• 0

site voor adverteerders

Hallo,

 

Ik ben erg ambitieus maar weet me nog niet goed raad met alle ideetjes.

 

Ik wil nu heel graag een website (laten) bouwen waarbij ondernemers kunnen adverteren. Of ik me alleen wil richten op een bepaald segment weet ik nog niet. Dat denk ik wel in elk geval. Voor een klein bedrag (bv 5 euro per maand per adverteerder) kan men daar naamsbekendheid krijgen.

 

Hoe denken jullie hierover? Natuurlijk zijn er genoeg sites maar als je origineel bent en ook echt goed moet het kunnen lopen denk ik zelf.

 

Hoe denken jullie hierover?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Erwin,

 

Het is leuk wat je roept maar ik vraag me af of je wel weet waar je mee bezig bent. Mijn advies aan jou is daarom ook: Maak voor jezelf een gestructureerd plan van aanpak om goed in kaart te brengen wat je precies wilt en kijk daarna pas naar de uitwerking!

 

Succes,

 

Wim

Durf je leven te dromen en je dromen te leven!

Link naar reactie
  • 0

Beste Erwin,

 

Het is leuk wat je roept maar ik vraag me af of je wel weet waar je mee bezig bent. Mijn advies aan jou is daarom ook: Maak voor jezelf een gestructureerd plan van aanpak om goed in kaart te brengen wat je precies wilt en kijk daarna pas naar de uitwerking!

 

Succes,

 

Wim

 

Ik weet wel degelijk waar ik mee bezig ben. En als ik me bv richt op schoonmaakbedrijven oid en zorg voor een overzichtelijke site. Zit best wel wat in denk ik. Maar iets op papier zetten is wel slim inderdaad!!

 

Hoe krijg ik bezoekers? Een duidelijke site met een makkelijke naam waar men snel terecht komt.

En veel adverteren natuurlijk!!

Link naar reactie
  • 0

Je uitgangspunt ("Ik wil nu heel graag een website (laten) bouwen waarbij ondernemers kunnen adverteren") is volstrekt fout. Als je een tijdschrift begint onder het mom van "Ik wil een blad beginnen waarin ondernemers kunnen adverteren" kun je immers ook op je vingers natellen dat het zal falen. Een blad maak je voor de lezers, niet voor de adverteerders.Met een website werkt dat niet anders.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Hoe krijg ik bezoekers? Een duidelijke site met een makkelijke naam waar men snel terecht komt.

 

Met alle respect, maar dat zijn hooguit hulpmiddelen, geen redenen om naar een site te komen.

 

En veel adverteren natuurlijk!!

 

Adverteren waarvoor? "Kom hier advertenties kijken"?

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Een blad maak je voor de lezers, niet voor de adverteerders.

 

Nou, je hebt ook huis-aan-huis bladen die alleen door de adverteerders worden betaald. Erwin gaat blijkbaar een huis-aan-huis site maken. Misschien heeft 'ie wel iets gevonden waardoor hij z'n site naar je desktop kan pushen als je je computer aan zet?

 

dagdag

Christine :-)

 

Deze meneer komt in elk geval vrij onvriendelijk en negatief over zonder me te kennen. Ik heb inderdaad wat plannen die ik nergens anders zie.

 

Groeten

Link naar reactie
  • 0

Je plan klinkt als een gemiddeld 'SEOproject'. Een website volledig optimaliseren op content en searchengines om zo heel hoog te komen in de searchengines en vervolgens veel te verdienen met advertenties. Dat is op zich geen slecht plan zolang je onderwerp maar uniek en goed uitgezocht is. Zonder deze SEO-kant lijkt het me erg moeilijk te realiseren. De opstartkosten kun je beperken tot enkele honderden euro's en je resultaat kan makkelijk, als je het goed doet, in de tienduizenden lopen. Hiervoor moet je echter wel een pro inschakelen, en dat kost wel een paar centen.

 

 

[edit]

Heb overigens Anders wel een reus gegeven omdat ik het volledig met hem eens ben. Maar ik moet zeggen dat Erwins plan niet kansloos is, hij vertelt alleen te weinig over de manier van aanpak.

[/edit]

 

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

Er is een Joegoslavisch spreekwoord dat, vrij vertaald, luidt: "Als drie mannen zeggen dat je dronken bent, ga dan slapen."

 

Met andere woorden: je collega-ondernemers zien grote mankementen in je aanpak. Of het vriendelijk is of niet, is een kwestie apart, maar als je advies wil hier, zal kritiek te verduren hebben. En de kritiek is er, dus aan jou de vraag hoe je je propositie gaat onderbouwen.

 

Als je slimme ideeen hebt, zeg er dan wat meer over, anders is het nogal moelijk om je van goed advies te voorzien. Algemene statements als "een site willen bouwen waar op geadverteerd kan worden" zegt niet zoveel.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Deze meneer komt in elk geval vrij onvriendelijk en negatief over zonder me te kennen. Ik heb inderdaad wat plannen die ik nergens anders zie.

 

Beste Edwin, ik ken je inderdaad ook niet. Ook de eventuele plannen die je hebt maar niet meedeelt, ken ik niet. Voor hetzelfde geld zit daar het ei van Columbus in, wie weet.

 

Ik kan alleen afgaan op wat je schrijft, en dan rest eigenlijk alleen je opmerking "Ik wil nu heel graag een website (laten) bouwen waarbij ondernemers kunnen adverteren". Dat acht ik in zo'n algemene vorm inderdaad weinig zinvol. Er zijn tienduizenden sites in Nederland die hopen dat ondernemers er op willen adverteren. 99% slaagt daar niet of nauwelijks in omdat ondernemers de site niet vinden of het nut van adverteren niet in zien. Als mede-ondernemer vind ik het zonde als ik mensen energie zie steken in zaken die mijns inziens (het blijft immers een mening/visie) weinig kans van slagen hebben of hooguit een marginale rol zullen spelen.

 

Maar goed, nogmaals, je geeft nauwelijks informatie en het geven van zinvolle kritiek is dan ook moeilijk. De crux zit 'm in wat Christine al zei: zonder bezoekers geen adverteerders. Je zult moeten weten hoe je het publiek gaat bereiken, en om nuttige reacties te krijgen op je plan zul je daar toch wat over moeten/kunnen/willen zeggen.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Huis-aan-huis bladen zijn gratis, net als vakbladen, radio en televisie en websites. Toch worden ze pas interessant voor adverteerders als ze door mensen gezien en serieus genomen worden. Iedereen kan een website beginnen voor adverteerders; de kunst is om voor hen interessant bezoek te krijgen en door te geleiden. Dat hoeft niet eens met extra content. Als je een website hebt over poedeldekjes, ben je waarschijnlijk al interessant voor elke poedelbezitter die een dekje zoekt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Verschil is ook dat de huis-aan-huis bladen in de brievenbus gegooid worden en een website moet men zelf opzoeken terwijl er miljoenen websites zijn. Ik denk dat je niet veel begint met alleen advertenties. Bouw er een mooi concept omheen waar veel mensen naar zoeken ;)

dan kun je wat verdienen

Some achieve greatness, some are born great and some have greatness trust open them.

Link naar reactie
  • 0
"Ik wil een blad beginnen waarin ondernemers kunnen adverteren" kun je immers ook op je vingers natellen dat het zal falen.

 

Nou, dat is nog niet gezegd hoor. Er zijn diverse bladen die alleen verdienen aan hun reclameomzet, en gratis bij de doelgroep op de mat vallen. Iets als sprout of european communications werkt (voor zover ik weet) op dat principe.

 

Maar wat je wilt doen met die website is evengoed vrij moeilijk. Er zijn al zoveel (pogingen-tot) business directories waar je tegen betaling in opgenomen kan worden als bedrijf. Meestal zijn er weinig geinteresseerde bezoekers.

 

Maar als je zo'n overzicht combineert met een nuttige informatieve site voor de bezoeker, dan kan het best werken denk ik. Vraag is vervolgens over welk onderwerp je wat te melden hebt, en of dat interessant genoeg is om publiek te trekken...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.