• 0

Is de leasemaatschappij of dealer verantwoordelijk voor een slechte auto?

Ik heb op de BV een zakelijk operational lease contract van 24 maanden. Het betreft een auto met diverse electronische mankementen.

Door de dealer word ik niet of nauwelijks geholpen. Daarop ben ik naar leasemaatschappij Athlon gestapt maar zij geven aan hiervoor niet verantwoordelijk te zijn. Zij regelen alleen de financiele afhandeling zegt men.

De auto staat echter op naam van Athlon en ik betaal dus nu al maanden voor een auto die niet doet wat men ervan mag verwachten.

Heeft de leasemaatschappij gelijk ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 2
(aangepast)
46 minuten geleden, cargoplanner zei:

Heeft de leasemaatschappij gelijk ?


Wat staat er in de leaseovereenkomst en bijbehorende voorwaarden?
 

Wellicht iets om te laten checken door een goede bedrijfsjurist: hij/zij kan je dan ook helpen met de juiste vervolgstappen richting fabrikant en/of dealer en/of leasemaatschappij, zoals een formele ingebrekestelling.

 

Edit: uit de standaard leasevoorwaarden van Athlon:

 

Quote

 

7. Object

7.4 Op het Object en het gebruik daarvan is een fabrieksgarantie van toepassing. Klant heeft in dit kader niet meer rechten dan Athlon. Athlon is niet aansprakelijk voor schade of kosten die het gevolg zijn van het niet (naar verwachting) functioneren van het Object.

 

 

 

aangepast door Norbert Bakker
voorwaarden Atlon geciteerd

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 2

Als ik bij Athlon via operational lease kijk zie ik bij de unique selling points staan: "Vervangend vervoer bij reparatie of onderhoud" alsmede: "Wij houden jou mobiel en nemen je al het werk uit handen."

 

Dan mag je als leek zonder juridische kennis verwachten dat zij jouw aanspreekpunt zijn. En als iemand het met de dealer moet uitvechten lijkt me dat dat Athlon is, en niet jij. Je contract loopt bij Athlon, je betaalt aan Athlon. 

 

Ik zou ze op een vriendelijke manier mailen met daarbij vermelding van een summiere weergave van de afgelopen maanden, bovenstaande quotes van de website en het verzoek om vervangend vervoer te regelen totdat je eigen auto weer in orde is. Geef duidelijk aan dat je operational lease hebt ( wellicht dacht de medewerker klantenservice van Athlon dat je financial lease had, dan had hij/zij wel gelijk).

 

Als je daar binnen 48 uur geen passend antwoord op hebt zou ik inderdaad Norberts advies opvolgen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie antwoorden. Eerste en laatste leaseauto. Want als je vraagt om een aanbod om het onding wegens mankementen terug te geven of in te ruilen op een andere komt het erop neer dat je het grootste gedeelte van de resterende termijnen alsnog kan betalen.

Voortaan weer gewoon een auto kopen en zelf afrekenen. Als hij dan niet bevalt kan je hem weer gewoon direct verkopen/inruilen.

 

Link naar reactie
  • 0
34 minuten geleden, cargoplanner zei:

Ik heb een contract met Athlon maar in hun contract staat dat zij niet aansprakelijk zijn maar de dealer.

Er mag van alles in het contract staan, maar dit lijkt mij een onredelijke voorwaarde.

 

Naar mijn mening is dit uitsluitend een zaak tussen verhuurder en hun leverancier.

 

Als jouw huurhuis gebreken vertoont, moet je dan ook contact opnemen met het bouwbedrijf die de huurwoning heeft gebouwd ?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 161 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.