Ga naar inhoud

HL-ers met hun onderneming in de media!

Geplaatst:

Karen

Hallo Allemaal,

Ook ik heb natuurlijk vorige week die fraaie foto van onze eigen Venture Capital Coach in de media gezien. Maar dat was zeker niet de eerste keer dat ik een startende HL-er in een blad aantrof.

Zo stond Danielle van Hulpplus een paar maanden geleden met stukje met een leuke foto met haar oma's in 'De Zaak' en zag ik Sanne Roemen van Oomph een paar weken geleden in 'SiS' staan (een nieuw vrouwenblad met oa aandacht voor vrouwelijke ondernemers). Dat laatste artikeltje kun je bekijken op www.oomph.nl.

Ik vond het erg leuk om de artikeltjes over beide dames te lezen omdat ik hen alleen nog maar digitaal op HL voorbij had zien komen en nu een beeld bij hen kreeg.

Dat bracht mij op de gedachte dat ik wellicht niet de enige ben die het leuk vind om dit soort media-aandacht van startende HL-ers onder ogen te krijgen.

Als jullie dat inderdaad ook wat lijkt is het wellicht een idee om het in dit draadje in de toekomst te melden als je een collega HL-starter in de media tegenkomt of als je daar zelf in staat. Aub wel even regelen dat je het artikel op je eigen website mag plaatsen zodat we een link kunnen opnemen.

Ik lees/merk graag wat jullie hiervan vinden.

Groeten Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Featured Replies

Geplaatst:

Romano Sandee

Haha... Geweldig dat media Nederland het zo goed oppakt. Is natuurlijk ook wel nodig om dit te organiseren. Zo sta ik vandaag ook op de achterkant van het AD met 3 vragen (zal het vanavond even inscannen) en was ik rond 9 uur vanochtend nog even te horen op Radio Noord Holland. Dus ik kan het wellicht gelijk als yes-moment noemen dat deze actie in de zin van doelen, het doel publiciteit zeker wel haalt.

Edit:

Hier de video van Youtube waar ik het radiointerview mee heb opgenomen als het ware;

En via Twitpic heb ik het artikeltje van het AD ingescand. Het fragment van 3FM moet ik nog even op wachten, deze is nog niet beschikbaar op Uitzendinggemiste.nl...

Geplaatst:

Linda Maas

Ben nu rustig in de trein de Spits aan het doorbladeren, kom ik Romano Sandee weer tegen met zijn Tweurtocht!

;D

Marketing & Communicatie

Geplaatst:

Romano Sandee

Ben nu rustig in de trein de Spits aan het doorbladeren, kom ik Romano Sandee weer tegen met zijn Tweurtocht! ;D

Zou je hem kunnen inscannen? Ik kan nu geen Spits meer bemachtigen namelijk... Maar wel cool!

Geplaatst:

Miran.

Zou je hem kunnen inscannen? Ik kan nu geen Spits meer bemachtigen namelijk... Maar wel cool!

Hier is hem Romano: http://hirespdf.spitsnieuws.nl/2009-05-19/SPI20090519.pdf Zie bladzijde 13!

Succes is geen toeval, succes is gepland.

Geplaatst:

Linda Maas

Hier is hem Romano: http://hirespdf.spitsnieuws.nl/2009-05-19/SPI20090519.pdf Zie bladzijde 13!

Klopt, dat was het! Mocht je het origineel willen hebben dan roep maar, dan stuur ik het per post toe (heb het even uit het krantje gescheurd)

Marketing & Communicatie

Geplaatst:

Manon GJ

Louise helemaal top!!!

En Romano, I am shocked, toppertje, gaat goed he!!

Geplaatst:

Sander

Romano,

het gaat steeds beter!!!

Echt geweldig!

Ice76 - The Ice Cream Dealer

Rockin The World

www.ice76.com

Geplaatst:

Romano Sandee

Klopt, dat was het! Mocht je het origineel willen hebben dan roep maar, dan stuur ik het per post toe (heb het even uit het krantje gescheurd)

Dat zou wel tof zijn als je hem toe kan sturen... Moet uiteraard wel in het plakboek van tot nu toe de meest succesvolle campagne!

Geplaatst:

Romano Sandee

Ok. Ik heb het gelezen. Wel jammer dat ze niet even een linkje erbij hebben gezet, maar zeker tof!

Tevens kreeg ik van Frans een reusje met een vraag, ik quote;

"Kijk, da's pas een mooie stunt. Had je ooit gedacht in de Spits te belanden hiermee? Gefeliciteerd. Frans"

Om eerlijk te zijn... nee. Ik had het echt wel gehoopt, maar had bij voorbaat het gevoel; het zullen wel slechts de huis-aan-huis-bladen worden. Dus ik vind het ook wel boven mijn verwachtingen uit stijgen nu al. Daarom maakt het voor mij ook een geslaagde stunt. Inmiddels is er dan ook al wel een flinke lijst van media (en wellicht wel meer);

- Radio Noord

- Dagblad van het Noorden

- Algemeen Dagblad

- Radio Noord-Holland

- 3FM

- Spits

Al ben ik wel benieuwd wanneer Albert Verlinden mij gaat bellen.

Nu moet ik wel zeggen dat de Tweurtocht heel strategisch is bedacht. Er is precies vastgesteld wanneer de media benaderd word en dat soort dingen.

Ook heb ik even het stukje van 3FM opgenomen via Camstudio. Hieronder te horen. Het is maar kort trouwens;

http://www.youtube.com/watch?v=McT5_79BLHk

Graag hoor ik er ook van als jullie wat spotten... Want ik kan het haast niet bijhouden ;)

Geplaatst:

Frans Sijtsma

Tweurtocht goes international:

op netties.be

even een stukje quoten

Nieuwe woordjes leren: Tweurtocht

Een leuk ideetje: een schattenjacht via Twitter. Dat heet dan een Tweurtocht - en op 10 juni zal in NEderland voor het eerst zo'n Tweurtocht georganiseerd worden.

Geplaatst:

Romano Sandee

Ja precies... Echt ongelovelijk hoe snel het ook word opgepikt in de media... Het spreekwoord komt zijn woord echt na; "Als 1 schaap over de dam is, volgen er meer"

Geplaatst:

Frans Sijtsma

Tipje: tweurtocht.nl is nu nog vrij.

Geplaatst:

Romano Sandee

goede tip ;D

Inmiddels is www.tweurtocht.nl geregistreerd en geactiveerd en word doorgestuurd naar het Twitter-adres.

Geplaatst:

Louise

- Radio Noord

- Dagblad van het Noorden

- Algemeen Dagblad

- Radio Noord-Holland

- 3FM

- Spits

Wow, Romano, ik ben onder de indruk!

Geplaatst:

Henri Kroeze

Echt top! ;D

... doet leuke dingen op internet ...

Geplaatst:

Frans Sijtsma

goede tip ;D

Inmiddels is www.tweurtocht.nl geregistreerd en geactiveerd en word doorgestuurd naar het Twitter-adres.

Romano, wees nu slim, en doe tweurtochten.nl ook!

Als het door alle mediaaandacht een ingeburgerd begrip wordt dan wil je toch niet dat men via tweurtochten.nl op een mooie overzichtssite van een ander komt met een overzicht van alle tweurtochten in NL, BE en omstreken?

Frans

Geplaatst:

Romano Sandee

Even een aantal websites die ik ook heb gevonden waar de Tweurtocht op gemeld staat

- Nieuws.be

- Websonic.nl

- Dutch Cowboys

Komt helemaal goed is mijn gevoel... Er zijn 2 plaatsen waar alles voor klaar staat, dus helemaal top. Nu dit een beetje proberen vast te houden en de spanning opbouwen...

*heeft het gevoel dat ik geen gewichtsconsulent moest worden, maar meer doen met leuke/originele marketingacties*

Geplaatst:

Manon GJ

Artikeltje geschreven over dat biologisch eten juist voor kinderen extra belangrijk is voor De Betere Wereld. Dit magazine wordt gratis verstrekt bij natuurvoedingswinkels. Op de voorkant het logo en op pagina 29 het artikel.

http://www.debeterewereld.nl/documenten/digi-magazine-12/magazine.html

Geplaatst:

Romano Sandee

Leuk artikel! Tof!

Geplaatst:

Ewout Wolff

@Louise - helemaal vergeten je te feliciteren. Ben erg benieuwd of je wat merkt in de vragen/verkoop n.a.v. dit artikel.

Geplaatst:

Louise

@Manon: Mooi artikel, schok me rot van de komkommers en appels!

@Ewout: bedankt! Ik krijg veel positieve reacties en tot nu toe heeft er één een afspraak bij me gemaakt!

Geplaatst:

Henri Kroeze

http://www.hemmings.com/newsletter/newsletter.html en dan even zoeken op 'Collectibles' (alleen geldig in week 22 vrees ik...)

Klant van mij werkt bij Hemmings Motor News en schrijft regelmatig over nieuwe artikelen die ik verkoop. Altijd aardig!

... doet leuke dingen op internet ...

Geplaatst:

Marc Schepper

Even een aantal websites die ik ook heb gevonden waar de Tweurtocht op gemeld staat

- Nieuws.be

- Websonic.nl

- Dutch Cowboys

Komt helemaal goed is mijn gevoel... Er zijn 2 plaatsen waar alles voor klaar staat, dus helemaal top. Nu dit een beetje proberen vast te houden en de spanning opbouwen...

*heeft het gevoel dat ik geen gewichtsconsulent moest worden, maar meer doen met leuke/originele marketingacties*

Heeft al deze prachtige exposure je ook al wat opgeleverd qua business?

Voor hoger opgeleid commercieel personeel neem contact op via

www.profilerecruitment.nl

Geplaatst:

Romano Sandee

De exposure heeft op dit moment nog niets opgeleverd qua business, Marc.

Dat is wel jammer, maar misschien mag ik ook niet verwachten dat het binnen 10 dagen plaats vind. Dat mensen afwachtend zijn wat het resultaat achteraf is.

Wel heeft het mij een beetje aan het denken gezet; dit type acties ben ik gewoon heel sterk in, misschien moet ik juist hier wel wat meer in doen, me verbreden richting communicatie cq. PR-acties... Dat is nog even de benodigde denkwerk voor nodig.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Romano Sandee

Inmiddels is de Tweurtocht in volle gang, hier en daar is al gesuggereerd waar we zitten. Maar nu zitten we goed; de NOS heeft namelijk al een publicatie gemaakt: http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/6/10/100609_tweurtocht.html

Daarnaast enkele regionale zenders zullen nog komen voor opnames te maken. Erg leuk en tof tot nu toe!

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.