• 0

MKB clickservice

Geachte,

 

Het begon allemaal met een telefoontje van een callcenter medewerker van de firma BeUP welke ons benaderde of wij interesse hadden in een gratis actie mee te doen in onze regio. Er waren maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus zij wouden graag met ons een afspraak maken. Het ging erom om hoger te scoren in google en beter vindbaar op zoekwoorden. Wij hadden wel interesse in wat ze te zeggen zouden hebben dus hebben vervolgends een afspraak gemaakt op de woensdag erna.

Zo gezegd zo gedaan stond er een vrouwelijke verkoop medewerker van de firma BeUP aan de deur kwartier na de afgesproken tijd. Ze begon met het verhaal officieel partner van Google te zijn en vragen te stellen over onze firma. Hoelang we al bezig zijn, wat we doen aan marketing, wat we overhielden na de verkoop van een van onze artikelen gemiddeld etc. Hierna heeft deze aardige mevrouw ons uitgelegd wat ze doen bij BeUP. Wij zouden tussen onze concurrenten op de eerste pagina van de google zoekresultaten komen op bekende zoekwoorden die bij onze firma van betrekking zouden zijn. En onze bezoekersaantallen zouden fors stijgen tot zeker wel 300 per dag. Hierna kwam ze aan met een standaard prijslijst van BeUP met verschillende gespecificeerde kosten zoals inschrijfkosten, en nog wat verschillende kosten. Deze werden allemaal doorgestreept en wij zouden het instap bedrag a 1250/1500 euro niet hoeven te betalen omwille van de actie die nu actief zou zijn in onze regio. Het maandbedrag wat wij zouden moeten betalen kwam uit op 155 euro EX btw. Eventueel konden wij extra clicks erbij nemen (dus wanneer men zoekt op een zoekwoord en ze klikken er daadwerkelijk op) Want in het standaard pakket zitten 3000 clicks. Maar de aardige mevrouw wist ons erbij te vermelden dat ze het eigenlijk niet mocht zeggen van haar baas maar dat het niet erg zou zijn als we over de 3000 clicks zouden komen en dat we er dan niks over zouden horen omdat ze daar toch niet naar zouden kijken volgends haar baas. Het contract zou eerst gelden voor een looptijd van 48 maanden. Dit klinkt voor een startende ondernemer natuurlijk als muziek in de oren alleen de looptijd zat ons een beetje dwars. Dus hebben gevraagd of dat ook korter kon. Mevrouw ging even bellen, opmerkelijk was dat wij dit niet mochten horen blijkbaar want ze liep even de kamer uit waar wij in zaten. Toen de mevrouw terug kwam was het geen probleem en de 48 maanden op het contract is doorgekrast en 24 maanden van gemaakt. Het maandbedrag is hier wel op aangepast, dit is nu 238 euro per maand. We vonden het wel goed klinken en na het snel doorbladeren van het contract maar getekend, continu onder het gepush van de mooie toekomst die we tegemoet zouden gaan door de vriendelijke mevrouw.

 

En toen begon de horror. Natuurlijk zoals iedereen zou doen ga je de firma googelen. Toen kreeg ik gelijk last van hartkloppingen en duizeligheid. BeUP blijkt een malafide oplichters firma met wurgcontracten dat haar afspraken niet nakomt! Helaas ben ik samen met vele andere gedupeerden in de val gelopen van dit bedrijf dat dochter is van Proximedia. Ik heb er heel het weekend veel over gelezen en dat we helaas geen recht hebben op de colportage wet.

Wij zitten hier in lichte paniek en met ons handen in ons haar, want we kunnen dit echt niet betalen! In het contract staat dat wanneer een automatisch incasso niet heeft kunnen afschrijven er automatisch 5 euro bijkomt per herinnering met een minimaal bedrag van 25 euro !

 

Wij hebben nog geen contact gehad met het bedrijf want we willen per eerste contact direct juist handelen. Wellicht dat ze ons morgen gaan bellen, zoals de verkoopster aangaf om onze gewenste zoekwoorden te bespreken.

 

Ik zal vandaag nog het contract inscannen en hopelijk heeft iemand voor ons een oplossing hiervoor!

Alvast enorm bedankt voor de moeite,

 

Benji barends

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beide heren, thks voor de opmerkingen.

Zal het aanpassen tzt.

Goed dat er iemand fris tegenaan kijkt....

 

Inderdaad, alleen provincie Noord Holland.

Verder weg heeft geen nut.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

Link naar reactie
  • 0

Een électricienne die ook als hobby ook het zendamateurisme heeft, en dus weet hoe er zaken opgenomen moeten worden... ;D

Bouw desnoods mijn eigen zenders, ik zou niets vertrouwen wat ik hier zie als ik hun was....

 

Ik bedoel, het is niet moeilijk om het gesprek een km of 40 verderop op te laten nemen.

Met beeld desgewenst.

Radar is er niets bij.... ;)

 

 

(voor iedereen, ik heb een officiële licentie voor deze tak van sport)

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

Link naar reactie
  • 0

Dat maakt het wel extra spannend voor die colporteurs :)

 

Denk je dat er geen webcam hangt, zit er toch nog een stiekeme slow-scan tv camera verstopt in een berg maffe componenten die ergens rondslingert... ik verwacht uiterst beleefde en geheel wet-volgende bezoekers op jouw adres ;)

 

Misschien is het wel grappig om een keer de techniek in te zetten als ze een ander benaderen en het niet weten. Kunnen we leuk 'surprise!' roepen nadat de misstanden zijn vastgelegd.

Link naar reactie
  • 0

Voor provincie Noord Holland, ik ben beschikbaar.

Lijkt me leuk om zoiets ook voor een ander te organiseren.

Voor ingewijden, PE1REA.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

Link naar reactie
  • 1

Uiteindelijk had ik veel minder tijd dan verwacht, omdat ik een storing kreeg waar ik binnen twee uur moest zijn.

En kwam er geen knul, maar een jonge vrouw.

Die was al heel snel klaar met me, oa omdat ik bij binnenkomst vertelde dat ik geen tijd had en zij dus maar een kwartier.

Dat ging niet worden.

Melde ze zelf al snel, dat ze haar tijd zat te verdoen....

 

Wel heb ik ondernemers in de omtrek van mijn belevenissen op de hoogte gesteld.

 

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

Link naar reactie
  • 0

Haha, ik werd net gebeld door iemand van MKB ClickService en ik dacht al dat ik die naam ergens van kende. :)

 

Het gesprek ging ongeveer zo:

 

Hij: "De reden dat ik u bel om een afspraak te maken is dat wij websites bouwen en vindbaar maken"

Ik: "Ah, ik ook!"

Hij: "Oh, u houdt zich daar ook mee bezig? Wat grappig dat uw website niet vindbaar is dan."

Ik: "Ik heb meerdere websites en die zijn best vindbaar. Het ligt er alleen aan waar je op zoekt."

Hij: "Nou, als u er toch al alles vanaf weet, dan wens ik u veel succes."

tuut-tuut-tuut-tuut

Ik doe als (SEO-)copywriter leuke klussen voor leuke bedrijven: http://www.hardcopy.nl.

Link naar reactie
  • 0
Haha, ik werd net gebeld door iemand van MKB ClickService en ik dacht al dat ik die naam ergens van kende. :)
Heb je net een nieuw bedrijf ingeschreven of denk je dat ze willekeurig bellen, bijvoorbeeld per rayon.

 

Andere observatie: ze komen doorgaans op vrijdag (donderdag?) langs, zodat die paar dagen bedenktijd in het weekend vallen.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Maandag en zondag, Twa. Maar maakt dat wat uit dan? Het tekenen van een contract blijft toch de verantwoordelijkheid van de ondernemer. Of je het nou druk hebt of niet.

 

De handelwijze van van MKBclickservice is opdringerig, klopt. Maar ze maken wel eerst telefonisch een afspraak met de ondernemer. Zo'n gesprek zal ook wel opdringerig zijn, er is blijkbaar geen of nauwelijks bedenktijd, maar uiteindelijk wordt er na zo'n gesprek een handtekening gezet. Dan vraag ik me af: neemt men dan altijd a la minute zulke belangrijke financiële beslissingen?

 

In de dagen tussen afspraak en daadwerkelijk gesprek kan een (startende) ondernemer ook wel tijd maken om een onderzoekje naar het bedrijf waarmee hij een afspraak heeft te doen. Hoe schandelijk het ook is dat ondernemers met rekeningen van duizenden euro's worden opgezadeld, de rol van de eigen verantwoordelijkheid van de ondernemer hierin vind ik in dit topic onderbelicht. Laatst ben ik ook benaderd voor het maken van een afspraak. Daar ben ik niet op in gegaan want je kunt tegen het callcenter ook gewoon nee zeggen.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is wat Patrick zegt precies wél het punt.

 

Het is de enorme 'Elephant in the room' waar we met z'n allen niet over mogen praten hier in dit topic.

Dat is namelijk de onnozelheid van de ondernemers die tekenen. Ik heb er helaas geen ander woord voor.

Ratten als MKBclickservice maken genadeloos misbruik van die onnozelheid.

 

We hebben ze hier allemaal voorbij zien komen, de twee oudere heren met hun kachelbedrijf, de mensen die enthousiast maar ondoordacht hun eerste bedrijf beginnen, de ondernemer die super druk in de zaak staat en geen tijd heeft om een contract goed te lezen. Allemaal vallen ze ten prooi aan de handigheidjes van MKBclickservice. Een beetje extra de tijdsdruk opvoeren (een standaard verkoperstruc) en ze gaan voor de bijl.

 

Ik denk toch echt dat een deel van het probleem bij de onnozele ondernemers ligt. Als iets te mooi is om waar te zijn is het dat meestal ook. Op de een of andere manier willen deze ondernemers zo'n verhaal over gegarandeerde opdrachtenstroom ook geloven. En dat heeft niks te maken met geen verstand hebben van web-marketing oid. Als ik bijvoorbeeld iemand over de vloer krijg die zegt radio-commercials te kunnen regelen die me gegarandeerd zoveel klanten per maand opleveren zou ik dat ook niet tekenen.

 

Als je een bedrijf hebt horen daar bepaalde verantwoordelijkheden bij. Zoals je Belasting betalen, je administratie op orde hebben en de regels kennen. Daar zou ik aan willen toevoegen een beetje gezond verstand en wantrouwen naar gladde verkopers toe. Als je dat niet hebt ga je het nog heel moeilijk krijgen met je bedrijf denk ik.

 

Zal nu wel een enorme flame van Twabla of Wouter over me heen krijgen want dit MKBclickservice is hun stokpaardje. Overigens prima om zo'n club te bestrijden, alle hulde daarvoor. Ik denk alleen dat er altijd nieuwe gladde verkopers van gebakken lucht zullen opstaan. Helaas. Daarom kun je volgens mij beter aan je eigen weerbaarheid tegen zulke verkopers werken. Daar heb je voor de toekomst ook nog wat aan.

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0
In de dagen tussen afspraak en daadwerkelijk gesprek kan een (startende) ondernemer ook wel tijd maken om een onderzoekje naar het bedrijf waarmee hij een afspraak heeft te doen.
Helemaal eens. En hoe doet een verstandige ondernemer onderzoek? Dik kans dat-ie Google gebruikt. En wat staat daar? Een beperkt aantal forums die ruimte bieden aan ondernemers met ervaringen. Komt ook omdat die club eens in de zoveel tijd een nieuwe naam aanneemt, waardoor de oude kritiek verdwijnt. En omdat critici kunnen rekenen op smeekbedes en blafbrieven, incidenteel zelfs rechtszaken.

 

Geen flame hoor. Ondernemen is survival of the fittest toch?

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dit draadje gaat over ervaringen met verkopers en dienstverlening van MKB Clickservice zoals Jinnys-Electra en David Brinks deze recent delen... laten we deze focus hier en nu bewaren.

 

Drie dagen bedenktijd om een vers getekend contract te annuleren/ontbinden in combinatie met tot vrijdag 17 of 18 uur de tijd hebben om een opzegging per aangetekende brief te versturen die dinsdags bezorgd wordt, is een valide punt van zorg voor ontbinding van een contract onder de Colportagewet of voorwaarden van Proximedia.

 

Als jullie een discussie willen beginnen over een ander onderwerp, dan kennen jullie de weg om een nieuw topic te openen.

 

Modgroet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ja maar, ook (startende) ondernemers kunnen toch rekenen? Ik vind dat geen excuus.

Eigen verantwoordelijkheid is een terugkerende reactie. Waarvan notitie.

 

Als het nou zo was dat Proximedia, BeUP en nu MKB Klikservice de ondernemer duidelijk vertelt waar hij of zij voor tekent, was het een ander verhaal. Maar de meeste boze klanten komen er pas later achter wat ze getekend hebben en dat wijkt af van de verwachtingen die gewekt zijn in het verkoopgesprek op het punt van kosten, duur en/of tegenprestatie.

 

Dan vraag ik me af: neemt men dan altijd a la minute zulke belangrijke financiële beslissingen?
Blijkbaar weten een aantal ondernemers niet dat ze een belangrijke financiële beslissing nemen. Dat ontdekken ze pas later.

 

Post die vrijdags na zes uur in de bus gaat, komt op z'n vroegst dinsdag aan. Dan zijn drie dagen bedenktijd niet lang genoeg.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Drie dagen bedenktijd is kort. Maar als je dat gesprek op vrijdag hebt en je bent razend enthousiast geworden, de adrenaline schiet door je lichaam en je tekent. Ik kan me zo voorstellen dat het adrenalinepeil weer zakt, je tot jezelf komt en denkt: "klopt het nou allemaal wat die verkoper zei?" Je hoeft toch niet direct die vrijdag de brief te posten? Daar kun je toch ook mee wachten totdat je een en ander overdacht hebt? Of mis ik nu iets?

Link naar reactie
  • 0
Of mis ik nu iets?

Zaterdag is één.

Zondag is twee.

Maandag is drie.

Dinsdag is... te laat.

 

Overigens zijn we bijna voor de rechter gesleept toen we herhaalden dat Proximedia een bedenktijd van acht dagen hanteerde. Dat was in Belgie afgedwongen door Unizo.

 

Enfin. Lees Wouter z'n column nog maar eens. Of niet.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het met de anderen eens dat je toch ook even je gezond verstand moet laten werken...

Ik werd gebeld, heb die avond even gegoogled, en mijn nekhaartjes kregen gelijk.

Altijd jezelf de vraag tellen, waarom?

Ik ben een vers gestart bedrijfje, zzp, vrouw in de techniek.

Waarom moeten ze -mij- hebben?

Ik ben totaal niet interessant.

Blijft er maar een ding over, narigheid.

En dat bleek ook zo.

 

Nooit jezelf laten opjagen.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.