Ik lees op het forum verschillende vragen over wat te doen bij het failissement van een leverancier van producten die je als webshop (bijvoorbeeld) verkocht hebt. Dan blijf je als verkoper aansprakelijk. Maar wat als je als verkoper je bedrijf beëindigt?
Ik had dus een onderneming met onder andere een webshop op Bol. De onderneming is enige tijd geleden beëindigd (uitgeschreven bij de KvK, btw nummer van de belastingdienst is sinds 1 juli niet meer geldig). We krijgen soms nog een garantie aanvraag binnen. Mijn vraag is wat ik daarmee moet, en hoe dit juridisch zit. Ik lees op internet dat het als consument lastig is om aanspraak te maken op je wettelijke garantie als de winkel waarbij je deze gekocht hebt failliet is. Maar niks over hoe dat dan juridisch precies zit. En of dat anders is als het bedrijf simpelweg beëindigd is. Hulp of informatie is welkom!
Onze onderneming was een VOF. Maakt dat een verschil in deze situatie omdat je met een VOF wel persoonlijke aansprakelijkheid hebt en met (bijvoorbeeld) een BV normaal gesproken niet?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
AnneAlbert
AnneAlbert
Hoi allemaal,
Ik lees op het forum verschillende vragen over wat te doen bij het failissement van een leverancier van producten die je als webshop (bijvoorbeeld) verkocht hebt. Dan blijf je als verkoper aansprakelijk. Maar wat als je als verkoper je bedrijf beëindigt?
Ik had dus een onderneming met onder andere een webshop op Bol. De onderneming is enige tijd geleden beëindigd (uitgeschreven bij de KvK, btw nummer van de belastingdienst is sinds 1 juli niet meer geldig). We krijgen soms nog een garantie aanvraag binnen. Mijn vraag is wat ik daarmee moet, en hoe dit juridisch zit. Ik lees op internet dat het als consument lastig is om aanspraak te maken op je wettelijke garantie als de winkel waarbij je deze gekocht hebt failliet is. Maar niks over hoe dat dan juridisch precies zit. En of dat anders is als het bedrijf simpelweg beëindigd is. Hulp of informatie is welkom!
Onze onderneming was een VOF. Maakt dat een verschil in deze situatie omdat je met een VOF wel persoonlijke aansprakelijkheid hebt en met (bijvoorbeeld) een BV normaal gesproken niet?
Dank,
Anne Albert
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/75461-garantie-na-stopzetting-eigen-bedrijf/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag