Beste mensen, ik ben nieuw hier dus vergeef mij als ik niet op de juiste manier mijn vraag stel of op verkeerde topic dat etc.
Mijn vraag is:
Stel ik houd mijn boekhouding in Euro's, dus als ik iets verkoop dan betalen mijn klanten mij in Euro's. Maar stel als ik deze Euro's wil investeren in US Dollars. Dus elke Euro die binnen komt, daar koop ik Dollars. Hoe verwerk ik dit in mijn boekhouding? Bijvoorbeeld: inkomsten uit Verhuur 1000euro = 990 US dollars, bankkosten 5 euro.
Ik ben ook wel geholpen als er een excel template is waarbij boekhouden in vreemde valuta ook verwerkt kan worden.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
FilintaHakan
FilintaHakan
Beste mensen, ik ben nieuw hier dus vergeef mij als ik niet op de juiste manier mijn vraag stel of op verkeerde topic dat etc.
Mijn vraag is:
Stel ik houd mijn boekhouding in Euro's, dus als ik iets verkoop dan betalen mijn klanten mij in Euro's. Maar stel als ik deze Euro's wil investeren in US Dollars. Dus elke Euro die binnen komt, daar koop ik Dollars. Hoe verwerk ik dit in mijn boekhouding? Bijvoorbeeld: inkomsten uit Verhuur 1000euro = 990 US dollars, bankkosten 5 euro.
Ik ben ook wel geholpen als er een excel template is waarbij boekhouden in vreemde valuta ook verwerkt kan worden.
Dank alvast voor jullie antwoorden.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/76426-vreemde-valuta-verwerken-in-boekhouding/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen