Geachte,

 

Het begon allemaal met een telefoontje van een callcenter medewerker van de firma BeUP welke ons benaderde of wij interesse hadden in een gratis actie mee te doen in onze regio. Er waren maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus zij wouden graag met ons een afspraak maken. Het ging erom om hoger te scoren in google en beter vindbaar op zoekwoorden. Wij hadden wel interesse in wat ze te zeggen zouden hebben dus hebben vervolgends een afspraak gemaakt op de woensdag erna.

Zo gezegd zo gedaan stond er een vrouwelijke verkoop medewerker van de firma BeUP aan de deur kwartier na de afgesproken tijd. Ze begon met het verhaal officieel partner van Google te zijn en vragen te stellen over onze firma. Hoelang we al bezig zijn, wat we doen aan marketing, wat we overhielden na de verkoop van een van onze artikelen gemiddeld etc. Hierna heeft deze aardige mevrouw ons uitgelegd wat ze doen bij BeUP. Wij zouden tussen onze concurrenten op de eerste pagina van de google zoekresultaten komen op bekende zoekwoorden die bij onze firma van betrekking zouden zijn. En onze bezoekersaantallen zouden fors stijgen tot zeker wel 300 per dag. Hierna kwam ze aan met een standaard prijslijst van BeUP met verschillende gespecificeerde kosten zoals inschrijfkosten, en nog wat verschillende kosten. Deze werden allemaal doorgestreept en wij zouden het instap bedrag a 1250/1500 euro niet hoeven te betalen omwille van de actie die nu actief zou zijn in onze regio. Het maandbedrag wat wij zouden moeten betalen kwam uit op 155 euro EX btw. Eventueel konden wij extra clicks erbij nemen (dus wanneer men zoekt op een zoekwoord en ze klikken er daadwerkelijk op) Want in het standaard pakket zitten 3000 clicks. Maar de aardige mevrouw wist ons erbij te vermelden dat ze het eigenlijk niet mocht zeggen van haar baas maar dat het niet erg zou zijn als we over de 3000 clicks zouden komen en dat we er dan niks over zouden horen omdat ze daar toch niet naar zouden kijken volgends haar baas. Het contract zou eerst gelden voor een looptijd van 48 maanden. Dit klinkt voor een startende ondernemer natuurlijk als muziek in de oren alleen de looptijd zat ons een beetje dwars. Dus hebben gevraagd of dat ook korter kon. Mevrouw ging even bellen, opmerkelijk was dat wij dit niet mochten horen blijkbaar want ze liep even de kamer uit waar wij in zaten. Toen de mevrouw terug kwam was het geen probleem en de 48 maanden op het contract is doorgekrast en 24 maanden van gemaakt. Het maandbedrag is hier wel op aangepast, dit is nu 238 euro per maand. We vonden het wel goed klinken en na het snel doorbladeren van het contract maar getekend, continu onder het gepush van de mooie toekomst die we tegemoet zouden gaan door de vriendelijke mevrouw.

 

En toen begon de horror. Natuurlijk zoals iedereen zou doen ga je de firma googelen. Toen kreeg ik gelijk last van hartkloppingen en duizeligheid. BeUP blijkt een malafide oplichters firma met wurgcontracten dat haar afspraken niet nakomt! Helaas ben ik samen met vele andere gedupeerden in de val gelopen van dit bedrijf dat dochter is van Proximedia. Ik heb er heel het weekend veel over gelezen en dat we helaas geen recht hebben op de colportage wet.

Wij zitten hier in lichte paniek en met ons handen in ons haar, want we kunnen dit echt niet betalen! In het contract staat dat wanneer een automatisch incasso niet heeft kunnen afschrijven er automatisch 5 euro bijkomt per herinnering met een minimaal bedrag van 25 euro !

 

Wij hebben nog geen contact gehad met het bedrijf want we willen per eerste contact direct juist handelen. Wellicht dat ze ons morgen gaan bellen, zoals de verkoopster aangaf om onze gewenste zoekwoorden te bespreken.

 

Ik zal vandaag nog het contract inscannen en hopelijk heeft iemand voor ons een oplossing hiervoor!

Alvast enorm bedankt voor de moeite,

 

Benji barends

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74887-mkb-clickservice/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Gelukkig zijn we met deze klant tot een oplossing gekomen en heeft de klant zelf zijn klacht gesloten, wij kunnen dat namelijk zelf niet. Zo zie je maar, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Zie het als een leermomentje, toch?

 

Op persoonlijke titel, dus niet als moderator:

 

Gegeven de voorgeschiedenis van MKB Clickservice met rechtszaken tegen mensen die negatief over ze schrijven, met blafbrieven naar fora, met praktijken zoals hier beschreven wordt is het wel degenlijk interessant om te kijken hoe MKB klachten afhandelt, of het nu Kerst is of niet.

 

Als ik zo eens een blik werp op de laatste pakweg 25 websites die jullie opgeleverd hebben, met allemaal vrijwel dezelfde template, met allemaal een paar zogenaamde landingspagina´s en allemaal gebaseerd op een gratis enorm basic CMS dan blijf ik van mening dat datgene wat jullie aan vergoeding vragen voor een website in geen enkele verhouding staat tot datgene wat jullie leveren.

 

Ik wens jullie dan ook een geweldig 2016 toe, waarin jullie geen klachten meer hoeven op te lossen, maar jullie dienstverlening en acquisitiemethode zo hebben aangepast dat er geen klachten meer komen.

 

Fijne dagen

Frans

  • 0

De schaamte voorbij als je het mij vraagt.

Maar ik denk niet dat ze zich veel aantrekken van ons gemopper.

 

Ik vroeg me iets anders af. Ik zie op de site van MKBclickservice dat ze zich nog steeds op de borst kloppen met het Google partnerschap. Onderaan de Google pagina over dit bedrijf staat een knopje "Niet tevreden? Klacht indienen over partner" Hier kun je heel uitgebreid je beklag doen over een schending van het Google-beleid door de partner. Zo kun je aanvinken: "De derde partij houdt zich bezig met onduidelijke, misleidende of intimiderende verkooppraktijken."

 

Waarom doet Google niets met klachten die binnenkomen over dit bedrijf? Als de service echt zo slecht is moet er toch een hoger dan normaal aantal klachten ingediend worden zou je zeggen. Het is toch ook in Googles belang om alleen partners te hebben die op een verantwoorde wijze met de Adwords budgetten van hun klanten omgaan?

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

  • 0

Zo'n zaken zijn echt wel om ziek van te worden.

 

Paar weken geleden heb ik bezoek gehad van een ict-bedrijf met de vraag om referentiepartner te worden voor hun diensten(geen websites maar wel cloudoplossingen en zo).

Alhoewel die persoon op mij zeker niet agressief en opdringerige overkwam waren er achteraf bekeken toch wel overeenkomsten met de verhalen die ik hier lees: overeenkomst van 60 maanden, van heel duur naar goedkoop prijzen wegstrepen (+/-80% er af), vijftal namen van andere bedrijven moeten doorgeven, aanbevelingsbrief te ondertekenen, niet communiceren met andere bedrijven over hun aanbod,...

 

Bij het horen van die 60 maanden lag ik al van mijn stoel dus ik heb niets getekend of kleine lettertjes gelezen. Gewoon beleefd gebleven en die persoon is vertrokken, niets meer van gehoord. Mogelijk kan dit voor andere bedrijven een goede deal zijn maar je moet toch echt wel goed oppassen heb ik de indruk.

 

Net die dag ook nog bezoek gehad van twee andere verkopers (energieleverancier en elektro-groothandel), die kwamen gewoon hun aanbod op de klassieke manier voorstellen, verschil was enorm.

 

 

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

  • 0

En men zal ook minder snel gaan procederen met deze uitkomst inclusief een flinke draai rond de oren door De Procureur-Generaal bij de Hoge Raad der Nederlanden.

 

In bovenstaand licht heb ik (als lid van HL, niet als moderator) met veel voldoening onderstaande quote uit hetzelfde arrest gelezen:

 

Het recht is er met name (maar zeker niet alleen) ook voor om zwakkeren te beschermen tegen nietsontziende personen of bedrijven die op listige wijze proberen munt te slaan uit de zwakte, onkunde of in voorkomende gevallen zelfs kenbare lichtzinnigheid van anderen

 

 

  • 0

De reactie van MKB Klickservice bevestigt wat we al eerder observeerden: klachten worden 'opgelost' als de ontevreden klant maar flink aan de bel trekt op alle mogelijke klachtfora. Voorwaarde is echter dat de klacht dan verwijderd wordt. Niet voorzien van het label 'opgelost' maar compleet verwijderd.

 

Zo wist BeUP / Proximedia / MKB Clickservice zijn digitale sporen. Negatieve ervaringen worden onzichtbaar gemaakt.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

De schaamte voorbij als je het mij vraagt.

Maar ik denk niet dat ze zich veel aantrekken van ons gemopper.

Wij trekken ons wel degelijk iets aan van wat er op de fora staat. Iedere post wordt gelezen en waar nodig passen wij ons beleid aan. Daarom hebben wij de omslag gemaakt naar een goed, transparant en betaalbaar product, aangepast aan de noden van de markt.

Ik vroeg me iets anders af. Ik zie op de site van MKBclickservice dat ze zich nog steeds op de borst kloppen met het Google partnerschap. Onderaan de Google pagina over dit bedrijf staat een knopje "Niet tevreden? Klacht indienen over partner" Hier kun je heel uitgebreid je beklag doen over een schending van het Google-beleid door de partner. Zo kun je aanvinken: "De derde partij houdt zich bezig met onduidelijke, misleidende of intimiderende verkooppraktijken."

 

Waarom doet Google niets met klachten die binnenkomen over dit bedrijf? Als de service echt zo slecht is moet er toch een hoger dan normaal aantal klachten ingediend worden zou je zeggen. Het is toch ook in Googles belang om alleen partners te hebben die op een verantwoorde wijze met de Adwords budgetten van hun klanten omgaan?

Dat klopt, wij hebben als Google-partner een erg goede score in de kwaliteitsindex van Google (Google houdt alles netjes bij) en inderdaad, Google is bijzonder streng als het over klachten gaat. Ook bij de objectieve controle van die klachten.

Als alle berichten op dit forum waar zouden zijn, dan waren wij echt allang geen partner meer geweest.

 

Met vriendelijke groet,

MKB ClickService

MKB ClickService Webcare

  • 0
Als alle berichten op dit forum waar zouden zijn, dan waren wij echt allang geen partner meer geweest.
Als de berichten op dit forum onwaar zijn, dan hadden jullie die rechtsgang al lang aangedurfd. BeUP heeft echter al eerder een zaak tegen een klachtenforum verloren (uitspaak van 2011 samengevat in kader), vrijwel alle klachten op dit forum zijn getoetst op authenticiteit en dan hebben we nog eens een krankzinnig correspondentie waarin de directie van destijds Proximedia zijn eigen uitspraken over een opzegtermijn uit de openbaarheid verwijderd wil zien.

 

De suggestie dat dit forum onwaarheden publiceert is smadelijk en lasterlijk!

 

Proximedia is onderwerp van diverse publicaties in de media en op internet, waarbij telkens weer de door haar gehanteerde ‘opdringerige’ verkooppraktijken aan de orde komen. Door deze verkoopmethoden heeft Proximedia zelf het risico genomen onderwerp van discussie te worden. Dat de Tros met haar forum ruimte biedt aan die discussie is op zichzelf niet onrechtmatig.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

Het is bijna niet te geloven, ik werd gebeld op 24 december (drukke dag in de winkel bij ons!)of ik bekend was met MKB clickservice; nee daar was ik niet bekend mee én ik had geen tijd, veel te druk in de winkel (en webwinkel trouwens) belden ze een uur later nog een keer! Had ik gevraagd volgens hun, maar ik had gezegd, bel volgende week maar eens..maar goed weer opgehangen , belden ze vandaag weer.. maar ik had ze al gegoogeld, blijkt dat ze van Proximedia zijn, daar heb ik 2 jaar geleden( met heel veel geluk trouwens) een rechtszaak van gewonnen; Hoe dúrven ze mij weer te bellen en dan 3 x op zo'n onmogelijk tijdstip, de drukste tijd van het jaar! Zeker om weer te proberen zo op je in te praten, dat ik er weer in zou trappen..

Ik heb daar 7 jaar terug zo'n ongelofelijke ellende mee gehad, 15 kilo afgevallen, slapeloze nachten, jezelf ontzettend haten dat je er in getrapt bent en geen vertrouwen meer hebben in wie dan ook die je wat probeert te verkopen >:( MENSEN TRAP HIER NIET IN!!!

  • 0

Als er ook maar 1 bericht over MKB Clickservice op dit forum niet waar zou zijn, dan kon Proximedia / MKB Clickservice dat wel inhoudelijk weerleggen. Maar dat doen ze niet. Rara hoe kan dat.

 

In de plaats daarvan komen ze met grove leugens en quasi-vriendelijk (of passief agressief, zo je wilt) gedrag op de proppen zetten en gaan ze half in op bijzaken, zonder echt inhoudelijk te onderbouwen.

 

Ook de befaamde Google kaart wordt weer gespeeld, lees ik.

Google toetst niet inhoudelijk op de toegevoegde waarde of aqcuisitiemethode van een bedrijf. Ze checkt slechts of de geplaatste advertenties voldoen aan de richtlijnen van Google. Stellen dat je een goed bedrijf bent omdat je Google Partner zou zijn is een volledig inhoudsloze en bovendien misplaatste opmerking.

Zoals de Hoge Raad ook al stelt, is de dienst die Proximedia levert nutteloos en kostbaar, en dringt ze dit op aan ondernemers die dat helemaal niet nodig hebben. Dat is inhoudelijk getoetst. En heel toevallig precies hetzelfde als wat ik bevonden heb en gepubliceerd heb in mijn column.

 

 

  • 0

Ook de befaamde Google kaart wordt weer gespeeld, lees ik.

Google toetst niet inhoudelijk op de toegevoegde waarde of aqcuisitiemethode van een bedrijf. Ze checkt slechts of de geplaatste advertenties voldoen aan de richtlijnen van Google.

Wouter, hoe zeer ik je inspanningen rondom dit onderwerp waardeer, ik meende wel wat ik zei over Google.

 

Als ik het klachtenformulier van Google goed lees kun je daarop tot in detail aangeven wat de reden van de klacht is.

Je kunt ook aangeven of je bezorgde buitenstaander bent of daadwerkelijk een klant van de Google Partner (lijkt mij zwaarder te wegen). Ik herhaal nogmaals dat je (ook achteraf) kunt aangeven: "De derde partij houdt zich bezig met onduidelijke, misleidende of intimiderende verkooppraktijken." Je bewering "Google toetst niet inhoudelijk op de toegevoegde waarde of aqcuisitiemethode van een bedrijf" klopt dus niet.

 

Voor mij als buitenstaander lijkt een klacht indienen bij Google een betere weg dan een dure rechtszaak.

De rechter toetst alleen op de kleine lettertjes van je contract met MKBclickservice, maar Google heeft de naam van het hele Adwords model hoog te houden.

 

Google schrijft in de documentatie dat de 'certificering' van officiële Google Partners tot doel heeft om mensen door te verwijzen naar betrouwbare Adwords specialisten.

 

Dus naar mijn mening is óf het onwaarschijnlijke toch waar (namelijk dat de klagers een minderheid van een grote groep tevreden klanten zijn en Google daarom geen actie onderneemt), óf het kan Google geen ene bal schelen of er geklaagd wordt of niet. Zolang er maar geld binnenkomt via betrouwbare of onbetrouwbare Adwords verkopers is het Google om het even. Dan is die hele certificering dus een farce.

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

  • 0
Wouter, hoe zeer ik je inspanningen rondom dit onderwerp waardeer, ik meende wel wat ik zei over Google.
Je baseert je mening op een procedure die je ergens in het Google-universum hebt aangetroffen. Er zijn hier ook mensen die deze kwestie al jaren volgen en dus ook met getroffenen en indirect betrokkenen hebben gesproken. De Google-weg is al divers keren bewandeld, ook vanuit België. Google doesn't care.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

Dus naar mijn mening is óf het onwaarschijnlijke toch waar (namelijk dat de klagers een minderheid van een grote groep tevreden klanten zijn en Google daarom geen actie onderneemt), óf het kan Google geen ene bal schelen of er geklaagd wordt of niet. Zolang er maar geld binnenkomt via betrouwbare of onbetrouwbare Adwords verkopers is het Google om het even. Dan is die hele certificering dus een farce.

Google toetst of AdWords-campagnes voldoen aan de Google AdWords-richtlijnen, maar als er helemaal niet wordt geadverteerd, valt er niets te toetsen.

 

Google toetst ook niet of AdWords-campagnes succesvol zijn. Ze meten het uiteraard wel, want Google meet alles, maar onsuccesvolle advertentiecampagnes worden de campagneleiders niet zwaar aangerekend. Shit happens.

 

Wel ben ik het met je eens dat Google zorgvuldiger zou kunnen omgaan met de "accreditatie" van "partners", alleen moeten we de morele lat voor 's werelds grootste reclamebedrijf misschien niet te hoog leggen.

 

  • 0

Ik doelde op het bericht van MKB Clickservice ("wij hebben een Google logo dus we zijn een heel goed bedrijf"), niet op jouw opmerking, Hans.

 

Er is al eens eerder iemand mee bezig geweest en die heeft naar eigen zeggen best intensief contact gehad met Google. Deze persoon is echter de mond gesnoerd door Proximedia omdat hij een verklaring heeft moeten tekenen om zich afzijdig te houden, in ruil voor kwijtschelding van (een deel van) de boete die volgde uit het wurgcontract waar hij aan vast zat.

 

Naar mijn idee is de Google certificering slechts een indicatie dat je enkele AdWords specialisten (lees; mensen die eens een toets afgelegd hebben waaruit blijkt dat ze weten hoe AdWords werkt) in huis hebt en dat je een significant aantal AdWords accounts beheert. De certificering zegt niet of je je werk al dan niet goed, ethisch of verantwoord uitvoert.

 

De certificering zegt al helemaal niets over hoe een bedrijf aan haar klanten komt (mod-edit: deel bericht verwijderd dat weliswaar niet geheel tegen de regels van HL is, maar niet past binnen de lopende discussie) en de exorbitant hoge maandkosten waar men jarenlang aan vast zit-.

 

Dat het aantal klachten slechts het topje van de ijsberg is kan je onder andere afleiden uit het bizar aantal rechtszaken die Proximedia voert tegen haar klanten. Er zijn niet heel veel mensen die uberhaupt een rechtszaak aandurven, laat staan als ze een juridisch waterdicht contract getekend hebben waar ze vanaf willen. Getuige het grote aantal rechtszaken die Proximedia gewonnen heeft, lijkt mij dat veel advocaten slachtoffers van Proximedia zullen adviseren om het niet voor de rechter te laten komen, omdat het op voorhand al een kansloze zaak is.

(mod-edit: deel bericht verwijderd dat weliswaar niet geheel tegen de regels van HL is, maar niet past binnen de lopende discussie).

Ik denk dat het grootste gedeelte er helaas toch voor kiest om maar stil te zitten terwijl ze geschoren worden door Proximedia.

 

 

  • 0
Ook de befaamde Google kaart wordt weer gespeeld, lees ik. Google toetst niet inhoudelijk op de toegevoegde waarde of aqcuisitiemethode van een bedrijf. Ze checkt slechts of de geplaatste advertenties voldoen aan de richtlijnen van Google.

Wouter, hoe zeer ik je inspanningen rondom dit onderwerp waardeer, ik meende wel wat ik zei over Google.

 

Als ik het klachtenformulier van Google goed lees kun je daarop tot in detail aangeven wat de reden van de klacht is.

Je kunt ook aangeven of je bezorgde buitenstaander bent of daadwerkelijk een klant van de Google Partner (lijkt mij zwaarder te wegen). Ik herhaal nogmaals dat je (ook achteraf) kunt aangeven: "De derde partij houdt zich bezig met onduidelijke, misleidende of intimiderende verkooppraktijken."

Ik ken dat hele Google Partners niet, dus ben ik eens gaan uitzoeken wat ze precies aanbieden.

 

Op https://www.google.com/partners/#h_a staat in een aantal alinea's beschreven wat Google Partners betekent voor een klant van een dergelijke partner:

 

Werk samen met de besten

 

Google Partners zijn online marketingbedrijven die gecertificeerd zijn door Google.

 

Zoek de Google Partner-badge

 

De badge geeft aan dat een bedrijf door Google gecertificeerde specialisten in huis heeft. Het bedrijf is gezond en heeft tevreden klanten. Daarnaast zet het de praktische tips van Google optimaal in om de beste resultaten voor uw bedrijf te behalen.

 

Advies waarop u kunt vertrouwen

 

Google Partners zijn altijd goed geïnformeerd.

 

[Geknipt: een uitweiding over waar de kennis van een Google Partner uit bestaat. Niet duidelijk is, of deze limitatief is.]

 

[in piepkleine, grijze lettertjes:]Google doet geen toezeggingen of uitspraken over de prestaties of kwaliteit van de partnerbedrijven die worden weergegeven in Google Partner Search. Google brengt geen kosten in rekening voor opname in deze zoekmachine en accepteert ook geen betalingen voor een betere positie.

Alles wat in koeienletters staat is reclamepraat, maar dat wil niet zeggen dat deze niet correct hoeft te zijn. Google is dé expert op het gebied van bedrijven die iets van Google afweten, dus mag je een bepaald gewicht toekennen aan de uitspraken die Google over deze bedrijven, deze 'partners' doet.

 

"[de partner] is gezond en heeft tevreden klanten" - lees: het bedrijf bestaat en heeft minstens twee tevreden klanten. Dat geloof ik verder wel.

 

"Daarnaast zet het de praktische tips van Google optimaal in om de beste resultaten voor uw bedrijf te behalen." Dit is een tautologie. Een Google Partner maakt eigen keuzes en zet daarom altijd de praktische tips van Google optimaal in.

 

"Advies waarop u kunt vertrouwen" - Ik kan hier weinig anders uithalen dan dat het advies van de partner is te vertrouwen (altijd of in het overgrote deel van de gevallen).

 

"Google Partners zijn altijd goed geïnformeerd" - gebakken lucht.

 

"Google doet geen toezeggingen of uitspraken over de prestaties of kwaliteit van de partnerbedrijven die worden weergegeven in Google Partner Search." Het lijkt me dat je met kleine lettertjes niet je belangrijkste adviezen onderuit kunt halen. Deze disclaimer zou de uitspraak "advies waarop u kunt vertrouwen" volledig teniet doen, dus lijkt de disclaimer me onzin. Uit het verschil in typografie kun je afleiden aan welke van de twee uitspraken Google het meeste gewicht toekent.

 

Het zou kunnen zijn dat de afdeling die het inschrijfformulier heeft gemaakt en de afdeling die de wervende copy heeft geschreven, niet precies op één lijn zitten. Je weet hoe dat gaat; ergens in het bouwtraject zegt iemand: "moeten we de kandidaat-partner niet laten zeggen dat ze netjes werken?" en vervolgens wordt dat onder het motto "baat het niet, schaadt het niet" toegevoegd.

 

De combinatie echter tussen "ik ben een betrouwbare verkoper" en "het advies van onze partners is betrouwbaar", komend van dé expert op het gebied van Google, kan bij de prospects van de partners terecht de indruk wekken dat Google een waardeoordeel over de partners uitspreekt.

 

Ik zie niet in waarom Google niet aan de gevolgen van die uitspraak te houden zou zijn. De schade die de vele klagers in deze draad zijn opgelopen, is reëel.

Google_Partners_-_2015-12-31_14_16.46-25pct.thumb.jpg.0da6b9580d6b9c33283ed95aa2235390.jpg

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

  • 0

Ik zie niet in waarom Google niet aan de gevolgen van die uitspraak te houden zou zijn. De schade die de vele klagers in deze draad zijn opgelopen, is reëel.

Zucht.

 

Als de helft van de energie die op dit forum gestoken wordt in het elkaar bestoken met theoretische oplossingen (of bijdragen daaraan) besteed zou worden aan daadwerkelijk acties, zouden we al een stuk verder zijn.

 

Google Nederland is vooral een verkoopkantoor, echt beleid komt uit Ierland. Google is bovendien uitermate lean, grotendeels gebaseerd op self-service processen. Dus als je met een klacht ooit wil doordringen tot iemand die daar echt tijd aan kan besteden, zul je daar veel tijd in moeten steken.

 

Benadeelden worden al gedwongen om veel tijd te steken in hun eigen verdediging. Een enkeling gaat verder en die krijgt dan een smaadzaak aan zijn broek (zie column). Er staan dus geen volkstammen bij Google voor de deur. Kijk naar de historie van Proximedia en je ziet dat Belgische ondernemersorganisaties en Nederlandse consumentenprogramma's ook in actie gekomen zijn, zonder noemenswaardig resultaat.

 

HL's rol is dat van platform waar ondernemers ervaringen delen, en dat wordt zeer actief gefaciliteerd. Als forum proberen we ondernemers zo goed als mogelijk te helpen en daarin gaan individuele deelnemers soms ook buiten het forum om. Als iemand dus een zaak bij Google aanhangig wil maken om eens te kijken hoe doordringbaar die gigant is: Go je Gang!

 

Sla een brug tussen papier en praktijk!

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

Ik weet dat het alleen theorie is en had er ook al aan zitten denken een aparte draad voor mijn posting aan te maken, maar het leek dat dat dan weer klachten over het fragmenteren van de discussie had opgeleverd.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

  • 0

Wie van jullie heeft zich daadwerkelijk wel eens opgegeven om een 'Certified Google Partner' te worden?

Want ik heb het idee dat het "Google is evil" verhaal nu de overhand begint te krijgen.

 

Ik heb zelf in 2013 geprobeerd om zo'n certificaat te krijgen. Altijd handig voor je CV dacht ik.

In de jaren daarvoor had ik voor tonnen per jaar Adwords campagnes beheerd dus dat leek me een inkoppertje.

Tot mijn verbazing mocht ik het certificaat niet voeren omdat je echt op het moment van aanvragen een minimaal maandelijks Adwords budget van klanten moet verstoken. En daar verantwoording over moet afleggen.

 

Dit is ook waar Google op controleert. Als jouw klanten bij Google gaan klagen weet ik bijna zeker dat Google het Adwords Specialist certificaat afpakt. Ik denk dus dat klagen over de beheerder van je Adwords budget bij Google wel degelijk helpt. Sterker nog, ik weet het bijna zeker.

 

Google voert niet meer de slogan "Don't be Evil", maar als je de huidige Code of conduct na leest staat daar bijna hetzelfde. Bedenk ook wat jullie in feite zeggen: Dat Google, toch een van de grootste bedrijven ter wereld, zomaar een Certificaat van betrouwbaarheid geeft aan een oplichtersbende, ook als daar een stroom aan klachten over binnenkomt. Je kunt veel van Google zeggen maar zo iets zouden ze nooit doen.

 

Dus (zucht), voor de derde keer: Als je een klacht hebt over je Adwords Partner dan heeft Google daar een heel mooi klachtenformulier voor gemaakt. En nu allemaal invullen!

 

(Wat misschien ook helpt is om met alle 60.000 HL leden het klachtenformulier in te vullen...)

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

  • 0

.......................Google doesn't care.

 

 

(Enigszins off-topic, maar mijn ervaring tot nog toe met klachten en geschillen op YouTube is dat er niets mij lijkt te worden gedaan. Het lijkt er dus inderdaad op dat het Google niets uitmaakt.)

 

 

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

  • 0

.......................Google doesn't care.

 

 

(Enigszins off-topic, maar mijn ervaring tot nog toe met klachten en geschillen op YouTube is dat er niets mij lijkt te worden gedaan. Het lijkt er dus inderdaad op dat het Google niets uitmaakt.)

 

 

 

Google lijkt een duidelijke policy te hebben dat ze het wel op een procedure aan laten komen en daarbij ook de tegenpartij het zo moeilijk mogelijk te maken, door bijvoorbeeld geen domicilie te kiezen bij hun advocaat, waardoor je verplicht bent een dagvaardingen etc beëdigd te laten vertalen en in de VS uit te laten brengen.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

  • 0
(Wat misschien ook helpt is om met alle 60.000 HL leden het klachtenformulier in te vullen...)
Mijn voorstel: zet je woorden om in daden. Houd ons op de hoogte van je vorderingen in de lange mars door de zoekmachine, dan volgt de rest vanzelf. Happy 2016!

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

Ik ben zojuist ook gebeld door mkb clickservice . Mijn eerste reactie was hetzelfde als bij vrijwel elke telemarketeer: daar heb ik geen interesse in. Zegt hij "hoezo u weet niet eens wat wij doen" ;D

 

Ik zeg "jawel hoor, ik ken jullie bedrijf". Zegt ie "oh u kent ons bedrijf... tja dan houdt het op he" hahaha 8)

 

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

  • 0

Vandaag, daarnet dus ook telefoon gehad van een vlotte jongeman...

Wil langskomen uit Utrecht, hij mag.

Vrijdag.

Kan koffie krijgen, maar ik teken niets.

Startend onderneemster, geen geld voor die zooi.

Wel achterdochtig wegens een voorval 10 a 15 jaar terug waar een startend ondernemer een hele hoop geld kwijt raakte door dergelijke praktijken.

Naam opgeschreven, telefoonnummer is 030 2669666.

En daarna even gegoogeld.

Ik weet voldoende, dank.

Gaat me niet meer dan een kopje koffie en een koekje kosten.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    7 leden, 84 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.