• 0

MKB clickservice

Geachte,

 

Het begon allemaal met een telefoontje van een callcenter medewerker van de firma BeUP welke ons benaderde of wij interesse hadden in een gratis actie mee te doen in onze regio. Er waren maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus zij wouden graag met ons een afspraak maken. Het ging erom om hoger te scoren in google en beter vindbaar op zoekwoorden. Wij hadden wel interesse in wat ze te zeggen zouden hebben dus hebben vervolgends een afspraak gemaakt op de woensdag erna.

Zo gezegd zo gedaan stond er een vrouwelijke verkoop medewerker van de firma BeUP aan de deur kwartier na de afgesproken tijd. Ze begon met het verhaal officieel partner van Google te zijn en vragen te stellen over onze firma. Hoelang we al bezig zijn, wat we doen aan marketing, wat we overhielden na de verkoop van een van onze artikelen gemiddeld etc. Hierna heeft deze aardige mevrouw ons uitgelegd wat ze doen bij BeUP. Wij zouden tussen onze concurrenten op de eerste pagina van de google zoekresultaten komen op bekende zoekwoorden die bij onze firma van betrekking zouden zijn. En onze bezoekersaantallen zouden fors stijgen tot zeker wel 300 per dag. Hierna kwam ze aan met een standaard prijslijst van BeUP met verschillende gespecificeerde kosten zoals inschrijfkosten, en nog wat verschillende kosten. Deze werden allemaal doorgestreept en wij zouden het instap bedrag a 1250/1500 euro niet hoeven te betalen omwille van de actie die nu actief zou zijn in onze regio. Het maandbedrag wat wij zouden moeten betalen kwam uit op 155 euro EX btw. Eventueel konden wij extra clicks erbij nemen (dus wanneer men zoekt op een zoekwoord en ze klikken er daadwerkelijk op) Want in het standaard pakket zitten 3000 clicks. Maar de aardige mevrouw wist ons erbij te vermelden dat ze het eigenlijk niet mocht zeggen van haar baas maar dat het niet erg zou zijn als we over de 3000 clicks zouden komen en dat we er dan niks over zouden horen omdat ze daar toch niet naar zouden kijken volgends haar baas. Het contract zou eerst gelden voor een looptijd van 48 maanden. Dit klinkt voor een startende ondernemer natuurlijk als muziek in de oren alleen de looptijd zat ons een beetje dwars. Dus hebben gevraagd of dat ook korter kon. Mevrouw ging even bellen, opmerkelijk was dat wij dit niet mochten horen blijkbaar want ze liep even de kamer uit waar wij in zaten. Toen de mevrouw terug kwam was het geen probleem en de 48 maanden op het contract is doorgekrast en 24 maanden van gemaakt. Het maandbedrag is hier wel op aangepast, dit is nu 238 euro per maand. We vonden het wel goed klinken en na het snel doorbladeren van het contract maar getekend, continu onder het gepush van de mooie toekomst die we tegemoet zouden gaan door de vriendelijke mevrouw.

 

En toen begon de horror. Natuurlijk zoals iedereen zou doen ga je de firma googelen. Toen kreeg ik gelijk last van hartkloppingen en duizeligheid. BeUP blijkt een malafide oplichters firma met wurgcontracten dat haar afspraken niet nakomt! Helaas ben ik samen met vele andere gedupeerden in de val gelopen van dit bedrijf dat dochter is van Proximedia. Ik heb er heel het weekend veel over gelezen en dat we helaas geen recht hebben op de colportage wet.

Wij zitten hier in lichte paniek en met ons handen in ons haar, want we kunnen dit echt niet betalen! In het contract staat dat wanneer een automatisch incasso niet heeft kunnen afschrijven er automatisch 5 euro bijkomt per herinnering met een minimaal bedrag van 25 euro !

 

Wij hebben nog geen contact gehad met het bedrijf want we willen per eerste contact direct juist handelen. Wellicht dat ze ons morgen gaan bellen, zoals de verkoopster aangaf om onze gewenste zoekwoorden te bespreken.

 

Ik zal vandaag nog het contract inscannen en hopelijk heeft iemand voor ons een oplossing hiervoor!

Alvast enorm bedankt voor de moeite,

 

Benji barends

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik (ondernemer, website-ontwikkelaar) heb sinds enkele maanden een nieuwe klant. Zij had een zelf in elkaar geknutselde website die ze zelf via een Plesk Sitebuilder in elkaar had ge`hobbyd, en heeft mijn bedrijf benaderd voor het ontwikkelen van een nieuwe website en het verrichten van zoekmachineoptimalisatie. Na enkele persoonlijke ontmoetingen vertelde zij ons dat dat zij al 2 jaar een wurgcontract had lopen bij een partij die de (zoekmachine)vindbaarheid van haar website zou verhogen. Dit vond ik toen al verdacht, gezien op de website in kwestie maar vijftien, hooguit twintig unieke bezoekers per dag kwamen rondsnuffelen volgens de statistieken. Ook in Google was de website niet tot nauwelijks zichtbaar, althans in de zogenaamde 'organische' zoekresultaten. Ons oog viel wel op de betaalde advertenties naar de betreffende website. Erg slecht ingevulde advertenties overigens; allemaal naar de home-pagina in plaats van netjes naar een relevante, corresponderende landingspagina, en boordevol spelfouten. Absoluut niet professioneel dus. Onze verbazing was dan ook groot toen wij inzage kregen in het door onze client afgesloten contract, dat het hier echt een grote partij betrof. We hebben het hier natuurlijk over niemand anders dan BeUp / Proximedia.

 

Het kwaad was in geval van mijn cliente helaas al geschied. Het contract liep reeds 2 jaar en had nog eens 2 jaren te gaan. Ook zij is destijds persoonlijk 'overvallen' door een gehaaide verkoper die haar vertelde haar website wel eventjes bovenaan Google wist plaatsen (technisch gezien correct, want door deelname aan Adwords sta je in feite boven de normale, zogenaamde organische / niet-betaalde resultaten...). Dit leek haar natuurlijk hartstikke mooi en als leek heeft ze uiteraard vooral geen technische of inhoudelijke vragen gesteld. De website die Beup haar heeft beloofd en die ook contractueel is vastgelegd heeft ze nooit gekregen (dit vanwege moeizame communicatie met een vrijwel onverstaanbaar persoon aan de kant van Beup). Over de beperkte statistieken die BeUp aan haar klanten aanbiedt heb ik mijn twijfels; die komen absoluut niet overeen met mijn eigen statistieken. Ze schakelen ook bewust features in Google Adwords uit zodat je in je statistieken niet precies kunt zien welke bezoekers van een 'betaald' zoekresultaat af komen. Standaard kun je dit wel zien, dan wordt er namelijk een parameter met de bezoeker meegestuurd wanneer iemand op zo'n betaalde link klikt. De zoekwoorden die ze in de Adwords campagne instellen zijn van belabberde kwaliteit, zo gebruiken ze bijvoorbeeld letterlijk de (ietwat gecompliceerde) bedrijfsnaam van mijn client terwijl zij al letterlijk de .nl domeinnaam met deze bedrijfsnaam in bezit heeft en dus sowieso bovenaan de organische zoekresultaten van Google staat, of de plaatsnaam waar het bedrijf waar mijn client is gevestigd die totaal niet relevant is.

 

Tevens hebben ze ook een absurde clausule in hun contract opgenomen waarin ze een maximaal aantal clicks vastleggen. Een wel erg vreemde constructie die wel érg in hun voordeel is, en waar een leek geen benul van heeft. Zo hanteren ze standaard een limiet van 3000 clicks, dat is minder dan 10 clicks per dag! In geval van mijn client kost BeUp ruim € 150 (exclusief BTW) per maand, terwijl ze gemiddeld minder dan € 60,- per maand spenderen aan de daadwerkelijke Adwords campagne die ze opzetten. Verbazingwekkend dat dit soort bedrijven zo veel abonnementen krijgt verkocht en zo groot gegroeid is met dit soort praktijken. Geeft bedrijven die wel het beste voor hebben met klanten een slechte naam, en geeft flinke deuken in het consumentvertrouwen in Internetbedrijven waar ook mijn toko onder valt...

 

Enerzijds denk ik "Ondernemers, lees de kleine lettertjes voordat je een contract tekent", anderzijds doet BeUp / Proximedia héél nauwkeurig kleine, onwetende en vooral startende ondernemers uitzoeken die vooral géén verstand van Internet, Google en websites hebben, dus die weten vaak niet beter... Mijn cliente overweegt om juridische stappen te ondernemen tegen BeUp, en ik ondersteun haar daarin in de vorm van technische argumenten. Hier is immers wel degelijk sprake van wanprestatie en nalatigheid.

Link naar reactie
  • 0

De looptijd van het contract (48 maanden, of als je blijkbaar er op aandringt, 24 maanden) is langer dan de gemiddelde levensverwachting van een internetbedrijf. Alleen daarvan krijg ik al een nare smaak in mijn mond.

Ik begrijp niet dat mensen een langdurig contract ondertekenen. Vooral bij marketing weet je niet op voorhand of het resultaat je wel zal bevallen. Dit hoeft niet de schuld te zijn van het marketingbedrijf, omdat er diverse factoren invloed hebben op het resultaat (een onaantrekkelijk aanbod,...). Het lijkt me correcter om een minimumduur in te stellen van 30 tot 60 dagen, of een minimum afname van xxxx bezoekers. De klant moet daarna de mogelijkheid krijgen om de dienst kosteloos op te zeggen met een simpele aanvraag per e-mail.

 

Link naar reactie
  • 0

...Ook zij is destijds persoonlijk 'overvallen' door een gehaaide verkoper die haar vertelde haar website wel eventjes bovenaan Google wist plaatsen...

Wat veel ondernemers niet weten is dat de verkopers die ze over de vloer krijgen zelf niets van marketing hoeven af te weten. Ze worden aangenomen omdat ze anderen kunnen overtuigen een dienst af te nemen en niet voor hun kennis van de materie. En daar loopt het volgens mij al mis.

 

Ik hoop echt dat je klant er zonder kleerscheuren van afkomt. 4 jaar is geen pretje als de dienst je niet aanstaat.

Link naar reactie
  • 0

Mijn cliente overweegt om juridische stappen te ondernemen tegen BeUp, en ik ondersteun haar daarin in de vorm van technische argumenten. Hier is immers wel degelijk sprake van wanprestatie en nalatigheid.

 

Petje af. Misschien kan er een checklist gemaakt worden van punten waaruit misleiding, wanprestatie en nalatigheid blijkt, zodat andere ondernemers in een vergelijkbare situatie kunnen nagaan of ze op dezelfde manier gedupeerd worden. En dan samen een potje maken om een proefproces te beginnen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels zijn we enkele mails verder en moet ik zeggen dat ik nogal met stomheid geslagen ben. Ik had BeUp er onder andere op gewezen dat de betreffende advertenties vol met spelfouten zaten en dat deze derhalve professioneel noch representatief waren. Al helemaal als je in beschouwing neemt dat de doelgroep van mijn cliente vooral de zakelijke markt is. Het antwoord van BeUp daarop: Spelfouten? Ja, nou en! Dat is een bewuste die we hebben gemaakt want effectiviteit gaat bij ons boven taaltechnische correctheid. De spelfouten hebben dus juist in het voordeel gewerkt van de campagne want die loopt kei goed!

 

Ook blijven ze mysterieus doen over statistieken. Ik had ze er op geattendeerd dat het vreemd was dat ze autocoderen deden uitschakelen, omdat daardoor in Google Analytics en web server statistieken niet duidelijk onderscheid kan worden gemaakt in bezoekers die van een betaalde Adwords link af komen. Antwoord van BeUp: "Onze SEA specialisten hebben geen reden gehad om de autocodering te activeren. Het activeren van de autocodering kan soms leiden tot advertenties die naar 404 pagina’s leiden, omdat de jquery niet goed wordt afgevangen. Derhalve zetten wij deze niet onnodig aan. "

 

Huh? Geen reden gehad om deze te activeren? Autocoderen staat standaard aan in Google Adwords dus dit hebben zij bewust uitgezet. Dat wordt normaliter alleen maar uitgeschakeld in geval van uitzonderlijke websites waar QueryString / URL parameters niet worden geaccepteerd. Het autocoderen van links is overigens dé manier om statistische inzage te krijgen in verkeer dat van betaalde advertenties af komt, aldus Google zelf: https://support.google.com/adwords/answer/1752125?hl=nl

 

Vervolgens stelt BeUp het volgende voor:

"Indien wij Google- Analytics aanmaken voor de klant (als extra service) wordt deze wel geactiveerd en nagelopen. Bij het activeren van de autocodering zal dit er niet voor zorgen dat het duidelijk wordt weergegeven in uw Analytics, aangezien deze niet is gekoppeld aan de Adwords campagne. My.beup laad direct de data uit Adwords in en is net zo betrouwbaar. Wij kunnen als extra service alsnog een Analytics aanmaken die gekoppeld is aan de Adwords campagne. De klant kunnen wij dan als gebruiker uitnodigen om zo inzicht te krijgen in de campagne en de resultaten hiervan. "

 

Ze houden dus vooral de boot af als het aan komt op inzage van statistieken en willen vooral zelf er tussen blijven zitten met eigen accounts. Ter informatie, het is werkelijk een paar seconden werk om een bestaande Google Analytics account te koppelen met een Google Adwords account, maar hier werken ze dus vooral niet aan mee.

 

En zo zitten er nog een handjevol lachwekkende 'argumenten' van BeUp in de reactie die ik ontvangen heb. De mail wordt ook afgesloten met de regel: "Gezien de misverstanden, gaan wij er vanuit dat de door u gestelde wanprestatie niet meer aan de orde is. " :P

 

Maar, het is duidelijk dat ik ze op de kast heb gejaagd. Ik kreeg immers binnen een dag een mailtje van anderhalf A4 terug, terwijl mijn cliente al meer dan 3 weken geleden een mail had gestuurd en geen reactie had gekregen. Dat schijnt wel vaker bij BeUp voor te komen overigens, dat klanten helemaal geen reactie krijgen, terwijl het absurde maandelijkse bedrag natuurlijk continu wordt afgeschreven...

 

Afijn, naar aanleiding van mijn mail heeft BeUp schijnbaar direct contact opgenomen met mijn cliente en haar uitgenodigd op kantoor voor een gesprek met de directeur. Ze willen haar een voorstel doen tot ontbinding van het contract. Wat zij daar mee doet is haar keuze, maar ik heb haar wel geadviseerd om dus niet op hun (contractueel vastgelegde) standaard optie in moet gaan waardoor ze 40% van de in totaal nog openstaande maandelijkse bijdragen moet betalen om het contract af te kopen (gaat in dit geval dus over 25 maanden x € 155 exclusief BTW * 40% = 1550 exclusief BTW)...

 

Jammer dat dit soort bedrijven met een gebrek aan integriteit de markt zo verzieken...

Link naar reactie
  • 0

Ze willen haar een voorstel doen tot ontbinding van het contract.

 

Nalatigheid, misleiding en wanprestatie: als dat hard te maken is dan zijn restitutie en zelfs schadevergoeding beter passend.

 

Kent iemand een goede advocaat die een strenge brief kan schrijven en zonodig doorschakelt? Als IsaacsIncognito's opdrachtgever bereid is en we een potje kunnen vullen met bijdragen, vragen we de rechter of dit wanprestatie is.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb die gasten net op bezoek gehad en had het bedrijf vooraf niet bekeken, maar die gasten waren brutaal en gladjes, ik heb ze eruit gezet. Was ene naam en verkoper, deed erg vreemd. Nu ik dit lees ben ik blij dat ik er niet verder mee ben gegaan.

 

Mod edit: berichtinhoud geanonimiseerd en niet terzake doende kwalificaties geschrapt

Link naar reactie
  • 0

It all started with a phone call and a promise to put me on the first page of google. BeUp came to my home and promised that my website would be ranked on the first page of google. I stupidly believed them and signed a 4 year contract. 3 months down the line, I am noticing that I am getting no response from my website. When I looked on google, I could not even find myself. When I contacted BeUp and asked what the hell was going on they said they had put me in a different catagory than what we had agreed (and what was written on our signed contract). I had paid the 3 months - and then i stopped paying. I had already lost so much business. My work is seasonal and June, July Auguat are the best months for work. I was horrified. I wanted out of the contract. Be Up sent me a letter, apologizing and then offering me 3 months for free, yet not admitting what they did wrong. ( When I finally did find myself on page 5, my name was mispelled!!!) I have a lawyer now writing to them to cancel the contract.

 

Het begon allemaal met een telefoontje en een belofte voor mij op de eerste pagina van google te zetten. BeUp kwam naar mijn huis en beloofde dat mijn website zou worden gerangschikt op de eerste pagina van google. Ik dom geloofde hen en een 4-jarig contract getekend. 3 maanden langs de lijn, ben ik te merken dat ik krijg geen antwoord van mijn website. Toen ik keek op google, ik kon mezelf niet eens vinden. Toen ik contact BeUp en vroeg wat de hel er gaande was ze zeiden dat ze hadden me in een andere catagorie zet dan wat we hadden afgesproken (en wat er op ons ondertekende contract werd geschreven). Ik had de 3 maanden betaalde - en toen stopte ik het betalen. Ik had al zoveel verloren zaken. Mijn werk is seizoensgebonden en juni, juli Auguat zijn de beste maanden om te werken. Ik was geschokt. Ik wilde uit van het contract. Worden omhoog stuurde me een brief, excuses en vervolgens het aanbieden van mij 3 maanden gratis, maar niet toegeven wat ze verkeerd deden. (Toen ik eindelijk vond mezelf op pagina 5, werd mijn naam verkeerd gespeld!) Ik heb nu een advocaat schriftelijk aan hen om het contract te annuleren.

 

Link naar reactie
  • 0

I have a lawyer now writing to them to cancel the contract.

 

You can discuss your case in english, if that's more convenient. Do you have good support from you lawyer? Does he/she think you might have a case to refuse payment AND get your costs for legal support refunded? Can you turn your case against them?

 

It would seem you can prove WANPRESTATIE as they have already admitted to making bad mistakes and you can demonstrate they continued to make mistakes that have cost you. So maybe its possible to turn the cards in your favor...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Funnily enough they have not admitted to any mistakes - but they do offer 3 months free - so in a way they have admitted it.

Lawyer says it is tricky with these sorts of cases as Dutch law is very open to interpretations. But we are giving it a try. We send the letter tomorrow - hopefully I can just get out of the contract.

Link naar reactie
  • 0

so in a way they have admitted it.

 

What did they appologize for?

 

Remember, they are reading every sentence in this topic and protesting any suggestion of wrongdoing. That is why we appreciate all experiences of starters that have dealt with them or are still dealing with them. We can learn of those and maybe suppliers like BeUP can learn a thing or two too.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Graag wil ik jullie bedanken.

Gisteren is er iemand langst geweest van Be up met hele mooie verhalen. Verhalen die je graag wilt geloven als startende ondernemer en die enerzijds aannemelijk klinken op dat moment. Wel bedenktijd gevraagd, en snel achter internet gaan zitten om ervaringen van anderen te lezen. Gelukkig kwam ik hier terecht wat mijn twijfel helemaal heeft doen wegnemen.

Niet op ingaan....... pfffff gelukkig op tijd. Had niet graag aan dit contract vast gezeten achteraf, als ik nu lees wat de consequenties hadden kunnen zijn.!!!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Natuurlijk zijn wij ook in de doortrapte praatjes van BEUP getrapt. Z e zijn wel degelijk Google-Partner. Na enig spitwerk kun je bij Google het "Google-beleid voor derden" vinden.

 

Google-beleid

 

Die derden zijn dan bedrijven zoals Proximedia/BRUP.

 

Hier kun je ook een klacht indienen over het verkoopbeleid van dit soort bedrijven.

 

Klacht

 

Als alle gedupeerden zich eens verzamelen op één gezamenlijke plek (er zal onder ons toch wel iemand zijn die zich geroepen voelt een digitale centrale plek te creëren specifiek voor deze Proximedia/BEUP-gevallen?

 

Laten we dan allemaal zo'n klachtenformulier invullen. Dat vinden ze bij Proximedia/BEUP beslist niet leuk.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben vorige week benaderd door een verkoper van BeUP belgië en ze werken zo te zien op dezelfde manier dan de verkopers in nederland, hij begint dat BeUP een éénmalige actie doet en komt dit even uitleggen, normaal betaal je 1500 euro instapgeld maar daar trekt hij een streep door en zegt jij betaald dus nu 0 euro, en zo gaat hij verder met andere bedragen die dus allemaal niet betaald moeten worden als je vandaag een contract tekent, ik vroeg of ik later mag beslissen en hij zei dat ik nu moest beslissen of dat hij anders iemand anders in mijn branche blij zou maken met dit aanbod, hij zei ook dat enkel 1 ondernemer uit mijn branche dit aanbod krijgt en als ik het niet doe dan krijgt een ander dus de mogelijkheid.en zo ging hij maar door met leuke praatjes en ook ik was dus zo dom om te tekenen, ik dacht ook ik heb dan achteraf nog 7 dagen de tijd om het contract te ontbinden maar ik heb dus ongelijk want dat geld enkel voor consumenten en niet voor ondernemers, als ondernemer is getekend dan ook getekend.

Ik heb alsnog een aangetekende brief gestuurd naar BeUP 4 dagen na het ondertekenen van het contract maar tot op heden nog geen antwoord gekregen, mijn volgende stap is een advocaat raadplegen want als ik google op BeUP krijg ik geen enkele positieve reactie, ik weet het ik had moeten googelen voor het contract te tekenen wat dom is van mij maar geloof me 8 op de 10 ondernemers lopen in de val van die verkopers.

 

Normaal krijg ik nog een medewerker over de vloer die mijn bedrijf zal doorlopen en dan nog het bezoek van een professionele copywriter die samen met mij de teksten zal maken voor de 5 landingspagina's alsook de trefwoorden om goed te scoren in google. Ik heb er geen vertrouwen meer in en ik doe er dus alles aan om het contract te ontbinden

 

Hij zei dat het contract 24 maanden loopt, maar achteraf zag ik dat ik een contract van 48 maanden aan mijn been heb.

Als het iets opbrengt is dat allemaal ok maar ik lees hier niets goed over, niet gevonden worden in google enz...

 

IK moest eerst 199 exclusief btw per maand betalen maar omdat ik zei dat ik dit te duur vind en ik niet in het project wilde stappen zei hij dat hij even met zijn baas wil bellen om te zien of hij de prijs wat kon zakken, vreemd maar opeens moest ik maar 139 euro exclusief btw betalen, dat had bij mij een belletje moeten laten rinkelen maar ze praten zo op je in dat je enkel maar de goede kant ziet en dus loop je er met open ogen in.

Ik heb ook contant 90 euro administratie moeten betalen en deze maand moet ik dus 4 jaar lang 139 euro exclusief btw betalen maar dat geld krijgen ze nog niet, ik wacht eerst mijn advocaat af.

Link naar reactie
  • 0

Mogelijk dat in België hetzelfde 'klanttevredenheidsbeleid' als in Nederland van toepassing is?

 

Als ik mij op internet kritisch uitlaat over Beup dan zit er een mailtje van hen in mijn inbox dat ze juist wel klantvriendelijk zijn. Ergens in het hele verhaal klopt dus iets niet. Bij deze een mail van hun directeur, welke denk ik wel voor zich spreekt. Ik ga er van uit dat een ieder die dit leest aan de hand hiervan zelfstandig een en ander kan oplossen. Succes.

 

2qbdjpc.png

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp niet goed hoe je als ondernemer in zulke praatjes kunt trappen.

 

Sorry hoor. Bij mij zou dit nooit lukken. Ik heb een bloedhekel aan verkopers en vertegenwoordigers.

 

Als ik iets nodig heb, dan zoek ik zelf naar potentiële leveranciers.

 

Verhaaltjes over éénmalig aanbod, vandaag beslissen, sorry hoor. Dan vlieg je hardhandig de deur uit.

 

Ik heb zo'n blauw vermoeden dat de mensen die hier intrappen zelf geen enkele sales ervaring hebben.

 

Als ik naar mijn klanten kijk dan zie ik ook niemand waar ik zulke leugenachtige, drukzettende verhalen moet gaan vertellen.

 

Als je als ondernemer zonder na te lezen je handtekening zet onder een contract dan moet je jezelf maar eens goed in vraag stellen. Beup is heus niet de enige die je in de zak wil zetten.

 

Link naar reactie
  • 0
Mogelijk dat in België hetzelfde 'klanttevredenheidsbeleid' als in Nederland van toepassing is?

 

Ik lees 'al onze klanten' en ik zie een .be-afzender. ;)

 

Waar kunnen Vlaamse of Belgische ondernemers aan de bel trekken en melden?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Probleem is ook dat rechters alle zaken los van elkaar moeten bekijken en niet naar het totale plaatje kijken. Misschien eens met z'n allen aangifte doen.

Misschien kunnen we alle gedupeerden verzamelen, alle rechtszaken en uitspraken daarvan, beschrijvingen van hun verkooppraatje, hun statistieken naast eigen statistieken, hun beloften en wat er van uit gekomen is, etc.

Link naar reactie
  • 0

 

Van alle rechtszaken wordt je niet vrolijker. Het wordt tijd dat iemand eens een video-opname maakt van de verkooptechnieken die ertoe leiden dat ondernemers een overeenkomst aangaan waarmee ze vier jaar lang bijna drieduizend euro per jaar moeten betalen voor een dienst van dit niveau. Dat is ruim 11.000 euro in totaal!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wat links naar België.

 

Test-Aankoop

 

Graag had ik een oproep willen doen om eventueel samen een rechtzaak te kunnen beginnen tegen dit bedrijf!

Ik ben zoals de vele onder jullie onder de agressieve verkoop van Be up gevallen! Ze bellen je op de meest drukke moment van de dag om een afspraak te maken (je hoort hun amper de naam zeggen) Om jou te vertellen dat zij met een nieuw project bezig zijn om startende zelfstandigen een goede marketing aan te bieden en dit gratis! Alles behalve dus!!!!

 

Hoe is het mogelijk in deze "moderne" samenleving dat deze wanpraktijken niet snel kunnen worden gestopt door het gerecht. Dit is toch pure vorm van oplichten of toch op zijn minst het niet naleven van een schriftelijke verbintenis. Ik heb voor een gedupeerde van proximedia een totaal nieuwe website gemaakt met nieuwe hosting. Nu komen die gasten zich nog inmengen . dat gaat voor mij toch even te ver. ik heb enkele bevriende it'ers aan gesproken om hen koekje van eigen deeg te bezorgen. Vind het wel triestig dat zij zo lang kunnen doorgaan met deze fraude.

 

Startersforum

 

U bent zeker niet de eerste en enigste met dergelijke ervaringen bij dit bedrijf. Het is demotiverend, zeker als starter, als zoiets u overkomt.

 

Radio 1 over Bezoom (zusje van BeUP in België)

 

Op de Rechtbank van Koophandel te Brussel zijn ze een van de grootste klanten, samen met bijv. Electrabel. Wekelijks komen daar TIENTALLEN zaken voor. En allemaal worden ze gewonnen door Proximedia. Hun wurgcontracten zijn juridisch waterdicht want opgesteld door PriceWaterHouseCoopers.

 

En dit is te vinden op Fraudehelpdesk, een initiatief dat oa gesteund wordt door het Openbaar Ministerie en de Politie. Het is een bericht dat overgenomen is van een regionaal dagblad. Maar Fraudehelpdesk vond het blijkbaar relevant.

 

In Pekela en omgeving zijn de laatste dagen verkopers onderweg van BeUp. Een reclamebureau dat belooft om je hoger in de ranking te krijgen bij Google. Met dit bericht willen wij ondernemers waarschuwen niet met dit bedrijf samen te gaan werken. Het is een bedrijf dat mogelijk oplichterspraktijken hanteert. Vele ondernemers zijn inmiddels benaderd door BeUp, een dochteronderneming van Proximedia.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.