• 0

Wat vinden jullie van SecondLife?

Aanbevolen berichten

  • 0

Zeker als visies gebaseerd zijn op beperkte informatie Toen ik dit persbericht las dacht ik ook aan een betaalsysteem voor 1 doel. Maar na wat verder lezen/surfen blijkt minitix een betaalmethode te zijn die je op iedere willekeurige site / 3d wereld kunt implementeren.

 

Oke, moet ik wellicht wat woorden terug nemen en je visie wat delen:-)

 

Inderdaad wat te snel gelezen blijkbaar en het woord minitix moet ik aan wennen denk ik:-)

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

We praten hier wél langs elkaar heen. We hebben het hier over twee dingen;

A: Het kantoor van Rabo op WhyRobbbieRocks.com en

B: hun nieuwe microbetaalsysteem Minitix.

 

Laten we deze zaken gescheiden bekijken.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik vroeg me net gisteren af hoe het nu zit met Second Life. Ik hoor er niets meer over. Grappig dat dan vandaag het topic weer opduikt. Doet hier iemand iets met Second Life?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik vroeg me net gisteren af hoe het nu zit met Second Life. Ik hoor er niets meer over. Grappig dat dan vandaag het topic weer opduikt. Doet hier iemand iets met Second Life?

 

Ik wel en volgens mij wordt het de laatste tijd weer drukker op SL. Maar Second Life is niet geschikt voor de massa omdat het tijd kost om het te leren kennen en er je weg te vinden. De meeste mensen komen een paar keer kijken en die zie je daarna nooit meer terug.

 

De meerwaarde van SL zit vooral in het vormen van groepen en het organiseren van activiteiten. Iets waar de meeste bedrijven de tijd niet voor nemen. Zij openenen een vestiging, maken wat herrie en verwachten dan dat het publiek vanzelf komt.

Link naar reactie
  • 1

Ik vind het wel jammer dat het zo'n steile leercurve heeft, ik heb er echt mijn best voor gedaan maar merk toch dat ik behoorlijk ben afgehaakt. Als ik iets verzin wat leuk zou zijn met SL dan bedenk ik me meteen dat je anderen er niet zomaar in meekrijgt omdat die dan ook eerst Hogere Secondlifekunde moeten gaan studeren en dat is teveel gevraagd.

Ik had onlangs bijvoorbeeld als idee voor iemand die familieopstellingen doet om deze in Second Life te gaan organiseren; volgens mij kan je jezelf daar echt mee op de kaart zetten. Maar ja, krijg mensen daar maar eens... of een HL meeting daar zou ook gaaf zijn, maar dat is ook al niet echt haalbaar. (Had Perry niet eens iets soortgelijks bedacht in een VR omgeving? :-))

Het frustreert me een beetje, het lijkt me enorm avontuurlijk om er meer mee bezig te zijn maar ik knap echt af op de complexiteit (en dat het niet echt lekker draait op mijn MacBook, speelt ook mee).

 

Link naar reactie
  • 0

'K heb laatst gelezen dat er nooit meer dan 350.000 actieve gebruikers zijn geweest... Vergelijk dat maar eens met WOW :)

 

Ik heb het ook ooit eens geprobeerd maar het lukte mij nog niet eens om zonder te dokken binnen te komen ;D Dus ik heb een account maar ben nog nooit binnen geweest...

 

Het idee is leuk maar het werkt blijkbaar toch niet... wel jammer! Misschien komt er ooit nog een third life wat wel lekker simpel is want het biedt natuurlijk wel heel veel mogelijkheden.

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik ben zelf op Second life geweest en vind het echt top. Erg leuk, het is in het begin wel even puzzelen maar er is uitleg zat en als je het daarna door hebt kan je een leuk netwerk opbouwen. Ik raad het jullie ook echt aan.

 

Groet,

 

Second Life is een "online society within a 3D world, where users can explore, build, socialize, and participate in their own economy". Er zijn nu ongeveer 350.000 gebruikers waarvan zo'n 15.000 uit Nederland. De penetratie is dus niet erg hoog maar het schijnt wel erg trendsettend te zijn. Wat vinden jullie ervan?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik heb het toendertijd gevolgd en meegedaan met Karen

 

Karen (die vorige maand haar eerste seminar in SL heeft verzorgd en dat erg grappig vond)

 

Dat was februari 2007. Inderdaad was het toen al geen makkelijke tool om mee te werken. Buiten het feit dat Karen zich in China een "moddelletje" had aan laten meten, kwam ik on-line maar niet door de kledingkeuzes heen, en liep ik daar dus gewoon naakt rond ;D Kwam nog bij dat als ik de "loop, ga zitten, gebruik de transportal e.d." toepaste, dat ik in hele andere werelden terecht kwam, dan waar ik op SecondLife voor was uitgenodigd. Heb die avond Karen haar presentatie verstoord. Omdat je op SL ook gewoon kan doorpraten als iemand anders aan het woord is.

Als ik het goed had, was dat op uitnodiging van de ABN (of was het Rabo). En doordat ik steeds door de transportal viel, kwam ik terecht bij de ING die ook op second life met een event bezig was. En kwam ik ook nog terecht bij de Nederlandse directeur van SL - waarschijnlijk door mijn naakte uitstraling ;D Die heeft mij toen wel wat dingen over SL uitgelegd en mij netjes aangekleed en ben ik nog met hem rond de SL-tafel gaan zitten om te kijken of het te combineren was met HL. Ik heb dus door niet begrijpen van de tools in SL, wel enorm lopen netwerken. Wat dat betreft werkte de SL-tool voor mij toen weer wel ;)

Maar dit even terzijde.

 

Het was leuk! En daarna heb ik mij er niet meer in verdiept.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Het was een leuk idee... maar het was het net niet :) Heb zelfs geprobeerd er zakelijk iets mee te doen (kleinschalig) maar dat liep redelijk snel vast.

 

Desalniettemin was het pokeren daar uiterst lucratief, toen dat nog mocht. Sinds dat dat niet meer mag ook niet meer geweest.

Web- en (mobiele) software ontwikkelaar

Nu ook verkrijgbaar als DGA!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.