• 0

Nieuw muziekformaat; hulp bij uitwerking

Hallo, daar ben ik weer.

Omdat het voor mij al een paar weken schoolvakantie was, ben ik eens aan de slag gegaan met een idee wat ik denk ik een halfjaar geleden al bedacht had, namelijk een nieuw muziekformaat dat kleiner is dan MP3 en (tot mijn kennis) de meeste, zo niet alle, andere formaten.

In theorie is het mogelijk om één minuut muziek op vergelijkbare kwaliteit of hoger met MP3 af te spelen in maar 54kb. Ik heb dit bericht niet geopend om op mijn formaat uit te weiden, want ik ben op zoek naar iemand die me kan helpen in het ontwikkelen van een eerste conversie-programmaatje, zodat de kwaliteit etc. van de muziek getest kan worden. Ik weet wel hoe dit uitgewerkt moet worden, maar ik mis de kennis om dit ook daadwerkelijk te doen. Hiermee doel ik op kennis van hoe andere muziekformaten in elkaar zitten, wat een vereiste is om een dergelijke conversie te kunnen maken. In theorie is het zo goed als rond, nu alleen de praktijk nog, wat toch het meest ingewikkeld is.

 

Als er mensen zijn die mij hierbij kunnen helpen, zou ik daar zeer blij mee zijn. Ik ga op dit forum niet uitweiden op de werking ervan, omdat ik wil voorkomen dat iemand anders dit uit gaat werken, maar dat zullen jullie als innovatieve ondernemers vast wel begrijpen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Interessante discussie. Betere compressie algoritmes hebben het altijd goed gedaan met het oog op reacties van: "daar ga je geld mee verdienen!". Maar toch, er is ten tijden van de opkomst van MP3 ook een ander compressie algo geweest wat drie keer zo klein was als MP3. Ik ben helaas de naam kwijt. Dat algo heeft het niet gehaald en volgens mij was de reden dat er minder content voor was... Daardoor minder spelers... Daardoor minder interesse... Een typisch voorbeeld van BetaMAX / VHS als je het mij vraagt...

 

Ik denk echter wel dat als je een erg goed (54kb voor 1 minuut valt daar zeker onder) algo hebt dat je zonder al te veel problemen een dream-team bij elkaar moet kunnen sprokkelen (dan moet je wel goed tegen kritiek kunnen trouwens want dat ga je zeker krijgen).

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Het uittesten kun je denk ik het beste doen door gewon te luisteren, vergelijk verschillende formaten, en vraag mensen om er blind het beste tussenuit te halen. Zorg er wel voor dat je goede afspeel apparatuur hebt, want op een mini-setje hoor je nauwelijks verschillen.

 

Waar een markt voor is is voor betere kwaliteit, de huidige mp3 codec's klinken zelfs met het minste compressie minder goed dan een cd of plaat. Alhoewel de meeste mensen helaas niet weten hoe goed muziek kan klinken.

 

gr. Rogier

 

www.ca-electronics.com

Link naar reactie
  • 0

Michiel,

 

Ik heb je 4 weken geleden via PM geadviseerd om een prototype van je algoritme te bouwen om te testen of je idee werkt.

 

Waarom reageer je niet? Je vraagt toch hulp bij de uitwerking.

 

Patrick

 

NB: Hieronder het bericht:

>Michiel,

 

> Ik zou persoonlijk als techneut eerst een prototype bouwen van je theoretisch algoritme.

> Dit hoeft niet real-time te zijn op streaming music, maar kan volgens mij het beste op een wav-bestand. Converteren naar jouw bestand en vervolgens terugconverteren naar het wav-bestand.

> Als er weinig meetbaar en hoorbaar verschil is, dan ben je spekkoper en zou je met je prototype kunnen gaan leuren bij de multinationals.

> Als het een heel simpel algoritme is draai ik binnen een paar uurtjes zo'n prototype programmaatje in elkaar, het is tenslotte m'n werk.

 

> (... even later)

> Ik heb dit even getest met conversie van een wav bestand naar PNG (ik had de routines hiervan liggen). Na 1.5 uur was ik klaar.

 

> Patrick

Serenity systems design

www.serenity.nl

Link naar reactie
  • 0

Patrick, ik vind het onnodig en onhandig om je prive PM wisseling online te zetten. Indien hij niet reageert op jouw bericht, is dat iets tussen jou en hem en niet iets dat het hele forum aangaat.

 

Het is Patrick die zijn mail aan de TS openbaar maakt, de inhoud is van zodanige aard dat Patrick het ook als reactie had kunnen plaatsen.

 

Als iemand hier een vraag neerlegd en vervolgens niet reageert op reacties van anderen dan zegt dat iets over de TS, misschien dat de TS naar aanleiding van dit bericht alsnog reageert.

Link naar reactie
  • 0

Patrick, ik vind het onnodig en onhandig om je prive PM wisseling online te zetten. Indien hij niet reageert op jouw bericht, is dat iets tussen jou en hem en niet iets dat het hele forum aangaat.

 

Het is Patrick die zijn mail aan de TS openbaar maakt, de inhoud is van zodanige aard dat Patrick het ook als reactie had kunnen plaatsen.

 

Als iemand hier een vraag neerlegd en vervolgens niet reageert op reacties van anderen dan zegt dat iets over de TS, misschien dat de TS naar aanleiding van dit bericht alsnog reageert.

 

terzijde, ik ben het deels met je eens:

ik mocht ooit mijn naam niet noemen, dat was ongepast, en werd uitgelegd als spam.

M.i. reactie wel , inhoud PM erbij niet

 

 

Link naar reactie
  • 0

En die man is alleen maar op zoek naar iemand die hem kan helpen in het ontwikkelen van een eerste conversie-programmaatje. De gevoerde discussie is geen antwoord op zijn vraag. Het internet is ook niet geboren om mobiele videofilmpjes af te spelen, dus zijn plan hier afschieten heeft geen zin. Dat kan later gedaan worden wanneer het programma geschreven is. Het zou zo maar eens kunnen zijn dat het voor heel iets anders toepasselijk is. M.a.w. een niveau hoger staan en dan naar het product kijken, maar dat terzijde. Laten we nu met zijn allen eens kijken of er iemand in ons netwerk zit die het antwoord zou kunnen zijn op zijn vraag.

Duurzame wooden watches webshop en de Natuurkamperterrein Distelheide voor mijn ontspanning in de bossen.

Link naar reactie
  • 0

ik ben het helemaal met je eens. Niet afschieten, we moeten juist innoveren!

Wellicht is Michiel er wel helemaal mee gekapt door alle negatieve reacties, en dat kan toch niet de bedoeling zijn. Dat het niet eenvoudig zou zijn had hij waarschijnlijk ook wel door, en dan heb je juist een steuntje in de rug nodig.

 

Ik innoveer me ook een breuk, dus ik weet hoe het voelt, vandaar.

 

(maar, in feite hoorde het onderwerp bij vraag en aanbod, hij zoekt gewoon een programmeur, niets meer ,niet minder.)

groet,

Chris

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 75 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.