Geachte,

 

Het begon allemaal met een telefoontje van een callcenter medewerker van de firma BeUP welke ons benaderde of wij interesse hadden in een gratis actie mee te doen in onze regio. Er waren maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus zij wouden graag met ons een afspraak maken. Het ging erom om hoger te scoren in google en beter vindbaar op zoekwoorden. Wij hadden wel interesse in wat ze te zeggen zouden hebben dus hebben vervolgends een afspraak gemaakt op de woensdag erna.

Zo gezegd zo gedaan stond er een vrouwelijke verkoop medewerker van de firma BeUP aan de deur kwartier na de afgesproken tijd. Ze begon met het verhaal officieel partner van Google te zijn en vragen te stellen over onze firma. Hoelang we al bezig zijn, wat we doen aan marketing, wat we overhielden na de verkoop van een van onze artikelen gemiddeld etc. Hierna heeft deze aardige mevrouw ons uitgelegd wat ze doen bij BeUP. Wij zouden tussen onze concurrenten op de eerste pagina van de google zoekresultaten komen op bekende zoekwoorden die bij onze firma van betrekking zouden zijn. En onze bezoekersaantallen zouden fors stijgen tot zeker wel 300 per dag. Hierna kwam ze aan met een standaard prijslijst van BeUP met verschillende gespecificeerde kosten zoals inschrijfkosten, en nog wat verschillende kosten. Deze werden allemaal doorgestreept en wij zouden het instap bedrag a 1250/1500 euro niet hoeven te betalen omwille van de actie die nu actief zou zijn in onze regio. Het maandbedrag wat wij zouden moeten betalen kwam uit op 155 euro EX btw. Eventueel konden wij extra clicks erbij nemen (dus wanneer men zoekt op een zoekwoord en ze klikken er daadwerkelijk op) Want in het standaard pakket zitten 3000 clicks. Maar de aardige mevrouw wist ons erbij te vermelden dat ze het eigenlijk niet mocht zeggen van haar baas maar dat het niet erg zou zijn als we over de 3000 clicks zouden komen en dat we er dan niks over zouden horen omdat ze daar toch niet naar zouden kijken volgends haar baas. Het contract zou eerst gelden voor een looptijd van 48 maanden. Dit klinkt voor een startende ondernemer natuurlijk als muziek in de oren alleen de looptijd zat ons een beetje dwars. Dus hebben gevraagd of dat ook korter kon. Mevrouw ging even bellen, opmerkelijk was dat wij dit niet mochten horen blijkbaar want ze liep even de kamer uit waar wij in zaten. Toen de mevrouw terug kwam was het geen probleem en de 48 maanden op het contract is doorgekrast en 24 maanden van gemaakt. Het maandbedrag is hier wel op aangepast, dit is nu 238 euro per maand. We vonden het wel goed klinken en na het snel doorbladeren van het contract maar getekend, continu onder het gepush van de mooie toekomst die we tegemoet zouden gaan door de vriendelijke mevrouw.

 

En toen begon de horror. Natuurlijk zoals iedereen zou doen ga je de firma googelen. Toen kreeg ik gelijk last van hartkloppingen en duizeligheid. BeUP blijkt een malafide oplichters firma met wurgcontracten dat haar afspraken niet nakomt! Helaas ben ik samen met vele andere gedupeerden in de val gelopen van dit bedrijf dat dochter is van Proximedia. Ik heb er heel het weekend veel over gelezen en dat we helaas geen recht hebben op de colportage wet.

Wij zitten hier in lichte paniek en met ons handen in ons haar, want we kunnen dit echt niet betalen! In het contract staat dat wanneer een automatisch incasso niet heeft kunnen afschrijven er automatisch 5 euro bijkomt per herinnering met een minimaal bedrag van 25 euro !

 

Wij hebben nog geen contact gehad met het bedrijf want we willen per eerste contact direct juist handelen. Wellicht dat ze ons morgen gaan bellen, zoals de verkoopster aangaf om onze gewenste zoekwoorden te bespreken.

 

Ik zal vandaag nog het contract inscannen en hopelijk heeft iemand voor ons een oplossing hiervoor!

Alvast enorm bedankt voor de moeite,

 

Benji barends

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74887-mkb-clickservice/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Maar zonder gekheid: Dat je opstartkosten maakt is op zich begrijpelijk. Mij maak je alleen niet wijs dat die duizenden euro's zijn in de eerste week. Als iemand er na een week vanaf wil kun je altijd nog overwegen om gewoon het gedane werk te factureren en de rest van de overeenkomst te ontbinden.

 

Vrijwel iedere leverancier zal zoiets accepteren als de klant er een goede reden voor heeft.

Inderdaad de kosten in de beginfase zijn geen duizenden euro’s en dit vragen wij dus ook echt niet aan onze klanten. Zeker in de eerste maand zij wij coulant met de vergoeding die de klant moet betalen. Bij een opzegging in de eerste maand willen wij graag de klant uitnodigen voor een redelijk gesprek. Wij hopen altijd dat er een goede oplossing gevonden kan worden waar ook de klant zich goed bij voelt.

 

 

 

Kijk, dat is een verrassend perspectief.

 

"Uit de bij conclusie van repliek overgelegde financiële gegevens, waaronder een kostprijsberekening, valt op te maken dat door Proximedia voor € 3.642,- aan eenmalige investeringen wordt gedaan [...]", zie ECLI:NL:RBALM:2012:BY4498, r.o. 4.14.

 

De kosten in de beginfase zijn wel 3600 euro maar geen duizenden euro's.

Boefjes. Hebben jullie een beetje creatief zitten boekhouden tegenover de rechter?

  • 0

Dat lijkt me inderdaad niet te rijmen met iemand die binnen 2 weken opzegt.

 

Zeg zelf, als je een contract hebt dat over 4 jaar tijd 8000 euro rekent is het niet heel logisch dat je binnen 2 weken daarvan bijna de helft aan kosten maakt. Als dat wel het geval is ben je aan het financieren.

  • 0

Nee hoor, dat is helemaal niet gebruikelijk. In de gevallen waar het niet per maand opzegbaar is spreken we hooguit over een contract van een jaar - niet 4 jaar.

Hier wil ik graag een kanttekening bij maken. Wij bieden overeenkomsten aan van 2 jaar en niet van 4 jaar. Het klopt dat in het verleden onder de naam van BeUp overeenkomsten zijn aangeboden van 4 jaar. Met Mkb Clickservice hebben wij het over een andere boeg gegooid en bieden sindsdien overeenkomsten aan van 2 jaar.

 

Wij hebben gekozen voor overeenkomsten van 2 jaar, aangezien wij geen instapkosten berekenen. Bij een kortere looptijd zouden wij hoge instapkosten moeten berekenen. Wij kiezen liever voor geen instapkosten, maar een langere samenwerking.

 

We hoeven het ook niet meteen over 30 dagen te hebben. Maar waarom - zeker als die overeenkomsten regelmatig op vrijdag worden getekend - niet iets meer dan 3 dagen?

“De kennisgeving door de Abonnee dient te gebeuren d.m.v. een aangetekende brief waarbij de postdatum van de brief bepalend is.” Hierin staat duidelijk vernoemd tot wanneer en hoe een abonnee kan opzeggen. Dit betekend dus ook dat als er vertegenwoordigers op vrijdag 18:00 langs komen er tot en met maandag een aangetekende brief verstuurd kan worden.

Zoals aangegeven is de postdatum geldend. Hierdoor is de dag van het bezoek van een vertegenwoordiger dus eigenlijk niet relevant.

 

Wij hebben een keuze gemaakt om een afkoelperiode van drie dagen te hanteren. Wij gaan ervan uit dat dit lang genoeg is om een weloverwogen beslissing te nemen. Een langere afkoelperiode zal ook een latere start van de dienstverlening betekenen. Daarnaast zal de periode nooit lang genoeg zijn voor een ondernemer die koopspijt heeft.

 

 

Ik heb iemand van Click+ over de vloer gehad. Dat is volgens mij hetzelfde.

Wat je zegt is niet helemaal waar, het originele contract is 48 maanden. Als je zegt dat dat te veel is, kan er door meerkost 24 maanden van gemaakt worden. Maar dan moet er even gebeld worden...

Een afkoelperiode van 3 dagen wordt niet vermeld bij de verkoop. Je krijgt duidelijk het nu of nooit gevoel. En nu betekent dan ook nu. Geen bedenktijd... Iedereen die iets te zeggen heeft zou ook aanwezig moeten zijn bij de afspraak.

Toen ik zag dat het contract van proximedia was begon ik mij ineens vragen te stellen, omdat ik die naam al gehoord had. Toen heb ik het gesprek stopgezet, ik had bijna getekend.

Ik hoop werkelijk dat jullie het goed bedoelen, maar na een half dagje nagedacht te hebben vind ik het allemaal schandalig veel geld voor wat je effectief krijgt, en vooral dat je geen garanties hebt. Of die toch niet tegoei benoemd worden bij de verkoop. Daarom zou een proefperiode van een half jaar perfect zijn, als het dan rendeert zou ik zonder probleem bijtekenen.

Net iets te agressief naar mijn mening, alhoewel ik een leuke verkoopster had die het goed wist te brengen. Maar sales trainingen heb ik ook al gehad, dus....

  • 0

Ik heb iemand van Click+ over de vloer gehad. Dat is volgens mij hetzelfde. <...> Toen ik zag dat het contract van proximedia was begon ik mij ineens vragen te stellen, omdat ik die naam al gehoord had. Toen heb ik het gesprek stopgezet, ik had bijna getekend.

Click+ is inderdaad een label dat in België gebruikt wordt. ClickPlus, KlikPlus! Het lijkt erop dat de naam elke keer aangepast wordt om met schone zoekresultaten te beginnen, een schone lei zogezei.

 

Wordt Click+ nu ook in Nederland gehanteerd als label?

 

 

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

Ik zoek al een tijdje iemand om het seo gebeuren op zich te pakken. Ik wil groeien en meer leads halen uit mijn/een website.

Vooral het call tracking en de opvolging had me overtuigd. Maar het voelde vooral vreemd voor een zogezegd geweldig en marktleidend bedrijf te tekenen(dat click+ noemde) en dan ineens een contract van proximedia voorgeschoteld te krijgen. Het kan kloppen wat gezegd wordt, veel klanten.

Maar je moet niet ver zoeken voor negatieve reviews te vinden en ook te zien dat ze mensen die iets slechts zeggen direct een proces proberen aan te smeren.

Toen ik vroeg en eerlijk gezegd had dat ik mijn twijfels had bij proximedia mocht ik altijd eens op hun site kijken. Ken jij iemand die op hun site slecht nieuw vermeldt? Ook wist ze met heel veel moeite met maar 2 ondernemers te vinden die ik mocht contacteren, ze werkte al 4 jaar voor hun....

Deze ervaring heeft me ook geleerd dat ik nooit meer iets teken dat onmiddellijk beslist moet worden. Zeker niet als je zelf niet voor een afspraak gevraagd hebt. Als het iets is wat je echt wil, en je hebt het al opgezocht kun je pas zeker zijn van je stuk.

 

 

  • 0

Ik heb iemand van Click+ over de vloer gehad. Dat is volgens mij hetzelfde. <...> Toen ik zag dat het contract van proximedia was begon ik mij ineens vragen te stellen, omdat ik die naam al gehoord had. Toen heb ik het gesprek stopgezet, ik had bijna getekend.

Click+ is inderdaad een label dat in België gebruikt wordt. ClickPlus, KlikPlus! Het lijkt erop dat de naam elke keer aangepast wordt om met schone zoekresultaten te beginnen, een schone lei zogezei.

 

Wordt Click+ nu ook in Nederland gehanteerd als label?

 

 

 

Ik ben belg, dus geen idee. Ik zocht ervaringen en ben oa op deze site uitgekomen.

  • 0

Het klopt dat Click+ en MKB ClickService beide onderdeel zijn van Publicis Groupe.

 

Voor het gemak laat je even weg dat beide een merk zijn van Proximedia, hoofdonderwerp in deze discussie.

 

Dat MKB ClickService zelfstandig van de andere merken opereert dat zal gerust wel, maar het is en blijft een onderdeel van Proximedia. En dat is een bedrijf dat maar 1 ding kan; het onder uiterst dubieuze omstandigheden verkrijgen van een juridisch bindende handtekening voor een veel te dure en bovendien voor de 'klant' nutteloze dienst.

  • 0

Click+ is een label dat in België gehanteerd wordt, niet in Nederland - voor zover bekend. Hier is dat dus MKB Clickservice. Beide labels zijn navolgers van BeUP. En voordien werd de naam Proximedia gehanteerd. Proximedia is al een tijdje onderdeel van Publicis, toegevoegd aan hun Webformance divisie.

 

De eerdere bijdrage van dit topic bleek uit België te komen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

Beste Kapster0183,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Met welk doel wil je in contact komen met gedupeerden?

 

Kun je jouw ervaring hier feitelijk delen?

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

  • 0

Ik ben momenteel met een gerechtsdeurwaarder geconfronteerd omdat be Up beweerd hun beloftes na te zijn gekomen wat dus niet zo is, na aantal berichten voor verbetering lieten ze afweten en deden niks om te verbeteren! Nu ben ik bezig met mijn rechtsbijstand om dit op te lossen alleen beweren ze continu dat ik dus ongelijk heb wat totaal niet zo is nu zie ik vaak klachten voorbij komen en ben ik op zoek naar mensen die in het zelfde schuitje zitten! En dat we elkaar hierbij kunnen helpen!

  • 0

Ik vrees dat je hier in beginsel alleen voor staat en dat ondersteuning vanuit een rechtsbijstandverzekering lang niet altijd volstaat, al zijn hulptroepen mogelijk te activeren als je jouw ervaring uitgebreider weet te beschrijven.

 

Wat is concreet afgesproken en beloofd en wat wordt of is dan niet nagekomen door beup? Kun je hierbij een tijdspad en financiële impact vermelden?

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

  • 0

Ik weet 100% zeker dat ik niet de enige ben die er in getrapt is en nu is het hun woord tegen de mijne.. Maar er zijn meer mensen overal staan klachten! Ik ben er gewoon naar op zoek naar mede gedupeerde ik geef niet op!!! Dan zien we of ik er alleen voor sta of niet

  • 0

Hoi Kapster,

 

Begrijp Highio vooral niet verkeerd; het is slechts goedbedoeld advies op basis van de informatie die hier op het forum al sinds 2012 gedeeld wordt.

 

Het goede nieuws is dat er hulptroepen te vinden zijn, maar daar is dus inderdaad concrete informatie voor nodig.

 

Neem vooral ook even(..) de tijd om dit topic goed door te nemen, je kunt al aardig wat vinden van (en over) andere zaken, die mogelijk vergelijkbaar zijn.

 

Wat je niet moet onderschatten is dat de juridische afdeling van dit bedrijf (waarschijnlijk) veelvuldig actief is met zaken zoals de jouwe, en zij er dus veel ervaring in hebben. Een goede voorbereiding zal dus noodzakelijk zijn.

 

 

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

  • 0

Ik ben momenteel met een gerechtsdeurwaarder geconfronteerd omdat be Up beweerd hun beloftes na te zijn gekomen wat dus niet zo is, na aantal berichten voor verbetering lieten ze afweten en deden niks om te verbeteren!

BeUP? Dan is de overeenkomst niet van recente datum. Vertel nou eens kalm wat er gebeurd is.

 

Wanneer kwamen ze langs? Hadden ze vantevoren gebeld om een afspraak te maken? Was het hun idee om langs te komen of had jij ze uitgenodigd? Hoeveel mensen kwamen er op bezoek? Was er iemand bij die het verkoopgesprek gehoord heeft? Wat werd er beloofd?

 

Wat heb je gekregen? Wanneer? Wat klopte en wat niet? Heb je daarop gereageerd? Per telefoon of per mail? Kun je aantonen dat je niet blij was met de geleverde kwaliteit? Hoe heeft zich dat ontwikkeld?

 

Je krijgt een deurwaarder op bezoek, dus blijkbaar ben je gestopt met betalen. Is dat op advies van iemand? Heb je dat gemotiveerd? Wat was daarop de reactie?

 

Wat wij waarnemen is dat Proximedia (BeUP) soms afziet van incasso als je heel veel kabaal maakt. Ze gaan hier straks aanbieden om het 'in der minne' op te lossen, maar dat betekent meestal een betalingsregeling. En mensen die stommetje spelen, belanden niet zelden voor de rechter. Daar komt het heel erg aan op de argumentatie. Misschien dat iemand aan de hand van jouw beschrijving kan zien of er sprake is van aantoonbare misleiding of dwaling, of dat je misschien aanspraak kan maken op consumentenrecht. En wellicht is er duidelijk wanprestatie!

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

Ik ben momenteel met een gerechtsdeurwaarder geconfronteerd omdat be Up beweerd hun beloftes na te zijn gekomen wat dus niet zo is, na aantal berichten voor verbetering lieten ze afweten en deden niks om te verbeteren! Nu ben ik bezig met mijn rechtsbijstand om dit op te lossen alleen beweren ze continu dat ik dus ongelijk heb wat totaal niet zo is nu zie ik vaak klachten voorbij komen en ben ik op zoek naar mensen die in het zelfde schuitje zitten! En dat we elkaar hierbij kunnen helpen!

 

Ook ik ben daar een gedupeerde van maar ik berust ook al vind ik het geen eerlijke zaak.

ik durfde geen klacht in te dienen ivm smaad/laster.

helaas hier geen rechtsbijstand maar ik zou zo graag willen dat ze stoppen met hun oneerlijke handelspraktijken!

  • 0

Ik durfde geen klacht in te dienen ivm smaad/laster.

Beschrijven wat je is overkomen is geen smaad of laster. Je mag ook een restaurant-review maken. Goede en slechte ervaringen zijn van belang voor toekomstige klanten die zich informeren. En daarmee kan MKBclickservice zijn dienstverlening verbeteren.

 

Elke klacht is immers een kans! ;)

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0
U kunt uw ervaringen uiteraard online delen, maar als u ook uw klachten deelt met MKB ClickService dan kunnen wij misschien iets voor u betekenen.

Werkelijk onbegrijpelijk - heb je wel begrepen waar dit topic over gaat? Deze mensen hebben contact met jullie opgenomen en een grote dikke middelvinger in hun gezicht gekregen!

  • 0

Ik durfde geen klacht in te dienen ivm smaad/laster.

In overleg gaan met de leverancier (in dit geval Proximedia - MKB Clickservice) is altijd aan te raden wanneer je niet tevreden bent met de dienstverlening. Leg duidelijk uit wat er volgens jou niet goed gaat, sinds wanneer en waarom dat niet overeenkomt met wat beloofd is en/of redelijkerwijs verwacht mag worden. Begin redelijk en word pas boos als daar onredelijk op gereageerd wordt.

 

Zo bouw je een dossier op.

 

Dat je hopelijk nooit nodig hebt, omdat het probleem netjes opgelost wordt. Lukt dat niet, dan kun je elders gaan klagen. Dat is geen smaad of laster, maar gewoon jouw ervaring met de dienstverlening.

 

Proximedia heeft een aantal malen geklaagd bij HL over dit topic. We hebben het bedrijf aangeraden te reageren in het topic zelf om met ontevreden klanten in gesprek te raken. Als ze dat dan doen, worden ze tamelijk negatief onthaald. Daarom geef ik een positieve waardering aan het bedrijf (een reusje) voor het deelnemen aan de dialoog.

 

Sticks & carrots! ;)

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

Op klacht.nl wordt MKB Clickservice dit jaar (8) en afgelopen maand toch alweer vijf (!) keer aangemeld als marketingbedrijf.

 

Kennelijk lukt het deze partij met moederonderneming(en) Proximedia en Publicis Groupe in direct klantcontact nog niet erg om een rode draad in de aard van deze klachten te ontdekken om dienstverlening en klantvoorlichting te verbeteren, ondanks het mooie weer wat gespeeld wordt door de webcare. Of om klantproblemen met terugwerkende kracht te verhelpen.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

  • 0
Ik ben momenteel met een gerechtsdeurwaarder geconfronteerd omdat be Up beweerd hun beloftes na te zijn gekomen wat dus niet zo is, na aantal berichten voor verbetering lieten ze afweten en deden niks om te verbeteren! Nu ben ik bezig met mijn rechtsbijstand om dit op te lossen alleen beweren ze continu dat ik dus ongelijk heb wat totaal niet zo is nu zie ik vaak klachten voorbij komen en ben ik op zoek naar mensen die in het zelfde schuitje zitten! En dat we elkaar hierbij kunnen helpen!

 

Je bent met een gerechtsdeurwaarder geconfronteerd, omdat BeUP niet zijn verplichtingen nakomt? Die snap ik niet. Ben jij in verzuim jegens een derde? Of heb je hier een stukje overgeslagen, bijvoorbeeld dat jij bent opgehouden te betalen?

 

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

  • 0

We hebben het bedrijf aangeraden te reageren in het topic zelf om met ontevreden klanten in gesprek te raken. Als ze dat dan doen, worden ze tamelijk negatief onthaald.

Dat komt puur door de inhoud van hun reacties, dus ik heb echt geen medelijden met ze. Op het moment dat ze consequent fatsoenlijk zaken gaan doen krijgen ze van mij ook een reusje - tot die tijd kunnen ze het rambam krijgen.

  • 0

Wij hebben een zeer positieve ervaring met MKB Click service!

Tijdens een heel leuk gesprek hebben wij een contract getekend bij MKB Click Service.

Een week erna hebben zich er omstandigheden voorgedaan waardoor wij als bedrijf niet aan onze betalingen aan MKBCS houden kunnen voldoen. Wij hebben gelijk gebeld naar hen en wij konden op kantoor even langs komen voor een gesprek om het op te lossen.

 

Dit was echt een ontzettend fijn gesprek en mensen op het kantoor denken echt mee. De medewerkers begrepen onze situatie en wij konden kosteloos ons contact opzeggen. Wij zullen zeker weten, als wij weer in een situatie zitten waar wij zeker zijn van onze financiele situatie, een contract afsluiten bij MKB Click Service!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    6 leden, 87 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.