• 0

Omgaan met Economische Cycli: Hoe spreid jij als marketingbureau je risico's?

(aangepast)

Hallo allemaal,

 

Als eigenaar van een marketingbureau dat zich voornamelijk richt op het genereren van leads voor personeelswerving (90% van mijn business), ben ik zeer geïnteresseerd in het leren hoe collega's de fluctuaties van de economische cycli navigeren.

 

Mijn vraag aan jullie is: Hoe passen jullie je strategieën aan en spreiden jullie het risico om effectief te blijven in zowel economische hoog- als laagconjunctuur? 

 

Alle input en ervaringen zijn welkom en ik kijk uit naar jullie waardevolle inzichten.

Met vriendelijke groet,
Thijs

aangepast door ThijsPeter
Vraagteken vergeten

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bijvoorbeeld met SWOT?

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0
2 uur geleden, ThijsPeter zei:

Als eigenaar van een marketingbureau dat zich voornamelijk richt op het genereren van leads voor personeelswerving (90% van mijn business)

 

Niet alle eieren in één mandje leggen.

  • 0
(aangepast)
13 uur geleden, Joost Rietveld zei:

Hoe weet je in welke van de twee fases je zit?

Check de 

Conjunctuurklok

 

18 uur geleden, ThijsPeter zei:

...eigenaar van een marketingbureau...

@ThijsPeter, leg eens uit? Ik vind het toch enigszins bijzonder dat iemand uit de marketing deze vraag stelt:

18 uur geleden, ThijsPeter zei:

Hoe passen jullie je strategieën aan...?

...en volgens het (op dit moment weer uit HL-profiel verwijderde?) LinkedIn profiel marketingstrategie aan de man brengt...?

 

aangepast door Hans van den Bergh
Toevoeging tussen (...)

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0
3 minuten geleden, Hans van den Bergh zei:

Check de 

Conjunctuurklok

Mijn vraag was vooral om ts aan het denken te zetten over zijn eigen vraag. Conjunctuur is een glijdende en stijgende schaal. Niet zomaar voorspelbaar. Erop anticiperen is een kunst, zo al mogelijk

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

  • 0
3 minuten geleden, Joost Rietveld zei:

Mijn vraag was vooral om ts aan het denken te zetten over zijn eigen vraag. Conjunctuur is een glijdende en stijgende schaal. Niet zomaar voorspelbaar. Erop anticiperen is een kunst, zo al mogelijk

 

Aha, helder! Dan nog steeds geeft het te denken dat iemand die een Bachelor in bedrijfskunde heeft en marketingstrategie aanbiedt, zo'n vraag kan stellen?

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0
9 uur geleden, Hans van den Bergh zei:

Aha, helder! Dan nog steeds geeft het te denken dat iemand die een Bachelor in bedrijfskunde heeft en marketingstrategie aanbiedt, zo'n vraag kan stellen?

Simpel … omdat elke (bedrijfseconomische) studie/opleiding daar geen goed antwoord op heeft … en dus blijft het zoeken naar de Heilige Graal.

 

Het is zoiets als met de aandelen- en cryptohandel … teveel parameters hebben invloed op het resultaat. 
 

12 uur geleden, herman van der helm zei:

Intuïtie

Zoiets als dat, maar dan gecompliceerder omdat collectieve of groep-hysterie een grote, zo niet de grootste, invloed daar op uitoefent, en die laat zich moeilijk voorspellen.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

  • 0
25 minuten geleden, Cosara zei:

Zoiets als dat, maar dan gecompliceerder omdat collectieve of groep-hysterie een grote, zo niet de grootste, invloed daar op uitoefent, en die laat zich moeilijk voorspellen.

Intuïtie is geen 'voorspeller', maar een 'aanvoeler'.

  • 0
3 uur geleden, Cosara zei:

elke (bedrijfseconomische) studie/opleiding daar geen goed antwoord op heeft

 

Nou, dan heb ik indertijd waarschijnlijk mazzel gehad met mijn HEAO, want toen heb ik alles geleerd over strategie aapassen door middel van goede SWOT-analyses en breng dit ook al decennia in de praktijk, vandaar dat ik Vraagsteller om uitleg vroeg...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0
(aangepast)
3 uur geleden, herman van der helm zei:

Intuïtie is geen 'voorspeller', maar een 'aanvoeler'.

 Intuïtie is een combinatie van voorspellen op basis van waarnemingen en aanvoelen op basis van gedachtegangen .. dat laatste min of meer onbewust op basis van opgedane ervaringen.

aangepast door Cosara

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

  • 0
3 uur geleden, Hans van den Bergh zei:

Nou, dan heb ik indertijd waarschijnlijk mazzel gehad met mijn HEAO, want toen heb ik alles geleerd over strategie aapassen door middel van goede SWOT-analyses en breng dit ook al decennia in de praktijk,

Misschien heeft u mazzel gehad dat een SWOT-analyse goed heeft uitgepakt. Meer geluk dan wijsheid dus.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

  • 0
42 minuten geleden, Cosara zei:

Misschien heeft u mazzel gehad dat een SWOT-analyse goed heeft uitgepakt. Meer geluk dan wijsheid dus.

 

Sorry, dit kwalificeer ik als een onzin-opmerking, een goede analyse om strategische opties te identificeren, bestaat uit héél weinig mazzel (of pech), want dat kun je, toegegeven, nooit helemaal uitsluiten (domme pech heeft zich met Corona wel bewezen, maar ook dan analyseer je jouw opties!).

 

Iteratieve processen, zoals SWOT-analyses moeten zijn, zijn er juist voor bedoeld om 'het schip' in voorkomend geval effectief te kunnen (bij-)sturen.

Ik kan hier een hele verhandeling gaan geven over hoe vaak ik (en dan niet iedere keer met een matrix op een whiteboard o.i.d., maar gewoon in het hoofd) zo mijn leven en werken (bij-)stuur, maar dat zal ik de lezers besparen.

 

Overigens doet iedereen het SWOT-en ongemerkt in meer of mindere mate, maar als je het instrument echt snapt, zou je zo'n opmerking niet maken...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    7 leden, 68 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.