Ik sta bijna 5 jaar ingeschreven bij de kvk als eenmanszaak. Ik heb wat advies nodig over een uitdaging waar ik momenteel mee te maken heb bij mijn webshop. Na twee maanden hard werken heb ik eindelijk mijn webshop geopend, waar ik ongeveer 700 producten aanbied, elk met 2 stuks op voorraad in mijn magazijn. Het magazijn huur ik en ik heb hier een huurcontract voor afgesloten van 1 jaar. Het gaat om producten die een prijswaarde hebben van tussen de €15-50 (Geen hogere prijzen dat dit).
Het probleem is dat ik vastloop, omdat ik geen enkele goedkeuring krijg van een betaalprovider om online betalingen te accepteren. Ik verkoop normale huishoudelijke producten en gadgets, allemaal EU-goedgekeurd en zonder enige problemen. Deze producten vormen geen enkele bedreiging voor de gezondheid. Ook verkoop ik geen producten die je kan consumeren. Het is erg frustrerend omdat ik al afgewezen ben door Multisafepay, Pay.nl en Mollie nadat ik alle documenten netjes heb aangeleverd. Verder als ik vraag wat de reden is, willen ze me nooit vertellen waarom ik geweigerd ben.
Ik heb in het verleden nooit fraude gepleegd en zover ik weet sta ik niet op een zwarte lijst. Ik heb zelfs een inzageverzoek ingediend bij het CIS-register, maar daar vond ik alleen een oude verzekeringsclaim over een gestolen voertuig (waarde <€2000) van lang geleden. Ik ben nu echt radeloos en weet niet welke stappen ik moet nemen.
Heeft iemand hier ervaring mee? En weet iemand welke stappen ik het beste kan ondernemen? In het verleden heb ik zonder problemen gebruik gemaakt van Mollie als betaalprovider. Zijn er wellicht andere betaalproviders die minder streng zijn? Het lijkt bijna alsof betaalproviders een gedeelde database gebruiken om te zien wie er geweigerd wordt op basis van klantgegevens of KvK-nummer, wat tot een soort kettingreactie leidt. Slapende honden moet je natuurlijk niet wakker maken. Ik vermoed dat ze mij als een hoog risico beschouwen vanwege iets, maar ik kan echt niet achterhalen wat.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Janpiet
Janpiet
Hallo allemaal,
Ik sta bijna 5 jaar ingeschreven bij de kvk als eenmanszaak. Ik heb wat advies nodig over een uitdaging waar ik momenteel mee te maken heb bij mijn webshop. Na twee maanden hard werken heb ik eindelijk mijn webshop geopend, waar ik ongeveer 700 producten aanbied, elk met 2 stuks op voorraad in mijn magazijn. Het magazijn huur ik en ik heb hier een huurcontract voor afgesloten van 1 jaar. Het gaat om producten die een prijswaarde hebben van tussen de €15-50 (Geen hogere prijzen dat dit).
Het probleem is dat ik vastloop, omdat ik geen enkele goedkeuring krijg van een betaalprovider om online betalingen te accepteren. Ik verkoop normale huishoudelijke producten en gadgets, allemaal EU-goedgekeurd en zonder enige problemen. Deze producten vormen geen enkele bedreiging voor de gezondheid. Ook verkoop ik geen producten die je kan consumeren. Het is erg frustrerend omdat ik al afgewezen ben door Multisafepay, Pay.nl en Mollie nadat ik alle documenten netjes heb aangeleverd. Verder als ik vraag wat de reden is, willen ze me nooit vertellen waarom ik geweigerd ben.
Ik heb in het verleden nooit fraude gepleegd en zover ik weet sta ik niet op een zwarte lijst. Ik heb zelfs een inzageverzoek ingediend bij het CIS-register, maar daar vond ik alleen een oude verzekeringsclaim over een gestolen voertuig (waarde <€2000) van lang geleden. Ik ben nu echt radeloos en weet niet welke stappen ik moet nemen.
Heeft iemand hier ervaring mee? En weet iemand welke stappen ik het beste kan ondernemen? In het verleden heb ik zonder problemen gebruik gemaakt van Mollie als betaalprovider. Zijn er wellicht andere betaalproviders die minder streng zijn? Het lijkt bijna alsof betaalproviders een gedeelde database gebruiken om te zien wie er geweigerd wordt op basis van klantgegevens of KvK-nummer, wat tot een soort kettingreactie leidt. Slapende honden moet je natuurlijk niet wakker maken. Ik vermoed dat ze mij als een hoog risico beschouwen vanwege iets, maar ik kan echt niet achterhalen wat.
Alle hulp en advies wordt enorm op prijs gesteld!
Bedankt alvast!
aangepast door JanpietLink naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/75477-geweigerd-door-betaalproviders/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen