• 0

Staat van boekhoudsoftware anno 2023

Wij zijn uit e-Boekhouden gegroeid en dus op zoek naar een nieuw pakket. Er zijn veel pakketten, maar de meeste pakketten bieden geen support voor OSS. Daar valt wel omheen te werken, dat doen we nu ook, maar dat is verre van ideaal.

 

Onze eisen zijn basically:

 

  • Support voor OSS
  • Goede, uitgebreide API

 

Geen vreemde eisen toch? Echter blijven met deze eisen enkel Twinfield, King (iMuis), MFAS en Exact online over. Al deze pakketten lijken minimaal 10 jaar geleden ontwikkeld te zijn en zijn wat betreft usability in 2000 blijven steken.

 

Het is toch niet vreemd dat ik voor €100 - €150 per maand een moderne interface en best practices verwacht? Waarom is er niet een goed, modern pakket voor middelgrote MKBers?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat zijn de beperkingen waar je tegenaanloopt bij e-boekhouden? Wellicht helpt dat anderen ook om te kijken of er pakketten zijn die dat niet hebben?

 

Ik zelf ben overigens tevreden met Visma eAccounting. Dat is misschien niet zo groot als sommige andere pakketten, maar wellicht ook wel weer wat groter dan de echt kleine pakketten. Had je die ook al bekeken?

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
16 uur geleden, Freeaqingme zei:

Wat zijn de beperkingen waar je tegenaanloopt bij e-boekhouden? Wellicht helpt dat anderen ook om te kijken of er pakketten zijn die dat niet hebben?

 

Ik zelf ben overigens tevreden met Visma eAccounting. Dat is misschien niet zo groot als sommige andere pakketten, maar wellicht ook wel weer wat groter dan de echt kleine pakketten. Had je die ook al bekeken?

 

15 uur geleden, rh0 zei:

Hi ShopJeRot

 

Lastig zo'n vraag.

 

Kan je wat meer uitleg geven bij de volgende punten:

  • Support voor OSS
  • Goede, uitgebreide API

 

Waar we bij e-Boekhouden tegen aan lopen:
- Er is 0 logging en je kunt niet zien wanneer een mutatie is aangepast. Het vinden van een fout is erg lastig.

- De API is beperkt, waardoor ons purchase 2 pay process (p2p) verschillende beperkingen heeft. Een ingevoerde factuur in onze p2p software kan eenmaal doorgevoerd naar e-Boekhouden niet meer gewijzigd worden bijvoorbeeld.

- We willen voor leveringen aan consumenten in andere EU landen echte BTW-codes (OSS support). Dit wordt door e-Boekhouden en veel andere pakketten niet ondersteund.

- e-Boekhouden is niet gemaakt voor 100.000 mutaties per jaar. Is op veel punten traag in gebruik bij veel mutaties.

 

 

De volgende pakketten heb ik bekeken en vallen af:

  • Silvasoft : Geen OSS support
  • Yoursminc : Geen OSS support
  • Asperion inBalance : Geen OSS support
  • Jortt : API te beperkt
  • Informer : Geen OSS support
  • Snelstart : Offline app
  • Davilex : Website geen veilig SSL certificaat
  • Kleisteen : Geen OSS support
  • Visma eAccounting Pro : Wel OSS support, maar niet via API

 

Twinfield kost ongeveer €100 per maand. Een typisch voorbeeld van de usability van Twinfield is de BTW-aangifte. Die ziet er zo uit:

twinfield_Btw.thumb.jpg.a1f0d459230862bd770609d1e0862448.jpg

 

Het werkt wel, maar anno 2023 kan dit veel beter.

 

Exact Online gaat voor ons richting €300 per maand. En aangezien KKR er aan het roer staat zullen de prijzen nog stijgen. Dat is behoorlijk gortig in mijn ogen.

aangepast door ShopJeRot
Link naar reactie
  • 0
22 uur geleden, ShopJeRot zei:

Geen vreemde eisen toch? Echter blijven met deze eisen enkel Twinfield, King (iMuis), MFAS en Exact online over. Al deze pakketten lijken minimaal 10 jaar geleden ontwikkeld te zijn en zijn wat betreft usability in 2000 blijven steken.

 

Ik herken je weerstand tegen het belabberde design. Wij hebben jarenlang naar tevredenheid met Exact Online gewerkt. Het heeft me toen ook even tijd gekost om eraan te wennen, maar na een tijdje kijk je daar wel doorheen. Inhoudelijk heeft het voor ons altijd goed gewerkt, en ondanks dat het design in 2000 is blijven steken, is de inhoud wel blijven ontwikkelen.

Link naar reactie
  • 0

Je zou eens naar Xero kunnen kijken. Geen specifieke ondersteuning voor Nederlandse regels, maar wel een uitgebreide API en je maakt snel een OSS aangifte. Het heeft ook een interface uit dit millennium en vreemde valuta zijn een makkie.

Link naar reactie
  • 0
16 uur geleden, Tonino zei:

Je zou eens naar Xero kunnen kijken. Geen specifieke ondersteuning voor Nederlandse regels, maar wel een uitgebreide API en je maakt snel een OSS aangifte. Het heeft ook een interface uit dit millennium en vreemde valuta zijn een makkie.

 

Het is wellicht een goed idee om een buitenlands pakket te gebruiken. Wij moeten wel de ICP-aangifte automatiseren, dat is handmatig niet meer te doen. Dat kan wellicht door Xero (of een ander pakket) te koppelen aan fiscaal-online. Ik ga het onderzoeken.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.