Allereerst ontzettend veel dank voor alle informatie die ik hier al heb kunnen vinden! Te gek hoeveel kennis er gebundeld is, en hoe snel (toekomstige) ondernemers worden geholpen.
Voor mijn situatie heb ik nog geen antwoord gevonden, en daarom heb ik een nieuw topic aangemaakt.
Huidige situatie:
- werknemer, in dienst bij bedrijf A
- leaseauto, waarbij het contract staat op naam van bedrijf A
- Auto heeft een waarde van €39k en ik rijd er ook privé mee t.h.v. 22% bijtelling, dus bruto €717 per maand
In de nieuwe situatie zal ik een Holding + management BV gaan oprichten. De auto zal ik moeten meenemen. Wat is voor mij de interessante constructie voor de leaseauto? Kan dit als startende ondernemer, of gaat de leasemaatschappij hiermee niet akkoord? Zijn er andere opties?
Als er meer informatie nodig is om die vraag te beantwoorden, geef ik die graag.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
SvanderW
SvanderW
Beste Higherlevel,
Allereerst ontzettend veel dank voor alle informatie die ik hier al heb kunnen vinden! Te gek hoeveel kennis er gebundeld is, en hoe snel (toekomstige) ondernemers worden geholpen.
Voor mijn situatie heb ik nog geen antwoord gevonden, en daarom heb ik een nieuw topic aangemaakt.
Huidige situatie:
- werknemer, in dienst bij bedrijf A
- leaseauto, waarbij het contract staat op naam van bedrijf A
- Auto heeft een waarde van €39k en ik rijd er ook privé mee t.h.v. 22% bijtelling, dus bruto €717 per maand
In de nieuwe situatie zal ik een Holding + management BV gaan oprichten. De auto zal ik moeten meenemen. Wat is voor mij de interessante constructie voor de leaseauto? Kan dit als startende ondernemer, of gaat de leasemaatschappij hiermee niet akkoord? Zijn er andere opties?
Als er meer informatie nodig is om die vraag te beantwoorden, geef ik die graag.
aangepast door SvanderWLink naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/72521-van-werknemer-naar-ondernemer-opties-huidige-leaseauto/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag