, eindejaarsuitkering .. wanneer betaling ik belasting en hoeveel procent ?
Kan ik als BV optreden als hypotheek verstrekker naar mijzelf ?
En zijn er nog andere opties ?
Iemand die wat antwoorden kan geven, alvast bedankt !
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
DHE
DHE
Stel je hebt een aardige pot geld zitten in je BV. Je keert jezelf elke maand salaris uit en je draagt daar netjes belastingen over af. Maar af en toe wil je een extra uitkering. Wat zijn dan precies de mogelijkheden, onmogelijkheden en consequenties ? Bijvoorbeeld:
Rekening Courant Krediet?
Ik neem geld op en boek het op het rekening courant krediet. Hierover betaal ik geen belasting maar ik moet het wel (ooit) terug betalen aan de BV en ik moet jaarlijks 5? procent rente betalen over het totale bedrag ?? Tot hoe hoog mag het bedrag oplopen, ben ik verplicht jaarlijks een deel terug te betalen, hoe kijkt de fiscus hier tegen aan ?
En hoe zit het met Tantieme, kerstgratificatie, 13e maand, eindejaarsuitkering .. wanneer betaling ik belasting en hoeveel procent ?
Kan ik als BV optreden als hypotheek verstrekker naar mijzelf ?
En zijn er nog andere opties ?
Iemand die wat antwoorden kan geven, alvast bedankt !
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7183-geld-uit-je-bv-naar-priv%C3%A9/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag