• 0

Gekko (gratis boekhouding online) wat is jullie ervaring?

Er zijn eerder (verzamel) topics geweest over online boekhoudprogramma's, maar al die topics zitten nu op slot. 

 

Ik kijk momenteel naar Gekko* een platform dat in Nederland ontwikkeld is en nu al meer dan 100.000 gebruikers heeft.

 

De basisversie is gratis, altijd mooi meegenomen voor zelfstandigen en kleine ondernemers.

 

Wat is jullie ervaring?

 

* Geen enkel commercieel belang.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 1

Gratis bestaat niet. Onze ervaring is dat je vroeg of laat een betaalmodel in wordt gedwongen. of het bedrijf stop of je data wordt verkocht.

 

Mijn mening is dat je beter bij een bedrijf als Exact of Snelstart een paar tientjes in de maand kunt betalen en dan verzekerd bent van een stabiele administratieve omgeving met ondersteuning.

Link naar reactie
  • 1

Ik heb getgekko getest, tijdje geleden alweer. 

Het is een administratie app met best wat mogelijkheden(ritadmin, uurtjesbonnen etc), ik zou het geen boekhoudprogramma willen noemen. Het mist wat essentiële punten zoals kasboek, bankboek, balans. of misschien ben ik te oldschool voor deze nieuwe manier van admin bijhouden, je bank koppelen kan wel. 

Ik ben iig niet verder gegaan met Getgekko maar voor een traditionele boekhoud applicatie gekozen.

 

100,000 gebruikers, tellen ze de testers ook mee.

 

Link naar reactie
  • 0
Op 18-11-2021 om 14:28, sports zei:

Mijn mening is dat je beter bij een bedrijf als Exact of Snelstart een paar tientjes in de maand kunt betalen en dan verzekerd bent van een stabiele administratieve omgeving met ondersteuning.

 

Ik gebruik Exact online, precies om diezelfde reden/mening. 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb in beginsel ook naar dit soort pakketen gekeken, ik heb/had geen verstand van boekhouden, grootboek rekeningen, balans etc. Dat vragen ze daar allemaal niet.

Echter mijn probleem was dus transparantie en inzicht in je administratie. Daarnaast zijn hun eigenaar van al je financiële administratie. Als je geluk hebt hebben ze een fatsoenlijke

export functie, maar ik vrees van niet.

Dan moet je ook nog maar een boekhouder vinden die hiermee wil/overweg kan. Die zijn vaak toch wat traditioneler.

Om die redenen heb ik voor e-boekhouden gekozen. Volgens mij is dit ook gratis voor starters.

Uiteindelijk is het niet zo ingewikkeld en ik vind het juist belangrijk dat je wel weet wat grootboek rekeningen zijn, waar gemaakte kosten zitten en horen. Dat je wel snapt wat je btw aangifte is en hoe die is opgebouwd.

Het kost me nu iets van 30.-/maand, maar heb dan wel alles voor facturen te maken, relatie beheer, btw aangifte, boekhouding (of nouja facturen inboeken)

Mijn boekhouder kan er in om het even snel te controleren. Ideaal. De tijd die ik er voorheen kwijt mee was is die 3 tientjes per maand niet waard. Dat heb je als zelfstandige in minder dan een uur al terug verdiend toch.

Ik heb geleerd, dat zakelijk alles inderdaad duurder is als je gewend bent, maar je inkomsten zijn daar hopelijk ook naar. En dan geld toch echt tijd = geld vind ik. Gemak en ontzorgen kost nou eenmaal geld. Dat doe jij bij je klanten ook tenslotte neem ik aan.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik betaal bij het bedrijf dat ik eerder noemde slechts 5 euro per maand, voor heel veel mogelijkheden. Meer mogelijkheden dan ik had bij een ander bedrijf waarvoor je 50 euro per maand betaalde. Ik doe met de software overigens niets anders dan klanten en tijd e.d. registreren en automatisch facturen maken en versturen.
 

En alles is te exporteren en blijft mijn eigendom! 'Aanbieder zal nooit het eigendom worden van uw content binnen uw account.'

 

Ik kan er mee boekhouden, maar dat besteed ik liever uit.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0
Op 18-11-2021 om 14:28, sports zei:

Gratis bestaat niet. Onze ervaring is dat je vroeg of laat een betaalmodel in wordt gedwongen. of het bedrijf stop of je data wordt verkocht.

 

 

Het idee is dat je laagdrempelig instapt en dan in een abonnement gelokt wordt. Of het kan zijn voor aditionele support, maar ook voor functionaliteiten als automatisch bank statement importeren, multi user gebruik en opslaan in de cloud zodat je echt samen kunt werken.

 

Maar gebruik je dat niet, dan is de dienst gewoon gratis. Ik werk trouwens met een lokaal systeem en geen cloud oplossing. Dus valt er weinig te verkopen.

 

Maar inderdaad, aan het einde van de dag zijn het commerciële bedrijven en zullen ze proberen te verdienen. En dat mag ook, sterker moet ook wel om de toekomst veilig te stellen.

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Op 19-11-2021 om 18:19, MGC1969 zei:

Ik werk trouwens met een lokaal systeem en geen cloud oplossing.

Mag ik vragen welke software jij gebruikt? Ik gebruik ook een traditionele desktop applicatie voor dubbel boekhouden maar ben nu op zoek naar een oplossing waar ik enkele handelingen beter mee kan automatiseren.

 

Niet goed gelezen. Ik begrijp datmgbgt1975 gebruik maakt van manager.io voor zijn administratie.

aangepast door lindazzp

DISCLAIMER: Ik ben een ZZP'er en geniet van mijn werk en de vrijheid als ondernemer maar weet bar weinig van administratie, belasting en juridische zaken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.