• 0

Strafporto van PostNL voor brievenbuspakjes gefrankeerd als brief

Postnl incasseert via ons account strafporto van 120x 4,76 omdat wij brieven hebben verstuurd waar kleine voorwerpen bijgevoegd waren. De brieven zijn gefrankeerd met een geldige postzegel en wegen ongeveer 15 gram. Aan de hand van het afzender adres incasseren ze dit via automatische incasso op ons account. Mag dit zomaar? Volgens hun mag je nog geen paperclip in een brief stoppen en moet het als brievenbuspakje a 4,25 per stuk verstuurd worden. Wij hadden hier nog nooit van gehoord.

Aanbevolen berichten

  • 0
23 minuten geleden, leonidax zei:

Ze staan ook niet boven de wet op het briefgeheim, mogen hun ook niet schenden.

Deden ze ook niet, bij gebruikmaking van hun controlerecht hebben zij vastgesteld dat jij brieven ge(mis?)bruikte als brievenbuspakje, dan is er geen sprake van briefgeheim. Jij erkent zelfs hier in jouw vraagstelling ook dat je een 'goed' (blijkbaar onterecht) verpakte als brief. Dat je daar nog nooit van had gehoord, kun je je niet achter verschuilen, want het doet niets af aan het feit dat er voorwaarden gelden bij de overeenkomst die je met hen bent aangegaan. Zij hebben nu ontdekt dat jij contractvoorwaarden hebt geschonden en handelen dienovereenkomstig. Zie het als leergeld, dat is ook een mogelijkheid.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0

leonidax

Vraag die wel impliciet is gesteld, maar niet expliciet is beantwoord.

Ging het om verzending binnen Nederland of naar het buitenland? 

 

En wat is de berekening van de strafporto? Aannemende dat die er is en ze niet alleen een bedrag noemen.

  • 0
14 minuten geleden, Roel J zei:

neemt voor waarheid aan dat dit rechtmatig is gebeurd.

Correctie, ik leg de situatie naast de voorwaarden, de situatie werd verder niet nader toegelicht of slechts weersproken met voorbeelden en een geparafraseerde tekst uit een brochure. Vooralsnog (als je het verhaal naast de voorwaarden legt) wekt het bij mij (slechts) de indruk dat Vraagsteller (onwetend) iets heeft gedaan dat tegen de voorwaarden indruist. Ook van mij kwam het advies om het met Postnl uit te knokken (in plaats van hier) of het anders als leergeld te accepteren.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0
16 minuten geleden, Roel J zei:

Jullie zitten in een spraak verwarring volgens mij?

 

Hans citeert uit de Voorwaarden voor brievenbuspakketjes (zie link in zijn eerste reactie)  en neemt voor waarheid aan dat dit rechtmatig is gebeurd.

 

leonidax jij haalt, de zakelijke voorwaarden uit de tarievenfolder aan waar letterlijk in staat dat je ook goederen mag versturen binnen Nederland zie screenshot

Die indruk heb ik ook.

 

Verder ben ik het met (o.a.) Roel eens dat je een terecht punt hebt, het lijkt erop dat PostNL je zendingen gewoon als brievenbuspost had moeten accepteren. Stug volhouden bij PostNL om in gesprek met ze te komen.

  • 0
3 minuten geleden, Ward van der Put zei:

 

Als je een zakelijke account hebt, heb je daarvoor in het verleden waarschijnlijk een overeenkomst ondertekend. En daarbij heb je dan waarschijnlijk ook bepaalde (algemene of specifieke) voorwaarden geaccepteerd. Wat staat er in die overeenkomst en voorwaarden?

 

Precies +1👍🏻

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0

Het gaat om binnenlandse post met 1 postzegel. Het gaat mij niet om uitvechten op dit forum maar ideeen  hoe het zit. Overigens kloppen de kosten 4,56 ook niet als het tarief voor brievenbuspakjes gehanteerd wordt. Zie bijlage.

 

 

Screenshot_20240721_155349_Chrome.jpg

  • 0
14 minuten geleden, leonidax zei:

Ik laat jullie weten hoe het afloopt

Top, succes! +1👍🏻

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0
13 minuten geleden, leonidax zei:

Alleen naar NL

 

Je beperkt je naar mijn smaak net iets te vaak tot selectief beantwoorden, zo ook hier:

1 uur geleden, Ward van der Put zei:

Als je een zakelijke account hebt, heb je daarvoor in het verleden waarschijnlijk een overeenkomst ondertekend. En daarbij heb je dan waarschijnlijk ook bepaalde (algemene of specifieke) voorwaarden geaccepteerd. Wat staat er in die overeenkomst en voorwaarden?

 

Geef daar ook eens antwoord op?

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0
21 minuten geleden, StevenK zei:

de inhoud van die overeenkomst lijkt me hierbij nogal van belang

Exact +1👍🏻

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0
(aangepast)
2 uur geleden, Hans van den Bergh zei:

 

Je beperkt je naar mijn smaak net iets te vaak tot selectief beantwoorden, zo ook hier:

 

Geef daar ook eens antwoord op?

Hetzelfde als iedereen die een zakelijk account neemt bij postnl. Aangeboden contract was met veel haken en ogen, waardoor wij niet tekenden. Heel klein voordelige met honderden pakketten op jaarbasis. 

 

Ik laat op dit forum het verdere verloop weten. Selectief antwoorden?

 

aangepast door Hans van den Bergh
Reactie bij quote geplaatst
  • 0
14 minuten geleden, leonidax zei:

Selectief antwoorden?

Ja, want...

 

4 uur geleden, Ward van der Put zei:

Wat staat er in die overeenkomst en voorwaarden

???

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0

Een klant verstuurd al jaren lang kraaltjes en bedeltjes en vele andere producten met briefpost in een bubbeltjesenvelop. Nooit een probleem.

Het probleem zal dus zijn dat je adresgegevens bekend zijn bij PostNL omdat je een overeenkomst hebt en de zending als zakelijk is aangemerkt omdat je retouradres op de envelop stond.

  • 0

Er zit (mogelijk) ook een verschil tussen het contract via het zakelijk account en reguliere post met postzegels

 

Als er via account verzonden is, dan is er toch ook geen postzegel gebruikt?

Waarom dan via zakelijk account verzenden en niet gewoon 1 of 2 postzegels opplakken?

 

Ik snap de logica denk niet, of ik mis iets in het verhaal

  • 0
12 uur geleden, j14 zei:

Er zit (mogelijk) ook een verschil tussen het contract via het zakelijk account en reguliere post met postzegels

 

Als er via account verzonden is, dan is er toch ook geen postzegel gebruikt?

Waarom dan via zakelijk account verzenden en niet gewoon 1 of 2 postzegels opplakken?

 

Ik snap de logica denk niet, of ik mis iets in het verhaal

Je mist niets. Omdat ik wel eens mailingen verstuur via een P7100 formulier (na aanlevering wordt via automatisch incasso geïnd)  zijn mijn gegevens bekend bij PostNL.
Laatst heb ik een envelop met postzegels er op verstuurd waar mijn afzenderadres op stond. Zat volgens PostNL en postzegel te weinig op (mijn weegschaal wijkt dus blijkbaar meer dan 25 gram af), toen is de strafporto via automatische incasso geïnd door PostNL.

  • 0

Gaat langzaam. De rechtsbijstand heeft een brief geschreven, waarop als antwoord kwam welke brieven het betrof. Merkwaardig antwoord, hoe kunnen wij nu weten over welke brieven het ging terwijl hun zonder enig bewijs de bedragen automatisch afschrijven met als omschrijving "0nderfrankering". En ze schrijven ook op/of omstreeks deze datum. Als dat de hele week was hoe moeten wij dan weten over welke brieven het gaat??

  • 0

Eindelijk vorige maand antwoord gekregen via de rechtsbijstand. Postnl deelde in een brief aan de rechtsbijstand mee het bedrag terug te betalen zonder erbij te vermelden waarom ze dit deden en vroegen aan de medewerker van de rechtsbijstand om excuus aan de klant te maken. Dus nog steeds geen uitleg waarom ze dit gedaan hadden. Ik heb de rechtsbijstand dan ook laten weten dat het nog steeds onduidelijk is, maar er verder niets meer van gehoord

  • 0

Proficiat en dank voor de terugkoppeling.

 

Het is alleen jammer dat Postnl geen uitleg geeft over het waarom. Daar had iedereen wat van kunnen keren om dezelfde problemen in de toekomst te voorkomen. Nu maar hopen dat Postnl wel weet wat er is fout gegaan. 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    3 leden, 68 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.